LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen glimlach bij Coolblue
Re: Geen glimlach bij Coolblue
Kijk, en daarom koop ik gewoon bij de lokale winkelier. Die bezorgen écht op het moment dat het de klant schikt, ook met een glimlach maar zonder gedoe en eindeloos getelefoneer. En, bij problemen is één telefoontje of bezoekje aan de winkel voldoende voor een servicebezoek.
Re: Geen glimlach bij Coolblue
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Geen glimlach bij Coolblue
Lijkt mij, dat - voordat je tot definitieve koop overgaat - je toch eerst duidelijk wilt hebben wanneer de koelkast bezorgd wordt? Als blijkt dat ze alleen kunnen bezorgen op tijden die je niet schikt, dan ga je toch ergens anders naar toe?
Re: Geen glimlach bij Coolblue
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Geen glimlach bij Coolblue
Och ja, als mensen u niet direct gelijk geven en schande spreken van de acties van het bedrijf werken we er natuurlijk allemaal, of zijn we letterlijk allemaal werkzaam in een vergelijkbare branche.Annie4Time schreef:De hier gegeven reacties komen vermoedelijk van mensen die zelf een bedrijf hebben en vanuit hun eigen standpunt denken en handelen. Ik vind het niet normaal om vlak voor tijd een afspraak om te gooien van in de ochtend naar de avond. Dan zul je daar iets anders voor moeten bedenken ga daar klantvriendelijker mee en neem dan contact op met de klant of het schikt of om een andere afspraak te maken.
T'is toch wel heeeeel makkelijk nul zelfreflectie te hebben, of niet dan?
Re: Geen glimlach bij Coolblue
En daar heb je helemaal gelijk in.Mucha schreef:Klopt. Maar als men als slogan heeft "Bezorgen wanneer het U uitkomt" dan ga ik ervan uit, dat op werkdagen tussen 09:00 en 14:00 geen probleem mag zijn.Berteman schreef:Lijkt mij, dat - voordat je tot definitieve koop overgaat - je toch eerst duidelijk wilt hebben wanneer de koelkast bezorgd wordt? Als blijkt dat ze alleen kunnen bezorgen op tijden die je niet schikt, dan ga je toch ergens anders naar toe?
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 03 jun 2017 13:19
Re: Geen glimlach bij Coolblue
Ik blijf erbij dat de reacties die hier gegeven worden wel erg uit de branche zelf komen. Er wordt hier overgeslagen dat de houding van Coolblue niet klantvriendelijk is. Indien er sprake is van overmacht dan neem ik aan dat Coolblue of wie dan ook contact opneemt en dit laat weten maar niet zonder reden een afspraak gaat verzetten. Daarnaast neem ik aan dat overmacht bij uitzondering kan gebeuren en niet een gebruikelijke terugkerend probleem is. Er is een reden waarom ik gekozen heb voor Coolblue deze heb ik vermeld. De vraag is of de lokale leverancier deze service ook levert betwijfel ik. Tegenwoordig gaat dat niet zo vlot meer service wordt door veel bedrijven maar tot op zekere hoogte gegeven. Onze lokale leverancier is behoorlijk aan de prijs en dus veels te duur. Ik blijf van mening dat Coolblue steken heeft laten vallen. En daar heb ik geen begrip voor op de wijze waarop dit is gegaan.
Re: Geen glimlach bij Coolblue
Een enkeling zal inderdaad in de branche zitten, maar dat zal echt maar een enkeling zijn.
Zoals gezegd zal een plaatselijke verkoper veel preciezer afspraken kunnen maken, omdat men alleen plaatselijk levert. Een bezorger/installateur van Coolblue zal een veel grotere cirkel hebben waarin bezorgd moet worden.
Overigens vind ik het vreemd dat je smiddags gaat bellen wanneer er bezorgd gaat worden, terwijl duidelijk wordt verteld dat men dit s'avonds pas weet en dit dan communiceert.
Het plaatselijke bedrijf zal inderdaad wat duurder zijn, maar dat zul je logischerwijs terugzien in de betere service. Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en ook nog verwachten dat je als koning behandeld wordt.
Zoals gezegd zal een plaatselijke verkoper veel preciezer afspraken kunnen maken, omdat men alleen plaatselijk levert. Een bezorger/installateur van Coolblue zal een veel grotere cirkel hebben waarin bezorgd moet worden.
Overigens vind ik het vreemd dat je smiddags gaat bellen wanneer er bezorgd gaat worden, terwijl duidelijk wordt verteld dat men dit s'avonds pas weet en dit dan communiceert.
Het plaatselijke bedrijf zal inderdaad wat duurder zijn, maar dat zul je logischerwijs terugzien in de betere service. Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en ook nog verwachten dat je als koning behandeld wordt.
-
- Berichten: 12840
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Geen glimlach bij Coolblue
Er is met u gecommuniceerd over de verzette afspraak, echter niet op de manier hoe u het zou willen. U doet zaken met een internetbedrijf en er is online aangegeven dat de afspraak verzet is. Dat u de reden niet weet van de verzetting doet niet ter zake.Annie4Time schreef:Ik blijf erbij dat de reacties die hier gegeven worden wel erg uit de branche zelf komen. Er wordt hier overgeslagen dat de houding van Coolblue niet klantvriendelijk is. Indien er sprake is van overmacht dan neem ik aan dat Coolblue of wie dan ook contact opneemt en dit laat weten maar niet zonder reden een afspraak gaat verzetten. Daarnaast neem ik aan dat overmacht bij uitzondering kan gebeuren en niet een gebruikelijke terugkerend probleem is. Er is een reden waarom ik gekozen heb voor Coolblue deze heb ik vermeld. De vraag is of de lokale leverancier deze service ook levert betwijfel ik. Tegenwoordig gaat dat niet zo vlot meer service wordt door veel bedrijven maar tot op zekere hoogte gegeven. Onze lokale leverancier is behoorlijk aan de prijs en dus veels te duur. Ik blijf van mening dat Coolblue steken heeft laten vallen. En daar heb ik geen begrip voor op de wijze waarop dit is gegaan.
En een lokale verkoper zonder service? Onlangs de vaatwasser kapot, ik heb niets met grote (online) verkopers, dus gewoon langs de lokale vaatwasserspecialist gegaan. Netjes binnen 2 dagen bezorgd door de eigenaar zelf met eigen vervoer op een moment die netjes was afgesproken. En waarom? Persoonlijk contact, persoonlijk uitleg en persoonlijk alles afhandelen. En dat voor een prijs die onder aan de streep echt niet hoger was.
Re: Geen glimlach bij Coolblue
Nee, ik zit niet in die branche en ben ook geen ondernemer.Annie4Time schreef:Ik blijf erbij dat de reacties die hier gegeven worden wel erg uit de branche zelf komen.
Het is vrij normaal bij internetwinkels en daar heb je dus zelf voor gekozen. De service die jij verwacht past niet bij een bedrijf als Coolblue.Annie4Time schreef:Er wordt hier overgeslagen dat de houding van Coolblue niet klantvriendelijk is. Indien er sprake is van overmacht dan neem ik aan dat Coolblue of wie dan ook contact opneemt en dit laat weten maar niet zonder reden een afspraak gaat verzetten.
En die keus is dus fout geweest. Als je bij een fysieke winkel had besteld en een afleverdatum had afgesproken was er geen probleem geweest. En dat kan ook gewoon goedkoop, zoals mijn voorbeeld bij BCC. Dat jij niet wil accepteren dat je klaarblijkelijk de verkeerde keuze hebt gemaakt getuigt van een gebrek aan zelfreflecterend vermogen.Annie4Time schreef:Er is een reden waarom ik gekozen heb voor Coolblue deze heb ik vermeld.
Mijn ervaring zegt dat dat wel zo is. Bij webwinkels is het sowieso niet zo, dat weet je in ieder geval zeker.Annie4Time schreef:De vraag is of de lokale leverancier deze service ook levert betwijfel ik.
Jij vindt de lokale toko te duur en dus kies je voor goedkoop en dus mindere service. Dat is je eigen keus, dus geef daar Coolblue niet de schuld van.Annie4Time schreef:Tegenwoordig gaat dat niet zo vlot meer service wordt door veel bedrijven maar tot op zekere hoogte gegeven. Onze lokale leverancier is behoorlijk aan de prijs en dus veels te duur. Ik blijf van mening dat Coolblue steken heeft laten vallen. En daar heb ik geen begrip voor op de wijze waarop dit is gegaan.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12
Re: Geen glimlach bij Coolblue
Zoals u de situatie nu stelt (ipv in de openingspost) zult u inderdaad veel meer begrip en compassie krijgen.
Nee, het is niet klantvriendelijk en ja, het is uiterst onhandig en onpraktisch voor u als klant.
Ik denk dat als er bij u aangebeld wordt, u open doet en er iemand gelijk tegen u begint te schreeuwen u heel snel de deur weer dicht zal gooien.
Nee, het is niet klantvriendelijk en ja, het is uiterst onhandig en onpraktisch voor u als klant.
Ik denk dat als er bij u aangebeld wordt, u open doet en er iemand gelijk tegen u begint te schreeuwen u heel snel de deur weer dicht zal gooien.