Pagina 2 van 2

Re: Rollenbank: een wettig middel?

Geplaatst: 27 mei 2004 13:54
door Peter324
uhm gast... De overlastveroorzakers moeten ook aangepakt worden. Daar is iedereen het ook mee eens maar rollenbanken helpen geen ene zak en heeft u al wel eens een rollenbank contole mee gemaakt?

best lullig als je de ene keer niet te veel vermogen hebt 0.5 en de andere keer 0.8 :O het voelt gewoon heel erg vervelend en al helemaal als je er echt niet te hard mee kan. Er zijn zelfs brommers die hebben gewoon te veel standaard uit de winkel... terwijl ze 45 lopen.

de rollenbank is gewoon inaccuraat en ineffectief middel tegen de scooteroverlast. Zeker de echte overlastveroorzakers. of die smeren hem of die betalen de boete omdat het een schijntje voor ze is. En de rustige jongen die met een krantenwijk een brommertje bij elkaar heeft gespaard krijgt elke keer een boete... een goed lopende kreidler en sommige nieuwe brommers zitten origineel toch al wel tegen de 0.6 ~ 0.8 kw.... 1 keer kan 30 euro nog wel maarreh.. 6 keer?

Re: Rollenbank: een wettig middel?

Geplaatst: 27 mei 2004 22:29
door mrz
Ja een rollerbank klopt gewoon niet ze moeten gewoon snelheid van brommer wettelijk naar 70 brengen zodoende kan je met verkeer mee rijden.
Een meting meot niet op kracht gedaan worden maar op snelheid.
dus heel die meting klopt niet.
Ik heb wel gehoord dat een rollerbank helemaal niet toegestaan is dat deze zodra je in de rechtbank kom geschrapt wordt omdat het geen meting is die correct is.

Re: Rollenbank: een wettig middel?

Geplaatst: 28 mei 2004 00:04
door Gast
En hoe wou je het dan wel doen.Als iemand een controle probeert te ontwijken (smeren zoals jij het noemt) .Mooi dat er een motor van politie er achteraan gaat .

Ben er wel mee eens dat je op de openbaar weg wel een brommer 50 moet kunnen laten rijden.70 is wel erg hard en vaak onverantwoord als je een keer noodstop moet maken.Gewoon omdat de meeste niet kunnen remmen met z`on snelheid.
Bij wegen waar je minstens 70 mag rijden wordt je meestal verplicht naar het fietspad gestuurd en dat is nu echt gevaarlijk om daar nu zo hard te gaan rijden .Dit heb ik zelf als fietser ook al mee gemaakt.
Verder begrijp best dat je wat meer vermogen wilt om met een brommer een krantewijk te bezorgen maar denk toch eens na waarvoor dit is.

Re: Rollenbank: een wettig middel?

Geplaatst: 05 jun 2004 22:56
door sjonnie
Daarom juist. Het is toch irritant voor beide partijen dat scooters op het fietspad moeten. Als je de regels gwn versoepelt naar bijv. 70 of misschien nog 80 en je koppelt er een verplicht praktijk examen aan dan wordt alles mooier natuurlijk. Dan vind ik wel dat er op snelheid gemeten moet worden(conventionele rollerbanken kunnen de schroothoop op) en iedereen die de snelheid duidelijk over schrijd (dus niet een kilometer of twee) is zijn voertuig kwijt. Zo kunnen fietsers veilig op het fietspad en scooterrijders (door het praktijkj examen) veilig op de weg. 80 kilometer wegen dan.

Re: Rollenbank: een wettig middel?

Geplaatst: 06 jun 2004 14:56
door Gast
dat soort brommers heb je al heel lang.........
heten motoren, en moet je je rijbewijs voor halen......

Re: Rollenbank: een wettig middel?

Geplaatst: 06 jun 2004 20:03
door Gast
Inderdaad .Andere gast .Je hebt volkomen gelijk.
Ga dan een motorrijbewijs halen als je zo graag hard rijdt.
Brommers zijn er niet geschikt voor en daarom bestaat er een rollenbank .
Het is alleen stom dat ze tegenwoordig niet meer worden vernietigd.

Re: Rollenbank: een wettig middel?

Geplaatst: 08 jun 2004 23:29
door Gast
Mensen met een brommer die twee keer te hard rijden of gepakt worden met een opgevoerde brommer: brommer wordt vernietigd en je mag niet opnieuw een brommer rijden. Toch weer gepakt met een brommer? Boete van €5000. Dat gedogen moet maar eens afgelopen zijn.

Re: Rollenbank: een wettig middel?

Geplaatst: 02 aug 2004 21:12
door noname
vanwege expliciete feiten en waarheden anoniem
------------------------------------------------------------------------------
Nieuwe brommers zijn wel gemaakt voor deze snelheden. Alleen als ze ingevoerd worden in Nederland word ze begrenst. Dit met eventuele nadelige gevolgen: extra stank, extra rook, te weinig vermogen om normaal weg te rijden en de mogelijkheid voor duopassagier weg is zogoed als weg. Nu wordt in het WvW de eis gesteld gesteld aan de motor van een brommer dat hij een cilinder inhoud heeft van ten hoogste 50 cc en een maximaal vermogen van 4.0 kilowat. Vervolgens word je op de rollenbank gezet en zien ze dat je meer dan 0.5 hebt en dan rekenen ze dat om naar snelheid. Dit is natuurlijk je reinste onzin aangezien de manier waarop een voertuig om gaat met vermmogen en de daarbij te halen snelheid geheel verschillend is. Daarbij kom ook nog eens bij dat die rollenbank vrijwel nooit kloppen en slechts 1 keer in het jaar geijkt word. Kijk maar eens naar anologe weegschaal met zo'n draaiknop. Enkele keren intensief gebruiken en je kunt hem bijstellen. En de meeste rollenbanken verkeren in vrij slechte staat, vaak in zo'n staat waardoor er geen correcte controle meer uitgevoerd kan worden waardoor de meting vaak zwaar nadelig voor de brommerrijder wordt beinvloed.

En betreft dat gedoogbeleid, dat valt best mee hoor. Er zijn zat gevallen bekend van jongens die met trekbandjes om hun armen werden afgevoerd omdat hun brommer te hard zou "kunnen" zonder een feitelijk snelheidsovertreding. Terwijl ze juist invloeden die de jeugd echt kunnen bederven(verslavende middelen) gedogen. Ik denk hier aan wiethandel en aan veels te jonge pubers die het nachtleven binnen willen en dat ook lukt om vervolgens veels te veel en te zware drank te drinken zonder daarmee overweg te kunnen.

Ook vraag ik mij af waarom ik nog nooit een drankcontrole heb gezien of van gehoord waarbij brommerrijders worden gecontroleerd aangezien veel van de ongelukken die ik in de krant lees drank bij in het spel was.

--------------------------------------------------------------------------------

[/b]

Re: Rollenbank: een wettig middel?

Geplaatst: 03 aug 2004 00:25
door Gast
Allemaal leuk en aardig je verhaal maar die begrenzing is er niet voor niks.
Of mag iedereen maar zonder rijbewijs maar hard rijden .
Met kan ook gevaarlijk zijn maar dan heb je nog wat meer inzicht .
En ik ben ook voor meer alcoholcontroles in het algemeen omdat dat nu éénmaal veel gevaarlijker is.Koffieshops die aan minderjarigen verkopen direct voor een jaar dicht maar dat heeft allemaal niks met deze dicussie te maken .
Kan ik ook wel zeggen waarom ze toelaten dat als je geen rijbewijs kan halen maar een brommobiel mag gaan rijden .Laten ze eerst maar een beginnen om die dingen van 80 km (N) wegen te weren .

Re: Rollenbank: een wettig middel?

Geplaatst: 05 aug 2004 20:36
door rollerbankje
Die aardige mensen in die mooie pakjes die je wel eens aanhouden en wat kw gaan meten moeten maar eens zorgen dat de mensen uit andere landen met allemaal poeder in hun lijf is eens een keertje worden opgesloten en dan ook hun straf uitzitten. want dat is een misdrijf ! wanneer je op je scootertje de goede snelheid rijdt alleen hij kan net iets harder ben je in hun ogen net zo erg als de mensjes uit andere landen met poeder in hun maagje

Re: Rollenbank: een wettig middel?

Geplaatst: 06 aug 2004 14:07
door G Klappe
En als ik dan op de pizzabrommer zowat omver word gejaagd door zo'n auto(scheelt vaak centimeters doordat ik uitwijk word ik niet geraak) met een stelletje kneusjes van 18~21 jaar erin op weg naar een keet. Maar net wat verder dan de binnenstad komt de politie niet, in de buitenwijken zie je ze nooit net als op het industrie terrein.

Vervolgens kom je op het bureau om informatie op te vragen of vrijwillig even je vermogen te testen,

zie je ze tikkertje spelen met een bandje om hun hoofd(hij schrok toen ik hem zag)
vervolgens tijdens een controle komt een politieagent erbij staan en gaat zijn nagels knippen!
Of als het zonnetje schijnt zie je ze gewoon tijdens werkuren buiten staan kletsen en shaggies te roken. Dat maakt mij ech pissig

Re: Rollenbank: een wettig middel?

Geplaatst: 06 aug 2004 19:05
door Gast
Die rollerbanken zijn niet het ergste, als je scooter 45 rijd is er nix aan de hand, maar wat erger is ,is het feit dat je maar 30 mag binnen de bebouwdekom ,30 is levens gevaarlijk , automobilisten vliegen je om de oren , en ze worden geirriteerd om dat jij in de weg zit en dan gaan ze proberen je in te halen op de vreemdste manieren, en als je net op je scooter rijd , kan dat zorgen voor paniek, ik zou zeggen laat die scooter gewoon 50 rijden zo dat je met het verkeer mee kan komen.

En waar ik een groot voorstander van ben is praktijklessen, mensen die NIET kunnen rijden,horen niet op de weg, dat praktijklessen nu nog niet ingevoerd zijn vind ik een schande!

zo dit moest er even uit

greetz
Endy ( Scooter-freak )

Re: Rollenbank: een wettig middel?

Geplaatst: 09 dec 2004 23:21
door chrisje1
Een scooter of bromfiets zijn in verhouding tot de andere vervoersmiddelen de meest oneconomische, ze stinken verschrikkelijk, en vervuilen even veel als 10 auto's met katalysator!, als een auto aan de CO meter de vuiligheid zou uitbraken, zoals een brommer dat doet, zou deze direct afgekeurd worden!,

de brommer/scooter is met zijn verouderde tweetakt motor een eerste klas vervuiler!, en verbruikt in verhouding tot een motor/auto veel en veel te veel benzine,

Gelukkig gloort er hoop in brommerland, er komen weer 4 takt brommers in de handel ( deze waren er 30 jaar geleden ook al ), maar werden minder verkocht, omdat de overheid voor deze brommers dermate vuile regeltjes voor de begrenzing hadden, dat je beter kon gaan fietsen, zo traag waren deze brommers met begrenzing,


Terecht werden deze begrenzers bij de meeste 4 takten verwijderd, en reden dan al gauw 60 km/u, en dat met minder dan de helft van het verbruik van de tweetakt brommer!,

Hopelijk komen deze brommers en scooters snel de markt veroveren,

ze zijn zeer zuinig en stil, Jammer dat de overheid deze brommers geen subsidie geven, want ze zijn veel en dan ook veel schoner dan de tweetakt varianten.