LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kosten voor gebruik creditcard worden verhaald op koper

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
michieldejong

Re: kosten voor gebruik creditcard worden verhaald op koper

Ongelezen bericht door michieldejong »

bprosman schreef:Overigens gaat iedereen er van uit dat het met Visa/MC gedaan is , volgens mij is AMEX duurder.
Dat klopt maar TS zegt
veroloon schreef:... werd betaald met Mastercard.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De verkoper mag (maximaal) de kosten van het betaalmiddel verhalen op de consument (art. 6:47 en 6:230k BW). Maar de verkoper is ook verplicht om vooraf de totale prijs weer te geven en als dat niet mogelijk is om duidelijk te maken hoe deze wordt berekent (art. 6:230l BW). Vanuit de wet zijn hier geen expliciete gevolgen aan verboden. In dit geval lijkt het gevolg mij dat de verkoper de kosten niet alsnog kan verhalen, zeker nu je aangeeft daar vooraf naar te hebben geïnformeerd en je anders gekozen had voor een ander betaalmiddel.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Moneyman schreef:
kweenie schreef:Dat laatste zie je ook vaak bij webwinkels, dat je een paar procent korting krijgt als je bv met ideal betaalt.
Is dat zo? Ik betaal vrijwel altijd met iDeal bij allerlei webwinkels en heb nog nooit een dergelijke korting gehad.
Easyjet hanteert korting als je niet met CC betaald. En ik heb het wel vaker gezien, maar Easyjet is de meest recente die me zo te binnen schiet.

Gesloten