LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsverhoging bij Online

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
sylvesterb

Re: Prijsverhoging bij Online

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NeoDutchio schreef:
Geip Suusje schreef:@NeoDutchio
Ik vind dat online.nl het helemaal niet netjes doet. O.a. is hun voorwaarde in zijn toepassing onredelijk. En zij waren van plan mij zonder bericht een 2e exorbitante verhoging binnen een half jaar in de maag te splitsen.

Tele2 wil me graag hebben voor €22/mnd ADSL, internet only. Ik ga er van uit dat het af te sluiten jaarcontract kwa prijs en kwaliteit nagekomen wordt.
Ik zal als kersverse klant bij Tele2 ook niet accepteren datgene waarvoor ik bij online.nl opgezegd heb.
De enige zekerheid die u heeft is dat Tele2 binnen 2 maanden geen prijsverhoging geeft. Dit is namelijk wettelijk bepaald. Daarna kan en mag ook Tele2 de prijs verhogen.
En bij Tele2 zal dit ook zeker gebeuren, voor € 22,00 zitten ze bijna op inkoopprijs. En voor die €22 moet je nog wel € 25,00 aansluitkosten betalen en krijg je tot 8Mbit/s (in jouw geval voldoende). Daarnaast moet je niet vergeten je Internet Veilig stop te zetten anders wordt het alweer €26,00 per maand (incl. aansluitkosten € 28,00 per maand).

Geip Suusje

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

NeoDutchio schreef:
Ik vind dat online.nl het helemaal niet netjes doet. O.a. is hun voorwaarde in zijn toepassing onredelijk. En zij waren van plan mij zonder bericht een 2e exorbitante verhoging binnen een half jaar in de maag te splitsen.

Tele2 wil me graag hebben voor €22/mnd ADSL, internet only. Ik ga er van uit dat het af te sluiten jaarcontract kwa prijs en kwaliteit nagekomen wordt.
Ik zal als kersverse klant bij Tele2 ook niet accepteren datgene waarvoor ik bij online.nl opgezegd heb.
De enige zekerheid die u heeft is dat Tele2 binnen 2 maanden geen prijsverhoging geeft. Dit is namelijk wettelijk bepaald. Daarna kan en mag ook Tele2 de prijs verhogen.
Ik heb nòg een zekerheid, nl dat ik een afspraak heb voor 1 jaar voor een vaste prijs. NIet nakoming wegens tussentijdse prijsverhoging is hiermee in strijd. En dan verwijs ik je naar dit wetsartikel: http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-6/artikel238
Let vooral op lid 2: Bij twijfel over de betekenis van een beding, prevaleert de voor de wederpartij gunstigste uitleg.
Voor jou (en Tele2): de wederpartij ben ik.

Student90

Ongelezen bericht door Student90 »

Geip Suusje schreef:
NeoDutchio schreef:

Ik heb nòg een zekerheid, nl dat ik een afspraak heb voor 1 jaar voor een vaste prijs. NIet nakoming wegens tussentijdse prijsverhoging is hiermee in strijd. En dan verwijs ik je naar dit wetsartikel: http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-6/artikel238
Let vooral op lid 2: Bij twijfel over de betekenis van een beding, prevaleert de voor de wederpartij gunstigste uitleg.
Voor jou (en Tele2): de wederpartij ben ik.
Er is totaal geen twijfel over de betekenis van het beding. Dit artikel is hier niet relevant, u heeft er niks aan.

Geip Suusje

@student90
Uw bewering klinkt niet aannemelijk. Ik zie geen argumentering. Zou U Uw overtuiging inzichtelijk willen maken?

IK heb zwart op wit staan (staat dus voor 12 maanden vast):
Product Contractsduur p/mnd
Internet Light 12 maanden € 22,00
Totaal per maand € 22,00
Eenmalige kosten
Aansluitkosten € 25,00
Totaal eenmalig € 25,00

P.S.: Ik denk dat U en nog een paar mensen hier advocaat van de duivel zijn. Beetje publieksbeïnvloeding om scheve handelwijze geaccepteerd te krijgen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heeft u ook iets over 'algemene voorwaarden' zwart op wit staan? Waar u dan mee akkoord bent gegaan? Zo ja, dan staat Online in zijn gelijk.

Geip Suusje

@Nijogeth (en @Student90, @sylvesterb, @NeoDutchio)

In mijn algemene voorwaarden (Tele2) staat bij 2.2 dat men (bijvoorbeeld) tarieven in de Prijslijst altijd mag wijzigen.
Bij "Definities" onder "q" staat
Prijslijst: de door Tele2 gehanteerde tarieven voor de door jou verschuldigde gebruiksafhankelijke vergoeding waarvan de actuele versie beschikbaar is op de website.

Het maandelijkse internettarief en de aansluitkosten zijn niet gebruiksafhankelijk, zodat het internet-only contract m.i. voor 1 jaar 100% zekerheid zou moeten geven kwa kosten.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Meestal is de prijs het eerste jaar vast!

Maar meestal, dus lees eerst goed de voorwaarden, als zij wel tussentijds omhoog gaan mag je weg lopen zonder contract van 1e jaar of 2 jaren vol te maken maar wat dan?

Er zijn dus 1 of 2 jaren vaste reclame prijzen en voorwaarden soms die dit uitsluiten!

Zo ontdekte ik dat Feenstra voor de Lease CVketels ook tussentijds de service en onderhoudskosten mag verhogen dus 12 jaren contract waar je niet weg kunt, zelfs niet als de service duurder werd.
Ja, een wurg contract waar je met veel geld weg kunt helaas.

Dit kan bij ADSL of VDSL, de iets snellere ook zo zijn dus lees goed de voorwaarden of vraag per mail bevestiging ter bewijs, dus vooral niet bellen en antwoord goed bewaren!

Student90

Geip Suusje schreef:@Nijogeth (en @Student90, @sylvesterb, @NeoDutchio)

In mijn algemene voorwaarden (Tele2) staat bij 2.2 dat men (bijvoorbeeld) tarieven in de Prijslijst altijd mag wijzigen.
Bij "Definities" onder "q" staat
Prijslijst: de door Tele2 gehanteerde tarieven voor de door jou verschuldigde gebruiksafhankelijke vergoeding waarvan de actuele versie beschikbaar is op de website.

Het maandelijkse internettarief en de aansluitkosten zijn niet gebruiksafhankelijk, zodat het internet-only contract m.i. voor 1 jaar 100% zekerheid zou moeten geven kwa kosten.
Welke voorwaarden zijn op u van toepassing?

Geip Suusje

Als je een aanvraag doet bij een provider, dan resulteert dat meestal in een Aanbod tegen een daarin genoemde maand-prijs voor 1 of 2 jaar.
Accepteer je dat, dan is er sprake van een contract.
Dat een provider zegt in de Algemene Voorwaarden dat hij tussentijds zijn tarief mag verhogen, dat jij dan mag kosteloos mag opzeggen doet er niets aan af dat hij contractbreuk pleegt. Hij probeert zich er dan goedkoop van af te maken door je kosteloos opzeggen voor te houden.
Ik zou daar niet zo maar genoegen mee nemen.
Overstappen is bewerkelijk: je moet opnieuw voorwaarden doorspitten, modem terugsturen en verwisselen, aansluitkosten betalen, emailadressen wijzigen en mogelijk moet je duurder abo nemen.
De schade van contractbreuk is dus veel groter dan simpelweg het abo-geld aan een andere provider betalen. Ik meen dat de provider die het contract breekt voor die schade aansprakelijk is.

Student90

Geip Suusje schreef:Als je een aanvraag doet bij een provider, dan resulteert dat meestal in een Aanbod tegen een daarin genoemde maand-prijs voor 1 of 2 jaar.
Accepteer je dat, dan is er sprake van een contract.
Dat een provider zegt in de Algemene Voorwaarden dat hij tussentijds zijn tarief mag verhogen, dat jij dan mag kosteloos mag opzeggen doet er niets aan af dat hij contractbreuk pleegt. Hij probeert zich er dan goedkoop van af te maken door je kosteloos opzeggen voor te houden.
Ik zou daar niet zo maar genoegen mee nemen.
Overstappen is bewerkelijk: je moet opnieuw voorwaarden doorspitten, modem terugsturen en verwisselen, aansluitkosten betalen, emailadressen wijzigen en mogelijk moet je duurder abo nemen.
De schade van contractbreuk is dus veel groter dan simpelweg het abo-geld aan een andere provider betalen. Ik meen dat de provider die het contract breekt voor die schade aansprakelijk is.
Wat zijn de algemene voorwaarden die op u van toepassing zijn?

Het hele punt is dat u de abonnement opzegt, omdat het duurder wordt. Vreemd dat u dan een nieuwe gaat afsluiten die nog duurder is...

U bent ook niet verplicht op te zeggen, dat is een keuze; kosten/baten kunt u zelf afwegen.

P.s. de algemene voorwaarden zijn onderdeel van het contract. In principe is geen sprake van contractsbreuk.

Geip Suusje

Ach man, wat jij wilt verdedigen is een contract onder algemene voorwaarden die het hele contract waardeloos maken.
Contract is contract. Klaar.
De providers kunnen ook een eis tot nakoming aan de broek krijgen. Snap je?
Kost misschien wat meer juridische inspanning en aanvankelijke kosten, maar provider komt er wel mee aan de schandpaal.
Het is een kwestie van tijd dat dat gaat gebeuren.

Student90

Geip Suusje schreef:Ach man, wat jij wilt verdedigen is een contract onder algemene voorwaarden die het hele contract waardeloos maken.
Contract is contract. Klaar.
De providers kunnen ook een eis tot nakoming aan de broek krijgen. Snap je?
Kost misschien wat meer juridische inspanning en aanvankelijke kosten, maar provider komt er wel mee aan de schandpaal.
Het is een kwestie van tijd dat dat gaat gebeuren.
Het contract bestaat o.a. uit de algemene voorwaarden. Dus inderdaad contract = contract.

U reageert trouwens niet op mijn tot 2x toe gestelde vraag, waarom?

Nijogeth

Daarom zet men in het contract vaak dat de klant akkoord is met de Algemene Voorwaarden. En in dat geval horen de Algemene Voorwaarden bij het contract. En zoals u dat zo mooi zei 'contract is contract', ook dan.

Geip Suusje

@student90
Nog 1x dan: Zie het voorbeeld in mijn reactie 11 mei 2017 00:44
Er is een afspraak (overeenkomst) van 1 jaar (12 maanden) a €22.
En er is een afspraak algemene voorwaarden dat de afspraak(overeenkomst) kan worden gewijzigd.

Dan zijn algemene voorwaarden en overeenkomst lijnrecht met elkaar in tegenspraak, indien de overeenkomst wordt gewijzgd.

Nijogeth

Dat zal niet het enige zijn wat er op staat. Er zal vast wel meer op staan, want ik kan me niet voorstellen dat dat rechtsgeldig is.

Student90

Geip Suusje schreef:@student90
Nog 1x dan: Zie het voorbeeld in mijn reactie 11 mei 2017 00:44
Er is een afspraak (overeenkomst) van 1 jaar (12 maanden) a €22.
En er is een afspraak algemene voorwaarden dat de afspraak(overeenkomst) kan worden gewijzigd.

Dan zijn algemene voorwaarden en overeenkomst lijnrecht met elkaar in tegenspraak, indien de overeenkomst wordt gewijzgd.
Nog 1x mijn vraag dan. Welke algemene voorwaarden zijn op u van toepassing? Tele2 heeft er meerderen. Ik heb liever in 1x de juiste voorwaarden i.p.v 5+ voorwaarden door te gaan nemen. De naam van de algemene voorwaarden staat bovenin ergens, als u dat hier kunt plaatsen, dan weet ik het wel te vinden;).

U sluit een abonnement af voor €22,- p/m met de voorwaarde dat deze prijs gewijzigd kan worden. U bent met beiden akkoord gegaan en niet alleen met het eerste gedeelte. In dezelfde voorwaarden staat dat u bij zo'n eenzijdige prijswijziging kosteloos mag opzeggen. Deze optie heeft u omdat de wetgever de consument wil beschermen, niet omdat sprake is van contractsbreuk, van dat laatste is namelijk geen sprake.

Snoodaard

Ongelezen bericht door Snoodaard »

Geip Suusje schreef: De providers kunnen ook een eis tot nakoming aan de broek krijgen. Snap je?
Hoe dan? Je bent toch akkoord gegaan met de algemene voorwaarden?

En welke schandpaal?

Geip Suusje

@Student90
Ik weet ook niet precies welke "Algemene Voorwaarden" Tele2 precies bedoelt. Ze sturen zo'n beetje alles mee wat ze hebben...
https://www.tele2.nl/voorwaarden/
Misschien bedoelen ze vooral deze https://www.tele2.nl/wp-content/uploads ... r-2016.pdf

Nee, ik sluit een abo van 12 maanden a €22/mnd. Met dat aanbod van Tele2 ben ik accoord gegaan. Dat heeft een duur van 1 jaar dus.
Het is onzin om een Aanbod voor een jaar te doen onder voorwaarde dat men die (willekeurig) binnen 1 jaar mag veranderen.

Geip Suusje

Snoodaard schreef:
Geip Suusje schreef: De providers kunnen ook een eis tot nakoming aan de broek krijgen. Snap je?
Hoe dan? Je bent toch akkoord gegaan met de algemene voorwaarden?

En welke schandpaal?
Ja, maar Tele2 is accoord gegaan met 12 maanden a €22. Dat moeten ze nakomen toch? Lijkt me schandelijk als de rechter ze dat moet gaan vertellen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Geip Suusje schreef:Ja, maar Tele2 is accoord gegaan met 12 maanden a €22. Dat moeten ze nakomen toch? Lijkt me schandelijk als de rechter ze dat moet gaan vertellen.
ik denk eerder dat u akkoord bent gegaan met het aanbod. Of heeft u tele2 een voorstel gestuurd voor een contract met maandbedrag en hebben zij u toen gezegd, is goed?

U gaat akkoord met het door tele2 gedane aanbod voor een contract van 12 maanden. Dit contract is getekend en is inderdaad bindend. Onderdeel van de overeenkomst zijn de algemene voorwaarden, waar keurig in staat dat de prijs mag veranderen en dat een wijziging in uw nadeel betekent dat u het recht heeft de overeenkomst te beeindigen.

Maar goed, dat is inmiddels al door meerdere personen gezegd, schijnbaar landt de informatie niet echt.

Gesloten