Pagina 2 van 2

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Geplaatst: 01 mei 2017 22:38
door sylvesterb
Fam Gr schreef:Maar bol.com bevestigd wel op woensdag 26/4 dat zij het uitgezocht hebben dat de TV 26/4 niet geleverd is en dat zij via het hoofdkantoor te horen hebben gekregen dat de TV vrijdag 28/4 alsnog bij ons afgeleverd zou worden!
Dit hebben wij zwart op wit.
En dan geeft Dynalogic opnieuw aan dat zij geen zending hebben ontvangen.

Via Dynologic ontvangen wij tweemaal een manco melding. (Toeval??)
Eerder pech, schijnbaar gaat er met dat type TV iets mis in het logistieke proces, kan gebeuren.,
Fam Gr schreef:Natuurlijk kan er overal iets mis gaan, daar heb ik begrip voor, maar tot tweemaal toe?
Ja, schijnbaar gaat er iets fout met het artikelnummer in het logistieke proces.
Fam Gr schreef:En kom dan niet na een dag lang bellen (lees diverse telefoongesprekken waarin niemand ons kon helpen) ineens met het verhaal dat het pakket zoek zou zijn.
Manco betekend dat het pakket zoek is, dus dit klopt gewoon.
Fam Gr schreef: En dan nu met de oplossing komen om opnieuw een order te plaatsen met een hoger bedrag?
Noemt u dat klantvriendelijk?
Volgens uw eigen bericht willen ze kijken naar een oplossing, maar dit duurt 4 werkdagen.
Fam Gr schreef: Terugbel afspraken niet nakomen? Is dat klantvriendelijk?
Nee, maar dat gebeurd regelmatig in callcenters. Als mensen onredelijk worden, de manager willen spreken e.d. dan willen de callcenter medewerkers (die veelal minimum loon verdienen) je wel eens afpoeieren met een terugbel afspraak.
Fam Gr schreef: Klanten opzadelen met een fout van bol.com. Is dat klantvriendelijk?
Ze hadden toch 4 werkdagen nodig voor het zoeken naar een oplossing. Vind ik een zeer redelijke termijn.
Fam Gr schreef: U komt overigens ook niet erg vriendelijk over......
U komt over als iemand die erg onredelijk is een bedrijf na een fout meteen van oplichting beschuldigd. Doe een beetje relax soms gaan dingen niet zoals ze moeten gaan.

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Geplaatst: 02 mei 2017 00:33
door John van Drongelen
Hallo familie Gr.
Ik raad U aan om geen bestellingen meer online te doen en gewoon Uw tv bij een winkel koopt.
Ik koop zelf nooit iets online.

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Geplaatst: 02 mei 2017 10:07
door Moneyman
John van Drongelen schreef:Hallo familie Gr.
Ik raad U aan om geen bestellingen meer online te doen en gewoon Uw tv bij een winkel koopt.
Ik koop zelf nooit iets online.
Nee, dat is een toekomstbestendig advies... :lol:

Los daarvan: zowel bij online aankopen als bij aankopen in een stenen winkel gaat er wel eens iets fout. Je advies snijdt dus geen hout.

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Geplaatst: 02 mei 2017 11:02
door Jetsertje
John van Drongelen schreef:Hallo familie Gr.
Ik raad U aan om geen bestellingen meer online te doen en gewoon Uw tv bij een winkel koopt.
Ik koop zelf nooit iets online.
Dingen die ik nou nooit zou doen.

Mijn ouders hebben hun laatste televisie in een stenen winkel gekocht en eenmaal thuis uitgepakt en aangesloten, bleek dat het toestel vol zat met backlight bleeding. Overal witte vlekken doordat de achtergrondverlichting niet egaal was en dat is enorm storend. Dit was een van de eerste LED televisies.

Foto's gemaakt en terug naar die grote elektronicawinkel. Daar de foto's laten zien en te horen gekregen dat dit normaal was en niet wordt gezien als een defect. En retourneren mocht ook niet meer want uit de doos gehaald en eenmaal uit de doos, mag je bij die winkel niets meer terugsturen. (Overigens wel gek, want ik heb wel vaker meegemaakt dat mensen bij die winkel iets kochten dat bij thuiskomst al gebruikt bleek te zijn en schade had. Maar dat is een ander verhaal)

Omdat het toestel niet op naam of adres stond geregistreerd, hebben we hetzelfde toestel bij dezelfde online winkel gekocht. Met de bon van de online aankoop en de televisie uit de stenen winkel zijn we teruggegaan naar de stenen winkel en hebben we onder de WKOA het toestel teruggebracht. Daar vervolgens wel een rekeningnummer moeten opgeven waardoor we even bang waren dat het terugbrengen van het nieuwe online aankoop van het toestel niet zou lukken. Maar omdat het toestel in de stenen winkel gelukkig contant was betaald, was aan deze aankoop ook geen rekeningnummer gekoppeld.

Later hebben we de nieuwe televisie nog nieuw in verpakking teruggebracht met de oude bon en mijn rekeningnummer gebruikt. Ook deze werd teruggenomen en het geld op mijn rekening gestort.

Daarna een andere televisie, deze keer een normale LCD zonder LED, online gekocht bij een andere shop. Deze televisie had gelukkig nauwelijks last van backlight bleeding en was ook nog eens veel goedkoper.

Ik zou LED televisies en monitoren daarom nooit meer in een stenen winkel kopen en al helemaal niet bij de stenen winkel uit dit verhaal. Want als ik van die reviews op Tweakers mag geloven, dan kunnen zelfs de duurste televisies er last van hebben.

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Geplaatst: 03 mei 2017 16:35
door Fam Gr
Bol.com heeft het op een juiste en correcte manier met ons afgehandeld. Gisteren zijn wij n.a.v. een klacht op klacht.nl gebeld door het hoofdkantoor. Ze gaven toe dat de fout bij hen lag en hebben gisteren een nieuwe TV toegestuurd met daarbij een extra korting om ons tegemoet te komen. De TV is zojuist bij ons bezorgd. Ik kan niks anders zeggen dan dat bol.com het uiteindelijk keurig heeft opgelost.
Dat mag na het gemopper ook gezegd worden. Eerlijk is eerlijk!

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Geplaatst: 06 mei 2017 16:07
door Moneyman
Top. Veel plezier ermee!

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Geplaatst: 06 mei 2017 22:28
door NeoDutchio
Fam Gr schreef:Bol.com heeft het op een juiste en correcte manier met ons afgehandeld. Gisteren zijn wij n.a.v. een klacht op klacht.nl gebeld door het hoofdkantoor. Ze gaven toe dat de fout bij hen lag en hebben gisteren een nieuwe TV toegestuurd met daarbij een extra korting om ons tegemoet te komen. De TV is zojuist bij ons bezorgd. Ik kan niks anders zeggen dan dat bol.com het uiteindelijk keurig heeft opgelost.
Dat mag na het gemopper ook gezegd worden. Eerlijk is eerlijk!
Was het dan nodig geweest om Bol.com zwart te maken en al te roepen voordat er überhaupt een oplossing was? Complimenten voor u dat u het nog even terugkoppeld, maar ik hoop wel dat ook u hier iets van geleerd hebt.

Re: Bol.com levert betaalde product niet

Geplaatst: 18 jul 2017 15:31
door JJaspers
Fam Gr schreef:Bol.com heeft het op een juiste en correcte manier met ons afgehandeld. Gisteren zijn wij n.a.v. een klacht op klacht.nl gebeld door het hoofdkantoor. Ze gaven toe dat de fout bij hen lag en hebben gisteren een nieuwe TV toegestuurd met daarbij een extra korting om ons tegemoet te komen. De TV is zojuist bij ons bezorgd. Ik kan niks anders zeggen dan dat bol.com het uiteindelijk keurig heeft opgelost.
Dat mag na het gemopper ook gezegd worden. Eerlijk is eerlijk!
Mooi dat je toch de moeite neemt om een rectificatie te plaatsen omdat Bol.com je melding goed heeft opgelost. Ik vraag me echter wel af of je niet beter even had kunnen wachten totdat Bol met een goed antwoord op je klacht kon komen.