Jeetje jij gaat wel snel uit van het negatieve. Telfort is geen criminele organisatie maar een club waar mensen werken en waar processen zijn die gevolgd dienen te worden. Als het toestel niet retour ontvangen is (vanwege wat voor reden dan ook) dan begint het proces "klant xyz wil opzeggen" helemaal niet en bent u voor Telfort gewoon nog klant. Telfort gaat dan door met het abonnement afschrijven en boeit het helemaal niet dat er weinig of niks op dat nummer gebeurd. Ze mogen dat niet eens in de gaten houden, want dat is een inbreuk op de privacy.Roemir schreef:In reactie op reactie's;
Mijn ongenoegen is er omdat ik destijds alles heb gedaan wat Telfort mij zelf heeft verteld te doen om op te zeggen. Ik was dus klaar dacht ik, en waarom zou ik controleren waar ik vertrouwen in heb dat het goed is afgehandeld. Daar leek helemaal geen aanleiding voor te zijn. Alleen kan ik het niet aantonen, dat is te lang geleden helaas en dat is dan weer wel mijn aandeel.
De vergelijking met het huren van onroerend goed en deze kwestie komt overigens niet van mij. Maar goed, ik zal dan wel de peuter met driftbui zijn die zijn zin niet krijgt. En ja juridisch staat Telfort mij waarschijnlijk keihard uit te lachen. Verdient het beleid van NIET AUTOMATISCH BEVESTIGEN verdient zichzelf terug, en naar mijn mening dus bewust zeer bedenkelijk.
Wijze lessen voor de toekomst:
- zorg dat je bevestiging krijgt als je iets verzend
- zorg dat je bevestiging krijgt van een opzegging (en ook als je een abbo aangaat)
- houd je bankrekening goed in de gaten.
- trek direct aan de bel als er iets niet goed gaat, laksheid helpt je niet verder, een probleem verdwijnt niet vanzelf