LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kpn Mobiel alles in 1 niet opzegbaar na wijziging zenderpakk

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
berndv

Re: Kpn Mobiel alles in 1 niet opzegbaar na wijziging zenderpakk

Ongelezen bericht door berndv »

Student90 schreef:
Jeroen32Holland schreef:Sylvester ik ben vorig jaar bij ziggo weg gegaan omdat die zender 1 jaar geleden al weg ging bij ziggo, daarom ben ik naar de KPN gegaan, niet dingen schrijven wat je niet zeker weet.
Telfort heeft de zender nog wel in zijn assortiment op internet en xs4all na 1 van die 2 ga ik ook overstappen.
Wat is de reden dat de zender geschrapt gaat worden? Wellicht gebeurt binnenkort hetzelfde bij (alle) andere aanbieders, zoals Telfort en XS4ALL.
euhm, bij ziggo is de zender nog steeds beschikbaar.
https://www.ziggo.nl/televisie/zenders/e-entertainment/

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Jeroen32Holland schreef:Sylvester ik ben vorig jaar bij ziggo weg gegaan omdat die zender 1 jaar geleden al weg ging bij ziggo, daarom ben ik naar de KPN gegaan, niet dingen schrijven wat je niet zeker weet.
Telfort heeft de zender nog wel in zijn assortiment op internet en xs4all na 1 van die 2 ga ik ook overstappen.
Excuus, ik maak hier een beetje een grapje van :wink:

Als u meer antwoorden wilt dan kunt u in MijnKPN gebruik maken van de chat met de klantenservice. Wellicht is het een rechtenkwestie en verlopen de uitzendrechten voor deze zender?

En is er geen mogelijkheid de zender online te bekijken?
http://www.eonline.com/

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

JohnTheBassist schreef:
Ik zie op uw link dat Meiden Van Holland Soft ook uit mijn zenderpakket gaat verdwijnen!1 Dat kan toch niet?! Ik denk dat ik ook maar overstap en daarmee alle kortingen van KPN Compleet verspil. Het gaat hier wel om Meiden Van Holland Soft! :mrgreen:
Oei, zat die er nog in dan? Zit nu anderhalf jaar weer bij KPN (korte tussenpoze ivm verhuizing), maar heb deze nog niet kunnen vinden. Al mijn eenzame avonden voor niets geweest/

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

ik betaal straks 22.50 euro voor een mobiel abonnement met 500 gigh internet, iets waarvoor ik niet heb getekend in het begin.
Nou, in feite heb je daar dus juist wel voor getekend. Met daarbij het extra voordeel dat als je tegelijk ook KPN voor vast hebt, je extra korting, een pakket en meer data zou krijgen zolang je beide​ diensten afneemt. Daarin verandert dus niets.

Dat je daarbij ook nog de keus hebt gemaakt om het iets voordeliger voor 2 jaar vast te zetten is natuurlijk je eigen keus geweest.

Alvast een kleine tip, als je na afloop van die twee jaar naar bijvoorbeeld Ziggo/Vodafone zou overstappen, met hun verdubbelaar, extra pakket en korting, let er dan op dat je niet weer een abonnement van twee jaar afsluit...

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bij XS4ALL en Telfort verdwijnt de zender ook per 1 juli. Aanbod van Televisie is bij alle KPN dochters gelijkt, ik heb ook al brief gehad van XS4ALL.

P.S. De zender is uiteindelijk niet verdwenen bij Ziggo, zie website van Ziggo en vele nieuwsberichten.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als er een onderdeel van pakket aangepast word zoals de voorkeur van je partner kun je het contract op basis van deze aanpassing opzeggen.
Vaste TV thuis en mobiel is normaal 2 producten maar een alles in 1 pakket is het alles of niets.

Dan geld dat als er iets minder word of duurder je gewoon op die basis het lopende contract kunt ontbinden en elders iets nemen.
Omdat KPN tussentijds het pakket aanpaste is het contractbreuk van het totale pakket en daar valt jou mobiel ook onder.
Alleen mobiel afnemen met minder korting hoeft dus niet.

Ga ontbinden wegens aanpassing geleverde diensten.
Dus niet opzeggen, dan moet je de 2 jaren vol maken maar als zij het niet meer aanbieden op grond van die aanpassing in uw nadeel ONTBINDEN!

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

stofzuigertje schreef: Vaste TV thuis en mobiel is normaal 2 producten maar een alles in 1 pakket is het alles of niets.
Helaas weer eens onzin. Mobiel zit niet in het alles in één pakket, het betreft hier juist twee contracten. Dat is nu juist het hele eieren eten...

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

U bent te overhaast vertrokken bij Ziggo,was teruggedraaid zit nog steeds bij Ziggo op kanaal 126 en valt onder een extra pakket.
Dus u kunt ook weer terug naar Ziggo

groeten Henk

Verwijderd

stofzuigertje schreef:Als er een onderdeel van pakket aangepast word zoals de voorkeur van je partner kun je het contract op basis van deze aanpassing opzeggen.
Vaste TV thuis en mobiel is normaal 2 producten maar een alles in 1 pakket is het alles of niets.
Nee, het alles-in-1-pakket van KPN bestaat uit Internet, Interactieve TV en Vaste Telefonie.
Mobiel valt hier niet onder en is een pakket op zich. Verder heeft u gelijk. TS kan op basis van het veranderen van het pakket het alles-in-1-pakket kosteloos ontbinden en overstappen naar een andere aanbieder. Voor mobiele telefonie geldt dit dus niet en daarbij zal TS dan alle kortingen die hij nu heeft op het mobiele pakket verliezen.

En als de TS echt per se van KPN af wil dan kan hij altijd zijn mobiele contract afkopen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jeroen32Holland schreef:Beetje jammer, jaar geleden KPN alles compleet met mobiel abonnement afgesloten met alles in 1 voordeel 5 euro korting en 10 euro korting op het abonnement dus kwam mijn mobiele abonnement maar op 7.50 euro p maand met de korting en inclusief verdubbelaar dus dan 300 minuten en 1 gigabite voor 7,50 euro mobiel abonement exclusief 62,50 euro alles in 1 pakket,nu hebben ze de televisiezenders veranderd en e-entertainment uit het pakket gehaald en die zender kijkt mijn vrouw veel, dus wil ik nu kpn opzeggen en naar een andere provider verhuizen die wil e-entertainment in het pakket heeft zitten, en tot mijn verbazing zit ik nu vast aan een 2 jarig mobiel contract die pas opzegbaar is over een jaar en ik raak straks alle voordelen kwijt, oneerlijke praktijken vind ik dit, ik ga weg omdat er een zender weg gehaald is die bij ons veel gekeken word, en dan nog niet gesproken over de draadloze verbinders van 90 euro, die kan ik straks ook niet meer gebruiken als ik naar een andere provider ga, hierover gebeld en ja meneer u zit vast aan het contract van uw mobiel en ik raak de verdubbelaar kwijt en 15 euro p maand alles compleet korting, voor mij waardeloze service van kpn, dat je zo je geld wil verdienen.
Dat is één lange zin, waardoor het lastig lezen is.

Ik begrijp de casus zo: er is sprake van één overeenkomst, waarmee de afname van KPN alles compleet en een mobiel abonnement is afgesloten. De telecommunicatiewet geeft aan dat je recht hebt om de overeenkomst kosteloos te beëindigen, indien er is afgesproken dat KPN een wijziging mag doorvoeren en hierop een beroep wordt gedaan door KPN (art. 7.2 Tw). Een dergelijke aanpassingen wordt evident doorgevoerd en dus kun je (naar de letter van de wet) de overeenkomst ontbinden. Dat wordt niet anders deze overeenkomst bestaat twee onderdelen.

Partijen moeten zich redelijk gedragen naar elkaar toe. Het is mogelijk om een overeenkomst gedeeltelijk te ontbinden. Maar of van die mogelijkheid gebruik moet worden gemaakt, hangt af van de omstandigheden. In dit geval ben ik van mening dat KPN niet van kan verlangen dat de klant gebruik maakt van de mogelijk tot gedeeltelijk ontbinding. Immers, verhoudingsgewijs moet er meer worden betaald voor het mobiele abonnement. Het is niet alsof KPN aanbied om de korting naar ratio te blijven toepassen. Bovendien, zou iedere andere uitkomst in strijd met het principe van de vrije wil, zonder welke overeenkomsten niet tot stand komen. Er is eenvoudig geen JA gezet tegen het mobiele abonnement tegen een hogere prijs.
Jeroen32Holland schreef:Waar het mij omgaat is dat ik overgehaald lekker gemaakt ben aan de telefoon met meneer als u mobiel van KPN neemt krijgt u meerdere kortingen omdat u alles in 1 heeft, nu is er een wijziging ten nadele van mij omdat er een zender weg gehaald is en er zijn meerdere zenders verwijderd, dit is iets wat ik wil en door dit raak ik mijn kortingen op mijn mobiele contract kwijt, door deze verander raak ik mijn kortingen mobiel kwijt erg jammer.
Heb je beiden pakketten afgenomen op het zeldfe moment of op twee verschillende momenten?
JohnTheBassist schreef:U heeft zelf een contract voor 2 jaar getekend. U had ook de mogelijkheid om een contract voor een jaar te kiezen.
Een duur van twee jaar is onredelijk bezwarend, tenzij dat echt niet anders kon (art. 6:237 BW). Dat wordt niet anders als er ook gekozen kon worden voor een kortere duur of er een bepaald voordeel verbonden zat aan de langere duur. Vernietiging van de duur heeft als gevolg dat de overeenkomst is afgesloten voor onbepaalde duur.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

alfatrion schreef:
Jeroen32Holland schreef: Waar het mij omgaat is dat ik overgehaald lekker gemaakt ben aan de telefoon met meneer als u mobiel van KPN neemt krijgt u meerdere kortingen omdat u alles in 1 heeft, nu is er een wijziging ten nadele van mij omdat er een zender weg gehaald is en er zijn meerdere zenders verwijderd, dit is iets wat ik wil en door dit raak ik mijn kortingen op mijn mobiele contract kwijt, door deze verander raak ik mijn kortingen mobiel kwijt erg jammer.
Heb je beiden pakketten afgenomen op het zeldfe moment of op twee verschillende momenten?
op zich geeft ts dit al aan. Ts is gebeld met het aanbod "als u mobiel van KPN neemt krijgt u meerdere kortingen omdat u alles in 1 heeft".

Verwijderd

alfatrion schreef:
JohnTheBassist schreef:U heeft zelf een contract voor 2 jaar getekend. U had ook de mogelijkheid om een contract voor een jaar te kiezen.
Een duur van twee jaar is onredelijk bezwarend, tenzij dat echt niet anders kon (art. 6:237 BW). Dat wordt niet anders als er ook gekozen kon worden voor een kortere duur of er een bepaald voordeel verbonden zat aan de langere duur. Vernietiging van de duur heeft als gevolg dat de overeenkomst is afgesloten voor onbepaalde duur.
Dat doet allemaal niet ter zake. Mobiel staat los van het Alles-In-1-pakket. Omdat meneer nu alles afneemt bij KPN krijgt hij kortingen onder de noemer KPN Compleet. Als meneer zijn Alles-In-1-pakket wil opzeggen dan moet hij dat vooral doen, maar daar staat zijn mobiele abonnement los van. Meneer heeft een 2-jarig contract getekend en kan zijn mobiele contract niet opzeggen omdat KPN stopt met het uitzenden van één tv-zender.

Dit zal bovendien een rechtenkwestie zijn: het contract dat KPN met E! Entertainment heeft zal afgelopen zijn en niet vernieuwd worden. Daar kan KPN verder ook niet zoveel aan doen. Sommige contracten die KPN met zenders heeft lopen nou eenmaal af en nieuwe zenders komen er bij. Dit zal KPN allemaal netjes in hun algemene voorwaarden hebben staan.
Laatst gewijzigd door Verwijderd op 15 mei 2017 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion

berndv schreef:
alfatrion schreef:Heb je beiden pakketten afgenomen op het zeldfe moment of op twee verschillende momenten?
op zich geeft ts dit al aan. Ts is gebeld met het aanbod "als u mobiel van KPN neemt krijgt u meerdere kortingen omdat u alles in 1 heeft".
Dat kan ook heel goed in één overeenkomst worden geregeld. Als er een tweede overeenkomst is gesloten voor het mobiele abonnement, dan geldt ook daarvoor dat TS geen JA heeft gezegd tegen de hogere prijs en dat er dus een wilsgebrek is.

Overigens, kan ik uit deze tekst niet halen dat TS is opgebeld. Als dat zo is dan kan ook nog gekeken worden naar het schriftelijkheidsvereisten.
JohnTheBassist schreef:Dat doet allemaal niet ter zake.
Dat doet allemaal wel ter zake.
JohnTheBassist schreef:Dit zal bovendien een rechtenkwestie zijn: het contract dat KPN met E! Entertainment heeft zal afgelopen zijn en niet vernieuwd worden. Daar kan KPN verder ook niet zoveel aan doen.
Dat is niet het probleem van de klant, maar valt onder ondernemersrisico.

michieldejong

Ongelezen bericht door michieldejong »

Heb je je wel eens afgevraagd waarom je zoveel extra korting krijgt als je die twee diensten bij KPN afneemt? Dat is niet omdat het voor KPN goedkoper is, ze moeten nog steeds twee losse nota's sturen. De reden is dat je zo veel meer in hun klauwen zit. Je zegt veel minder snel een dienst op als dit betekent dat je voor een andere dienst die je niet op wil - of kan zeggen meer moet gaan betalen of extraatjes verliest. Dat is het hele idee erachter.

Verwijderd

alfatrion schreef:
JohnTheBassist schreef:Dat doet allemaal niet ter zake.
Dat doet allemaal wel ter zake.
JohnTheBassist schreef:Dit zal bovendien een rechtenkwestie zijn: het contract dat KPN met E! Entertainment heeft zal afgelopen zijn en niet vernieuwd worden. Daar kan KPN verder ook niet zoveel aan doen.
Dat is niet het probleem van de klant, maar valt onder ondernemersrisico.
Hoe hard u ook zegt dat het wel ter zake doet, dan maakt dat niet dat het ook klopt. Het zijn 2 verschillende contracten. Zo simpel is het. Het doet niet ter zake.

En met uw laatste opmerking lijkt u te stellen dat KPN, wanneer zij nu bijvoorbeeld een contract heeft voor het uitzenden van BabyTV, dat zij dan ook gedwongen zijn om voor de rest van het leven van haar klanten deze zender te blijven uitzenden omdat mensen altijd te pas en te onpas hun contract mogen opzeggen wanneer de uitzendrechten van deze zender aflopen en KPN zo contractbreuk pleegt? En dat noemt u dan 'ondernemersrisico'?

alfatrion

JohnTheBassist schreef:Hoe hard u ook zegt dat het wel ter zake doet, dan maakt dat niet dat het ook klopt. Het zijn 2 verschillende contracten. Zo simpel is het. Het doet niet ter zake.
Dat er sprake zou zijn van twee overeenkomsten is niet gesteld of gebleken. Het is beide mogelijk.

Als er sprake is van één overeenkomst, dan gaat dit op
viewtopic.php?p=2380959#p2380959

Als er sprake is van twee overeenkomsten, dan gaat dit op:
viewtopic.php?p=2380971#p2380971
JohnTheBassist schreef:Het doet niet ter zake.
Het deel dat wat jij citeerde, en waarvan je aangaf dat het niet ter zake was, betrof het regiem voor algemene voorwaarden. Er zijn algemene voorwaarden, dus is dat wettelijk regiem voor algemene voorwaarden van toepassing. Als er twee overeenkomsten met algemene voorwaarden zijn, dan is twee keer van toepassing. Daarin is onder meer geregeld dat de duur van een overeenkomst in beginsel niet langer dan een jaar mag zijn. Door hier ongemotiveerd te stellen dat het dwingend, wettelijke regiem voor algemene voorwaarden niet ter zake is, zeg je meer over jezelf dan over mij.
JohnTheBassist schreef:En met uw laatste opmerking lijkt u te stellen dat KPN, wanneer zij nu bijvoorbeeld een contract heeft voor het uitzenden van BabyTV, dat zij dan ook gedwongen zijn om voor de rest van het leven van haar klanten deze zender te blijven uitzenden omdat mensen altijd te pas en te onpas hun contract mogen opzeggen wanneer de uitzendrechten van deze zender aflopen en KPN zo contractbreuk pleegt?
Nee, dat stel ik daarmee niet. ALS KPN heeft afgesproken met haar klant dat ze het zender aanbod mag wijzigen, dan kan dat. Dat wil alleen niet zeggen dat de gevolgen daarvan voor rekening komen van de klant. ALS KPN dat niet heeft afgesproken, dan moet ze gewoon de overeenkomst nakomen.

Daarbij speelt geen rol dat het een rechtenkwestie zal zijn en het contract tussen KPN met E! Entertainment afgelopen zal zijn. Als ik een koopovereenkomst sluit met een winkel, dan valt het onder het ondernemersrisico als de winkel er tijdens de nakoming achterkomt dat ze het door mij bestelde product niet kan leveren. Het zelfde principe gaat hier ook op. Overigens, twijfel ik er niet aan dat KPN heeft afgesproken dat ze het zenderaanbod mag wijzigen. Maar dat betekent niet dat het hele verhaal over het contract tussen KPN en E! Entertainment hier een relevant argument is.
JohnTheBassist schreef:U bent zelf geen ondernemer, neem ik aan? En u bent ook geen jurist, zoveel is onder al het wollige taalgebruik (en de nodige schrijffouten) wel duidelijk.
Ik schrijf mijn berichten niet vanuit een vooroordeel voor ondernemers, maar op basis van de merites van de zaak. Daarbij pas de wettelijke regeling toe. De discussie op de persoon spelen, zoals jij hier doet, is een zwaktebod, omdat je daarmee eigenlijk aangeeft dat je de stof onvoldoende beheerst om de discussie op de inhoud te voeren.

Verwijderd

Ik zou zeggen, heer of mevrouw Alfatrion, dat u dan het beste zelf maar de algemene voorwaarden van KPN moet lezen.

Voor dat laatste bied ik mijn excuses aan, ik had het meteen al weggehaald, waarschijnlijk toen u al begonnen was aan het schrijven van uw bericht. Dat was teveel op de man gespeeld.

Maar u maakt het allemaal veel moeilijker dan nodig is. Als het gaat om ontbinding van het contract met KPN dan zult u moeten kijken of het mogelijk is het contract voor KPN Alles-In-1 te ontbinden, op grond van het feit dat KPN eenzijdig de overeenkomst veranderd heeft door een zender uit haar pakket te halen. Dit wordt al lastig genoeg, daar KPN ook met enige regelmaat nieuwe zenders toevoegt aan haar zenderaanbod. Bovendien staat in de algemene voorwaarden van KPN dat zij zichzelf dat recht voorhoudt en daar heeft TS ook voor getekend. Het contract voor mobiel bellen staat hier simpelweg buiten, daar is TS een contract voor 2 jaar aangegaan waar ook de mogelijkheid werd geboden een contract voor 1 jaar aan te gaan. Weliswaar tegen hogere kosten, maar toch was er een keuze, Als je het juridisch voor elkaar krijgt (wat ik betwijfel) om het contract voor KPN Alles-In-1 te ontbinden, vervallen de kortingsvoordelen voor mobiel bellen die TS nu geniet.

Maar u kunt nu eenmaal niet uw mobiele contract opzeggen omdat er 1 tv-zender uit uw zenderpakket wordt gehaald.

Afijn, van TS horen we niet zo veel meer. Ik heb hem al eerder op de mogelijkheid gewezen om in MijnKPN in te loggen en daar te chatten met en KPN-Medewerker die hier meer over kan vertellen.

Student90

Ongelezen bericht door Student90 »

JohnTheBassist schreef: Maar u maakt het allemaal veel moeilijker dan nodig is. Als het gaat om ontbinding van het contract met KPN dan zult u moeten kijken of het mogelijk is het contract voor KPN Alles-In-1 te ontbinden, op grond van het feit dat KPN eenzijdig de overeenkomst veranderd heeft door een zender uit haar pakket te halen. Dit wordt al lastig genoeg, daar KPN ook met enige regelmaat nieuwe zenders toevoegt aan haar zenderaanbod. Bovendien staat in de algemene voorwaarden van KPN dat zij zichzelf dat recht voorhoudt en daar heeft TS ook voor getekend. Het contract voor mobiel bellen staat hier simpelweg buiten, daar is TS een contract voor 2 jaar aangegaan waar ook de mogelijkheid werd geboden een contract voor 1 jaar aan te gaan. Weliswaar tegen hogere kosten, maar toch was er een keuze, Als je het juridisch voor elkaar krijgt (wat ik betwijfel) om het contract voor KPN Alles-In-1 te ontbinden, vervallen de kortingsvoordelen voor mobiel bellen die TS nu geniet.

Maar u kunt nu eenmaal niet uw mobiele contract opzeggen omdat er 1 tv-zender uit uw zenderpakket wordt gehaald.
Zo simpel is het m.i. niet. Ik zou stellen dat hier sprake is van samenhangende overeenkomsten. Als TS zijn ene contract mag opzeggen, zou dat hetzelfde gevolg moeten hebben voor het andere contract.

Verwijderd

Student90 schreef: Zo simpel is het m.i. niet. Ik zou stellen dat hier sprake is van samenhangende overeenkomsten. Als TS zijn ene contract mag opzeggen, zou dat hetzelfde gevolg moeten hebben voor het andere contract.
Zonder degelijke onderbouwing ga ik niet eens op deze veronderstelling in. Waarom zou dat gevolgen moeten hebben voor een ander contract? En op grond van wat vindt u dat?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat heeft inderdaad gevolgen voor het andere contract, omdat de korting dan vervalt en de prijs zonder korting gehanteerd zal worden.

Gesloten