LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedelbrief kankerfonds

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Martine1986

Re: Bedelbrief kankerfonds

Ongelezen bericht door Martine1986 »

Gast, heb je geen leven ofzo dat je zo'n miere nneuker bent? Of ben je gewoon traag van begrip? Ik geloof dat iedere lezer gelijk door had dat Gaste om dezelfde redenen als Madeleine geen geld meer wilde geven aan die mensen, alleen jij niet..
Dus doe iedereen een plezier en doe normaal of verdwijn :D

bloem000

Ongelezen bericht door bloem000 »

Even een reactie; er zijn 2 verschillende organisaties die zich inzetten om Kanker te genezen. Het Kankerfonds, dat probeert mee te liften op de naamsbekendheid van de andere organisatie en die met vervelende vragenlijsten mensen extra kwetsen en lastig vallen.
Daarnaast is er het Koningin Wilhelmina Fonds, inmiddels KWF kankerbestrijding, die zich wel heel intensief inzetten voor mensen met kanker en zonder overheidssubsisidie moeten proberen onderzoeken te doen om kanker te genezen. Zij hebben ook het CBF keurmerk, als teken dat zij iedereen inzage moeten geven in hoe elke cent die bij hun binnen komt wordt besteed.
Dit puur even ter informatie; het zou jammer zijn als de goede organisaties onder de slechte moeten lijden, waardoor er steeds minder geld beschikbaar komt voor degene die het oh zo hard nodig hebben.

Groetjes Marion

Paddington

Ongelezen bericht door Paddington »

Toch wil ik een onaangenaam contact met het KWF hier even melden.
Mijn tante, hoogbejaard, heeft een, duidelijk aangegeven eenmalige hele mooie donatie gedaan aan het KWF. Een prima doel. Er kwam een algemeen bedankbriefje, prima. Maar daarin stond: we hebben u ook als donateur ingeschreven. En ze ontvangt dan de bedelbrieven. Dat wil het mensje met haar leeftijd van ver in de tachtig helemaal niet. Die bedelbrieven vind ze dan zonde van het de porto.
Dus heb ik voor haar even gemaild. Naar Fondsenwerving, op naam. En nog een keer. En nogmaals. Maar een antwoord/reactie bleef uit. Knap onbeleefd eigenlijk. Geld is binnen en daarmee klaar voor KWF.
Gebeld. Bijna afgesnauwd door de telefoniste/receptie. Ben nog niks verder.

Ik vind dat niet correct. Duidelijk is dat er nu door onze familie andere goede doelen gezocht en gevonden zijn. Jammer voor KWF en de collectanten. Nu geven wij niet thuis!

Perdita

Ongelezen bericht door Perdita »

Vind je dat nou echt een reden om de kankerbestrijding niet meer te steunen??

Paddington

Ongelezen bericht door Paddington »

Perdita schreef:Vind je dat nou echt een reden om de kankerbestrijding niet meer te steunen??
Ja. Geld binnenhalen is één....normaal omgaan met vragen van goedwillende mensen aan jouw organisatie is minstens zo belangrijk....

Gesloten