shenna66 schreef:ik heb een betalingsachterstand bij ziggo. Dit hebben ze overgedragen aan een incasso bureau, tot dan toe niks aan de hand.
Niets aan de hand. Je hebt niet betaald en schijnbaar geen regeling met Ziggo rechtstreeks getroffen waardoor Ziggo zich genoodzaakt voelde om de vordering bij een incassobureau neer te leggen. Je doet er wel heel luchtig over.
shenna66 schreef:
Het incassobureau staat zelfs open voor een betalingsregeling, maar zoveel als zij willen,kan ik per maand niet voldoen (moet toch van Ziggo zeggen ze...) Mag dit zomaar?
Ja dat mag zomaar. Ziggo heeft recht op het gehele bedrag, ze hoeven geen regeling te treffen. Ze kunnen de vordering voor de rechter brengen en dan winnen ze de zaak (je erkent de vordering immers) en dan kunnen ze ook beslag leggen.
shenna66 schreef:
Ik wil wel betalen maar wel wat ik missen kan! Wij hebben immers al een loonbeslag
Je zal Ziggo hiervan moeten overtuigen anders zullen zij verdere stappen ondernemen. Omdat de vordering van Ziggo nog bij het incassobureau ligt hebben zij nog weinig te maken met het maximale beslag wat er mag liggen, immers kunnen zij zelf geen beslag leggen.
Gezien je situatie zou ik hulp zoeken om te kijken hoe je hieruit kan komen.
Ziggo opzeggen is ieder geval stap 1 (als je niet meer in contract zit) dan loopt de vordering tenminste niet op terwijl je geen gebruik kan maken van hun diensten omdat je ze geblokkeerd hebben. Na het opzeggen heb je geen analoog signaal, zoals iemand hier oppert, dat is enkel als je gewoon betaald en opzegt. Om jouw te blokkeren trekken ze echt de stekker los en is het signaal dus weg.