Pagina 2 van 2

Re: Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Geplaatst: 14 jun 2017 15:08
door MikeGSM
Wat een raar verhaal.
Resetten heeft geen nut, aangezien het iCloud id aan het serienummer van het apparaat zit.
Bij het opnieuw instellen zal de iPad dit controleren in de Apple database.

Aangezien Wehkamp een verkoper is is doe hun factuur niet ter zaken.
(zelfde als aan de AH vragen om hun factuur van de zuivel; dat gaat niemand iets aan)

Je dient bij Apple een factuur voorzien van serienummer in te sturen, Als dit niet op de factuur staat kun je het ook vergeten.
Ik ben nu wel benieuwd wat het "echte" verhaal is.
Ook heb ik nog nooit gehoord dat een apple apparaat gehacked word. (Je hebt immers een ID aan het serienummer hangen)

Re: Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Geplaatst: 14 jun 2017 16:42
door Willem-J
Hoezo is het verhaal anders dan aangegeven?

Ja dat hij nu ineens "terugsprong". Dat stond er inderdaad de eerste keer niet.

In de kop Wehkamp beschuldigen terwijl uw dochter haar wachtwoord om de ipad te ontgrendelen vergeten is.

Nu een nieuw verhaal dat de account is gehackt. Met weer een beschuldI ging richting Wehkamp.

Volgens mij kun je de code om een ipad te ontgrendelen alleen op diezelfde ipad wijzigen.

Ik ga er van uit dat het wachtwoord gewoon vergeten is.

Ik kan er helemaal naar zitten natuurlijk, maar dat is niet erg.
U schrijft hier ook verhalen al naar gelang het uitkomt.

Re: Wehkamp wil originele aankoopbon van IPad niet geven

Geplaatst: 14 jun 2017 20:33
door Wim2007
Willem-J schreef:Ik ga er van uit dat het wachtwoord gewoon vergeten is..
Het lijkt er veel meer op dat de iPad gekoppeld is aan een iCloud account waarbij de 'Zoek mijn iPad' functie (diefstalbeveiliging) aan staat voor dit apparaat. In dat geval is het inderdaad zo dat Apple vraagt om het originele aankoopbewijs voordat zal worden overgegaan tot ontgrendeling. Dit ter voorkoming van het ontgrendelen door Apple van gestolen apparaten. Als het hier inderdaad een gestolen (en mogelijk doorverkocht) apparaat betreft, dan is het begrijpelijk dat Wehkamp de originele bon niet levert. Het gevolg hiervan is een volstrekt onbruikbare iPad en zonder aankoopbon zal dat niet gaan veranderen. Verder zijn er in deze zaak nog een aantal onduidelijkheden. In de eerste plaats: betreft het een nieuw, een gerefurbished of gerepareerd artikel? Verder lijkt mij van belang of de gekoppelde Apple-ID/iCloud account van een bekende is (of juist niet). Als het enkel zou gaan om een probleem met de toegangscode, dan is slechts een enkele reset via iTunes voldoende om het apparaat weer te kunnen gebruiken (zoals hier beschreven: https://support.apple.com/nl-nl/HT204306 )