Pagina 2 van 2

Re: Oxxio

Geplaatst: 15 mei 2017 09:24
door Julie4444
medeleeuw schreef:Oxxio heeft niet direct een brief gestuurd toen ze er achter kwamen dat het E-mailadres niet klopt,deze brief hebben ze pas gestuurd d.d. 29 dec 2016 nadat ik ze via een tweet op d.d.28 dec 2016 liet weten geen klant te willen worden omdat ik nooit een bevestiging heb gekregen,en via Nuon moet vernemen dat ik ben overgestapt.
Wat ik helemaal brutaal vind is dat ze me per 25 dec 2016 als klant hebben aangemeld,terwijl ik duidelijk heb aangegeven pas op 25 jan 2017 te willen overstappen.
Maar ik ben niet de enige met problemen bij Oxxio ze hebben al een boete van 1 miljoen gekregen van het ACM Oxxio had bij energie contracten ten onrechte een einddatum in het register gezet.
Ook dit hebben ze met mijn gedaan ik heb ingevuld dat ik pas op 25 jan 2016 wilde overstappen en Oxxio heeft dit een maand vervroegt en gelijk maar 130,van mijn rekening afgeschreven.
En een boete van Nuon heb ik niet gekregen ik heb ze laten weten voorlopig bij ze te blijven tot ik een andere energie maatschappij heb gevonden voor Nuon was dit geen enkel probleem zo hoort het.
Ja, er zijn superveel klachten over Oxxio (daarom zou ik daar zelf nooit klant worden), MAAR in dit geval moet u wel gewoon betalen voor de door hen geleverde stroom. De oorzaak van het probleem was namelijk uw eigen fout. Misschien had u zelf ook wel de verkeerde datum doorgegeven, als het met het e-mailadres ook fout ging. Punt is dat je niet zomaar zonder consequenties kan gaan wanbetalen.

Moet je zelf weten hoor, maar als de rechter je dan uiteindelijk veroordeelt ben je wel heel veel meer geld kwijt.

Re: Oxxio

Geplaatst: 15 mei 2017 09:28
door berndv
U heeft een typefout gemaakt in het mailadres. U weet zelf voor 200% zeker dat u geen typefout heeft gemaakt in de aanvraagdatum? Ik vind namelijk 25 december wel behoorlijk specifiek en wel heel toevallig. Het zal wellicht ook wel in de bevestiging hebben gestaan, maar ja, bij een verkeerd aangeleverd mailadres is dat moeilijk communiceren. Gangbaar is een opzegtermijn van 1 maand, dus als u begin december aanvraagt, zou een ingangsdatum precies 1 maand later juist logisch zijn. Dat het dan op 25 december ingaat, vind ik te toevallig.

Daarbij gaat de door u aangehaalde boete van de acm over iets anders.

Re: Oxxio

Geplaatst: 06 okt 2017 17:58
door MediumCham
Wij kwamen erachter dat iets of iemand ons had aangemeld bij Oxxio opdat er plots een maandtermijn werd afgeschreven. Nuon is tot op de dag van vandaag onze energie leverancier. In mijn telefonisch overleg met Oxxio vroeg ik hun om tekst en uitleg met betrekking tot de aansluiting. Ze konden niets voor ons doen en waren in het systeem aangemeld als klant. Wellicht dat met een aangifte ze ons klant zijn wilde terugdraaien. "Aangifte? " tegen wie en wat ? Nuon kon ons verder niet helpen, we zijn natuurlijk weer klant bij Nuon. Ondanks dat wij geen machtiging hebben afgegeven haalt Oxxio ineens ruim € 600 van onze rekening met als kenmerk : jaarafrekening. Het bedrag is door ons direct gestorneerd. Nu weken later krijgen wij een brief van een deurwaarder of we maar even willen betalen. Wij hebben aangegeven geen contract bij Oxxio te hebben getekend en ook geen machtiging. Tot op heden is het stil.

Re: Oxxio

Geplaatst: 07 okt 2017 10:12
door stofzuigertje
1 dit heeft niets met Oxxio te maken, graag nieuwe openen.

2 U moet regelmatig je bank controleren en storneren als foute overboeking.

3 Verkopers langs deur zoeken klanten en worden per nieuwe betaald dus daar zal wel iets fout gegaan zijn.

Re: Oxxio

Geplaatst: 07 okt 2017 12:59
door moederslink
medeleeuw schreef:Oxxio heeft niet direct een brief gestuurd toen ze er achter kwamen dat het E-mailadres niet klopt,deze brief hebben ze pas gestuurd d.d. 29 dec 2016 nadat ik ze via een tweet op d.d.28 dec 2016 liet weten geen klant te willen worden omdat ik nooit een bevestiging heb gekregen,en via Nuon moet vernemen dat ik ben overgestapt.
Wat ik helemaal brutaal vind is dat ze me per 25 dec 2016 als klant hebben aangemeld,terwijl ik duidelijk heb aangegeven pas op 25 jan 2017 te willen overstappen.
Maar ik ben niet de enige met problemen bij Oxxio ze hebben al een boete van 1 miljoen gekregen van het ACM Oxxio had bij energie contracten ten onrechte een einddatum in het register gezet.
Ook dit hebben ze met mijn gedaan ik heb ingevuld dat ik pas op 25 jan 2016 wilde overstappen en Oxxio heeft dit een maand vervroegt en gelijk maar 130,van mijn rekening afgeschreven.
En een boete van Nuon heb ik niet gekregen ik heb ze laten weten voorlopig bij ze te blijven tot ik een andere energie maatschappij heb gevonden voor Nuon was dit geen enkel probleem zo hoort het.
MediumCham schreef:Wij kwamen erachter dat iets of iemand ons had aangemeld bij Oxxio opdat er plots een maandtermijn werd afgeschreven. Nuon is tot op de dag van vandaag onze energie leverancier. In mijn telefonisch overleg met Oxxio vroeg ik hun om tekst en uitleg met betrekking tot de aansluiting. Ze konden niets voor ons doen en waren in het systeem aangemeld als klant. Wellicht dat met een aangifte ze ons klant zijn wilde terugdraaien. "Aangifte? " tegen wie en wat ? Nuon kon ons verder niet helpen, we zijn natuurlijk weer klant bij Nuon. Ondanks dat wij geen machtiging hebben afgegeven haalt Oxxio ineens ruim € 600 van onze rekening met als kenmerk : jaarafrekening. Het bedrag is door ons direct gestorneerd. Nu weken later krijgen wij een brief van een deurwaarder of we maar even willen betalen. Wij hebben aangegeven geen contract bij Oxxio te hebben getekend en ook geen machtiging. Tot op heden is het stil.
"MediumCham" kaapt het topic van "medeleeuw" _____ gaat dit over hemzelf en zn partner , is zn partner " medeleeuw " misschien , autobiografisch of..... :?
Het wordt steeds boeiender :mrgreen: