LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedrijf failliet (franchise ondernemer)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kuklos

Re: Bedrijf failliet (franchise ondernemer)

Ongelezen bericht door kuklos »

@16again, dus jouw advies zou zijn vooral niets te doen, want het heeft volgens jou toch geen nut?

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kuklos schreef:
16again schreef:Wettelijk gezien heeft TS nergens recht op, enige hoop is op coulance. Wellicht ijdele hoop.
Ik ken de franchisewetgeving onvoldoende om dit hard te maken, maar het lijkt me dat je als klant zaken doet met bijvoorbeeld Albert Heijn en niet met de specifieke franchisenemer.
Er is geen "franchisewetgeving" er is enkel een Nederlandse Franchise Code (NFC) welke in de huidige vorm geen breed draagvlak in de sector heeft. Er zijn wel plannen om dit te verankeren in een wet.

Maar als jij zaken doet met de Albert Heijn dan doe je zaken met de franchisenemer en niet met Ahold (formulehouder). Echter heeft de formulehouder er weinig aan als klanten negatief zijn over hun merkt, echter als de formulehouder failliet is dan is er weinig rede meer om coulant te zijn.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
16again schreef:Wettelijk gezien heeft TS nergens recht op, enige hoop is op coulance. Wellicht ijdele hoop.
Ik ken de franchisewetgeving onvoldoende om dit hard te maken, maar het lijkt me dat je als klant zaken doet met bijvoorbeeld Albert Heijn en niet met de specifieke franchisenemer.
Onjuist. Je doet zaken ket de specifieke franchisenemer. Daarom zijn bijvoorbeeld bij de Mediamarkt de prijzen ook verschillend.

Gesloten