LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhuurder beweert dat ik geen huur betaald heb

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Moneyman

Re: Verhuurder beweert dat ik geen huur betaald heb

Ongelezen bericht door Moneyman »

Iesisa schreef:Hoe stuur ik een pb☺ het is niet dat ik niet alle info wil geven, maar idd door de stress en vooral ongeloof dat ik zomaar kan, is mijn info misschien niet helemaal compleet. Zou idd fijner zijn als ik mijn hele verhaal in 1 of 2 pbs neer kan zetten. Bedankt
Pb is gelukt, ik heb m ontvangen. Zit even in t buitenland, maar reactie volgt.

Bubbleblower

Re: Verhuurder beweert dat ik geen huur betaald heb

Ongelezen bericht door Bubbleblower »

17 Jaar geleden heb ik iets soortgelijks meegemaakt, nadat ik sinds aanvang van de huur al overhoop lag met de WBV omdat zij gebreken aan mijn huis niet repareerden (wat wel zwart op wit afgesproken was). Om die reden liep er inmiddels een rechtszaak tegen de WBV. Ineens beweerden zij dat ik nog nooit had betaald, terwijl ik makkelijk het tegendeel kon bewijzen, dus dat vond ik onbegrijpelijk. Mijn advocaat noemde dat procestactiek.
Het werd nog vreemder toen het energiebedrijf ook beweerde dat ik nog nooit betaald had. Dat heb ik nooit eerder of daarna meegemaakt.

In de zaak tegen het energiebedrijf presteerde diezelfde advocaat het om procesfouten te maken, waardoor kennelijk mijn bewijzen niet mochten worden toegelaten en een andere advocaat kon dat vervolgens in hoger beroep niet repareren. Nog steeds begrijp ik niet hoe dat kon.
De rechtszaak tegen de WBV was veel gecompliceerder en duurde nog steeds voort.

Totdat de gemeente voorstelde de "schulden" aan de WBV en het energiebedrijf over te nemen, waarmee ik noodgedwongen akkoord ben gegaan. De gemeente betaalde het hele bedrag uit dat door de WBV was gevorderd, maar daardoor ontstond een voorstand van duizenden euro's (in guldens nog) in de administratie van de WBV die wel keurig in orde was. Net als die van het energiebedrijf trouwens, waaruit bleek dat ik altijd had betaald.
De WBV loste dat op door het betreffende bedrag op mijn rekening te boeken, maar uiteraard heb ik nooit een cent ontvangen.
Daar heb ik, naïef als ik was, nog aangifte van proberen te doen, maar dit was volgens de politie civielrechtelijk.

Relatief kort erna hebben ze me met hulp van de gemeente alsnog mijn huis uitgeschopt.

Gesloten