LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stoppen met betalen!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
docent

Re: Stoppen met betalen!!

Ongelezen bericht door docent »

Ik vind dat iedereen zijn eigen afweging moet maken. Is het echter niet zo dat je beter kunt betalen onder protest???? Op deze manier geef je aan het er niet mee eens te zijn, maar behoud je alle rechten. Op die manier kun jij de volgende zet maken.
Overigens kan ik me voorstellen, gezien de hoogte van de restschulden dat dit niet voor iedereen mogelijk is.

Bekkum

Ongelezen bericht door Bekkum »

Onder protest betalen moet wel mogelijk zijn.
Ik ben helaas zo dom geweest het Dexia aanbod te aanvaarden en dan heb je geen juridisch recht meer.
Zit nu met een restschuld heb toch betalingsregeling getroffen (voorlopig)tot het moment dat ik een mogelijkheid zie om Dexia toch aan te laten pakken door een advocaat.
Ik heb toch protest aangetekend tegen de betalingsregeling maar Dexia reageert daar totaal niet op omdat ze nu helemaal sterk staan en denken bekijk het maar.
Ik hoop op beter tijden.

gast33

Ongelezen bericht door gast33 »

Betalen onder protest als je het contract vernietigd hebt?

Klinkt als. Ik heb geen contract dus ik betaal over een contract wat ik niet bezit de maandtermijnen en of restschuld? Let wel aanbieder ik doe dit onder protest.
Waarom betaal je onder protest?
Mocht de rechter bepalen dat het contract rechtsgeldig is dan heb je een ietsie pietsie minder schulden te betalen :?:
Daarnaast omdat je betaald geef je Dexia/Artesia sterke argumenten om jouw vernietiging onderuit te schoppen omdat dit uitgelegd kan worden dat je het contract erkend d.mv. betalen onder protest.
En als de rechter van oordeel is dat je het contract erkend hebt is huurkoop niet meer relevant in jouw situatie. :!:
Laatst gewijzigd door gast33 op 08 jun 2004 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.

EEE

Ongelezen bericht door EEE »

toch snap ik niet dat mensen de restschulden betalen...we weten nu toch 100% zeker dat we besodermieterd zijn..betaal dan ook niet je restschuld en ga eens met 90000 mensen achter mekaar staan......echt weer hollands toch maar weer toegeven...denk nou niet dat je ooit wat van je geld terug ziet..

GEEN RESTSCHULD AAN DIE BOEVEN BETALEN

erwinl

Ongelezen bericht door erwinl »

Ik ben ook al 1.5 jaar gestopt met betalen
Wat ik vreemd vind is dat mensen zich toch bang laten maken, als je met zo veel mensen in hetzelfde schuitje zit, en bedonderd bent dan heb je alle recht om niet te betalen.
Dit moet tot op de bodem worden uitgezocht.

docent

Ongelezen bericht door docent »

Zeker is dat het je op de korte termijn aanzienlijke advocaatkosten zal kosten. Eventuueel zullen deze worden vermeerderd met proceskosten en wettelijke rente.
Afhankelijk van je restsschuld kun je de afweging maken dat je gaat procederen. Maar stel nu eens dat je restschuld zo hoog is dat je niet naar de kantonrechter kunt, dat je je niet kunt beroepen op huurkoop, maar dat de schuld weer "zo laag" is dat de (eventuele) extra kosten een substantieel verschil zullen vormen. Wat dan?

Van de SLV, volgens mij momenteel nog de vertegenwoordiger van zo'n 90.000 mensen, kreeg ik de indruk dat je met het betalen onder protest geen afstand doet van je rechten. Mijns inziens lijkt het me bovendien helemaal niet vanzelfsprekend dat ik het contract bij eventuele betaling onder protest erkend zou hebben (volgens mij komt dit ook terug in de uispraken van de DSI: al betaald geld moet Dexia terug betalen vermederd met de wettelijke rente).
Uiteraard vind ik het betalen ook krom, maar de keerzijde is naar mijn gevoel dat Dexia momenteel in de verschillende rechtzalen verdeeld over het land in ieder geval niet aan het verliezen is. Mijns inziens levert elke gewonnen rechtzaak Dexia meer op (zowel aan geld als aan jurisprudentie). JUIST, omdat we daar niet een front kunnen vormen.

Alhoewel ik me ervan bewust ben mensen tegen de schenen te schoppen, zou dit uiteindelijk wel eens in ons nadeel kunnen gaan werken. Immers, met al deze individuele processen sterken wij de tegenstander voor de grote slag, maar maaien bovendien het gras voor de voeten weg van SLV.

Momenteel wacht ik daarom eerst 7 juli af, in mijn ogen een cruciale dag.
Uiteraard steun ik een ieder met een andere mening en ben ik, okdat dat zeker wel zin heeft, van de partij in Den Haag

Gesloten