Re: Motorkap kabel afgebroken en hendel kapot door kwikfit en zo
Geplaatst: 13 apr 2017 17:56
Laat hem mr. Visser of mr Reid eens consulteren.
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Waarom? Die benaderen ook een expert.Quark schreef:Laat hem mr. Visser of mr Reid eens consulteren.
sylvesterb schreef:Waarom? Die benaderen ook een expert.Quark schreef:Laat hem mr. Visser of mr Reid eens consulteren.
Dan heb je 2 opties:
1. Het is slijtage
2. Het is een fout door kwitfit.
Zoals kwikfit zelf al netjes aangeven betalen zij dan het onderzoek en het herstel.
Kwikfit is niet verplicht de auto in dezelfde staat terug te leveren. Als de kabel afbrak bij het sluiten of bij het openen staat er los van. De vraag is wat de oorzaak was.
Gezien de leeftijd van de auto is de kans op slijtage wel groot en dan is Kwitfit niet verantwoordelijk.
Als jij van mening bent dat het door een fout van hun kwam zul je het moeten aantonen en die optie bieden ze je ook netjes. Ik zie dus echt niet wat nu precies het probleem en/of klacht over Kwikfit is.
over het algemeen breng ik mijn auto naar een garage om hem juist niet in dezelfde staat terug te krijgen, tenzij het een apk keuring issylvesterb schreef:Kwikfit is niet verplicht de auto in dezelfde staat terug te leveren.
Bij mijn V10 ging een bevriende garagist lachend met een endoscoop onderlangs kijken naar de sloten. En kon met een zelfgemaakt lang ding de kap openen. Thuis heb ik geen hefbrug.... Maar goed, koppelingskabel van een brommer was de oplossing.kokka schreef:ik heb onlangs een zelfde probleem gehad met mn audi, door nog onbekende oorzaak was het hele slot kapot. De monteur vermoedt dat de motorkap dicht is gedaan terwijl de auto al op slot was. hij vertelde dat het regelmatig voorkomt dat het kabeltje losschiet of breekt.
bij veel auto's kan je er vanaf de onderkant bij, bij een V10 zoals bij mij of een W12 niet.
wij hebben er toen voor gekozen om mn gril in twee te zagen en daarna de kap van binnen uit te ontgrendelen.
uiteraard koste me dat wel een nieuwe gril. andere optie is om je motorkap door te zagen. dat is een stuk duurder.
hoe duur je auto ook was, het blijft een stuk techniek, daar kan wel eens wat mee gebeuren.
Overigens begrijp ik niet dat je met zo'n auto bij de kwikfit komt.
Ik denk dat je een oude A8 met ruim drie ton op de teller en een mistige onderhouds/schadegeschiedenis al voor 1500 euro koopt.Moneyman schreef:Dan heb je een A8 W12 en ga je naar de Kwikfit? Bijzonder.
Los daarvan: waarom zou Kwikfit een breuk als gevolg van jarenlange slijtage moeten betalen alleen maar omdat zij toevallig de laatste keer aan de handel getrokken hebben? Dat is toch onzinnig? Als jij op dat moment getrokken zou hebben, had jij het gedaan.
En nee, ik geloof niet dat de medewerker te hard heeft getrokken. Dan was de kap immers uberhaupt niet open gegaan.
De prijzen op gaspedaal variëren van € 10.000 tot € 170.000. Maar goed, het ging me niet zozeer om de prijs, maar veel meer om de specialistische kennis die dergelijke auto's behoeven.peteroo schreef:Ik denk dat je een oude A8 met ruim drie ton op de teller en een mistige onderhouds/schadegeschiedenis al voor 1500 euro koopt.Moneyman schreef:Dan heb je een A8 W12 en ga je naar de Kwikfit? Bijzonder.
Los daarvan: waarom zou Kwikfit een breuk als gevolg van jarenlange slijtage moeten betalen alleen maar omdat zij toevallig de laatste keer aan de handel getrokken hebben? Dat is toch onzinnig? Als jij op dat moment getrokken zou hebben, had jij het gedaan.
En nee, ik geloof niet dat de medewerker te hard heeft getrokken. Dan was de kap immers uberhaupt niet open gegaan.
Lezen is soms lastig. Een W12 is toch een vrij bijzonder ding en niet te vergelijken met "een oude A8".peteroo schreef:Ik denk dat je een oude A8 met ruim drie ton op de teller en een mistige onderhouds/schadegeschiedenis al voor 1500 euro koopt.Moneyman schreef:... een A8 W12 ....
Daar kun je van mening over verschillen; betr de z.g. 'onafhankelijke expert' zie b.v. dit deel van een uitzending van Zembla v.a. 4:45/14:12, waarin duidelijk wordt, dat deze ook een scharrelaar kan zijn, die doet en schrijft in het straatje van de opdrachtgever; dat is natuurlijk kwikfit.newmikey schreef:Keurige reactie, niets mis mee...mlfancher schreef: Dit is de reactie van kwikfit:
Klopt; vlg art 6:162 BW; d.w.z. als zijn wederpartij b.v. stelt, dat het om slijtage gaat; in NL-bananenland-civiel recht hoeft wp niet te bewijzen.kokka schreef:Ik denk dat TS zal moeten bewijzen dat de monteur iets verkeerd heeft gedaan terwijl hij de motorkap opende.
Dan heb je echt totaal geen idee waar je over praat. Het Nederlandse recht, ook civiel, is van hoogstaand niveau en wordt niet voor niets wereldwijd als maatstaf genomen bij fundamentele rechtsherzieningen.chrisd1 schreef:....NL-bananenland-civiel recht...
de opdrachtgever zal ts moeten zijn, aangezien hij met een expert dient aan te tonen dat het niet om slijtage gaat. De betaling zal door 1 van beide geschieden, afhankelijk van de uitkomt. En onafhankelijk van de uitkomst zal de expert zijn geld wel krijgen.chrisd1 schreef:dat deze ook een scharrelaar kan zijn, die doet en schrijft in het straatje van de opdrachtgever; dat is natuurlijk kwikfit.
Nou....Nee. Er wordt wel eens naar onze rechtspraak gewezen maar niet als maatstaf. Maakt verder ook niet uit en we gaan offtopic....Moneyman schreef:Dan heb je echt totaal geen idee waar je over praat. Het Nederlandse recht, ook civiel, is van hoogstaand niveau en wordt niet voor niets wereldwijd als maatstaf genomen bij fundamentele rechtsherzieningen.chrisd1 schreef:....NL-bananenland-civiel recht...
Wel degelijk. Veel Oost-Europese landen hebben hun burgerlijk recht vrijwel een op een gekopieerd van ons BW.absent schreef:Nou....Nee. Er wordt wel eens naar onze rechtspraak gewezen maar niet als maatstaf.Moneyman schreef:Dan heb je echt totaal geen idee waar je over praat. Het Nederlandse recht, ook civiel, is van hoogstaand niveau en wordt niet voor niets wereldwijd als maatstaf genomen bij fundamentele rechtsherzieningen.chrisd1 schreef:....NL-bananenland-civiel recht...
Iig zijn hun klanten in de door mij in deze post genoemde uitzending minder enthousiast.Moneyman schreef:Dan heb je echt totaal geen idee waar je over praat. Het Nederlandse recht, ook civiel, is van hoogstaand niveau en wordt niet voor niets wereldwijd als maatstaf genomen bij fundamentele rechtsherzieningen.chrisd1 schreef:....NL-bananenland-civiel recht...