lijfrente schreef:sylvesterb schreef:alfatrion schreef:
Huur een hotelkamer voor een week, kom een dag later opdagen en start een rechtszaak, als ze je de kamer niet geven, de zaak win je geheid.
TS had gewoon ff moeten bellen dat hij dag later kwam dan was er waarschijnlijk geen probleem geweest.
Volgens de UVH kan een hotel de boeking annuleren als men niet op komt dagen (no-show) op de eerste dag van reservering. Een telefoontje zou inderdaad genoeg zijn om dit tegen te gaan.
De voorwaarden van de UVH zijn alleen in Nederland geldig.
TS heeft in Zürich geboekt.
De Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH) zijn de voorwa
arden waarop in Nederland gevestigde
horecabedrijven zoals hotels, restaurants, cafés en
aanverwante bedrijven (waaronder
cateringbedrijven, party-servicebedrijven e.d.), ho
recadiensten verlenen en horecaovereenkomsten
sluiten. De UVH zijn gedeponeerd bij de rrondisseme
ntsrechtbank en de Kamer van Koophandel en
Fabrieken te 's-Gravenhage.
@gvdeoord
Heb je de hotelkamer geboekt met of zonder annulering?
De regels omtrent no-show, zijn internationaal op hoofdlijnen hetzelfde in alle westerse landen, zeker bij de grote ketens, en professioneel gerunde kleinere hotels. Ik durf daarom de aanname wel te maken dat dit voor dit hotel in Zwitserland ook zo is. Het zijn wat dat betreft net Duitsers in de goede zin van het woord.
Het simpele feit is als volgt, TS had met minder inspanning dan een account & dit topic openen openen alhier, even contact op kunnen nemen met het hotel, het uit kunnen legen, en dikke kans dat het dan gewoon geregeld was. Hotels ontlenen hun bestaansrecht aan het verlenen van een dienst, en daaronder valt gastvrijheid. Wat daar niet onder valt, is gedachtelezen, wat ze hadden moeten kunnen om dit goed te laten verlopen, aangezien TS geen contact op heeft genomen.
Ik denk dat TS daarom een zwakke zaak heeft om te beginnen, en het feit dat het in het buitenland is, én via een intermediair als booking.com gaat, helpt ook niet echt.