JohnTheBassist schreef:Hoe hard u ook zegt dat het wel ter zake doet, dan maakt dat niet dat het ook klopt. Het zijn 2 verschillende contracten. Zo simpel is het. Het doet niet ter zake.
Dat er sprake zou zijn van twee overeenkomsten is niet gesteld of gebleken. Het is beide mogelijk.
Als er sprake is van één overeenkomst, dan gaat dit op
viewtopic.php?p=2380959#p2380959
Als er sprake is van twee overeenkomsten, dan gaat dit op:
viewtopic.php?p=2380971#p2380971
JohnTheBassist schreef:Het doet niet ter zake.
Het deel dat wat jij citeerde, en waarvan je aangaf dat het niet ter zake was, betrof het regiem voor algemene voorwaarden. Er zijn algemene voorwaarden, dus is dat wettelijk regiem voor algemene voorwaarden van toepassing. Als er twee overeenkomsten met algemene voorwaarden zijn, dan is twee keer van toepassing. Daarin is onder meer geregeld dat de duur van een overeenkomst in beginsel niet langer dan een jaar mag zijn. Door hier ongemotiveerd te stellen dat het dwingend, wettelijke regiem voor algemene voorwaarden niet ter zake is, zeg je meer over jezelf dan over mij.
JohnTheBassist schreef:En met uw laatste opmerking lijkt u te stellen dat KPN, wanneer zij nu bijvoorbeeld een contract heeft voor het uitzenden van BabyTV, dat zij dan ook gedwongen zijn om voor de rest van het leven van haar klanten deze zender te blijven uitzenden omdat mensen altijd te pas en te onpas hun contract mogen opzeggen wanneer de uitzendrechten van deze zender aflopen en KPN zo contractbreuk pleegt?
Nee, dat stel ik daarmee niet. ALS KPN heeft afgesproken met haar klant dat ze het zender aanbod mag wijzigen, dan kan dat. Dat wil alleen niet zeggen dat de gevolgen daarvan voor rekening komen van de klant. ALS KPN dat niet heeft afgesproken, dan moet ze gewoon de overeenkomst nakomen.
Daarbij speelt geen rol dat het een rechtenkwestie zal zijn en het contract tussen KPN met E! Entertainment afgelopen zal zijn. Als ik een koopovereenkomst sluit met een winkel, dan valt het onder het ondernemersrisico als de winkel er tijdens de nakoming achterkomt dat ze het door mij bestelde product niet kan leveren. Het zelfde principe gaat hier ook op. Overigens, twijfel ik er niet aan dat KPN heeft afgesproken dat ze het zenderaanbod mag wijzigen. Maar dat betekent niet dat het hele verhaal over het contract tussen KPN en E! Entertainment hier een relevant argument is.
JohnTheBassist schreef:U bent zelf geen ondernemer, neem ik aan? En u bent ook geen jurist, zoveel is onder al het wollige taalgebruik (en de nodige schrijffouten) wel duidelijk.
Ik schrijf mijn berichten niet vanuit een vooroordeel voor ondernemers, maar op basis van de merites van de zaak. Daarbij pas de wettelijke regeling toe. De discussie op de persoon spelen, zoals jij hier doet, is een zwaktebod, omdat je daarmee eigenlijk aangeeft dat je de stof onvoldoende beheerst om de discussie op de inhoud te voeren.