LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meer dan 4 maanden in buitenland: toch extra telefoonkosten?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
lijfrente

Re: Meer dan 4 maanden in buitenland: toch extra telefoonkosten?

Ongelezen bericht door lijfrente »

sjohie schreef:
lijfrente schreef:
MartMoonen schreef:
Helaas alleen mondeling.
Schriftelijk was volgens de verkoper niet nodig want FUP stond (toen) niet in de algemene voorwaarden van het "Red - contract".
Achteraf (!!!!!) beter toch kunnen laten vastleggen.
ZIe echter ook mijn vorige reactie aan de Vodafone medewerkster.

En natuurlijk ben ik blij dat de roaming is afgeschaft.
Maar dat betekent niet dat daarom bestaande contracten eenzijdig gewijzigd kunnen/mogen worden.
Want voor 15 juni mocht ik ook al met het Red-contract binnen geheel EU, binnen mijn bundel, onbeperkt data verbruiken.
En was er geen spraken FUP. Voor mij is de EU maatregel daardoor alleen maar nadelig !!!!!!

Daarbij maakt het helemaal niets uit of in via het Vodafone netwerk in Nederland werk of via het Vodafone netwerk in Spanje.
"Vestzak Broekzak".
FUP is alleen maar weer het volgende melkkoetje voor de providers.

Ja volgens de verkoper...!

Ik heb het laten opnemen in het kontrakt, dus daarom weet ik ook, wat mijn voorwaarden zijn.
Jij, net als alle andere consumenten, hebben hetzelfde contract bij Vodafone, of welk Telco dan ook. Dat is take it or leave it, jij kan er niks meer of minder in hebben dan welke andere particuliere klant. Als jij iets extra's meent hebben, zal dat uit de mond van een jou naar de mond pratende verkoper zijn geweest, dus van generlei waarde.

Is wel frappant, dat jij weet wat in mijn kontrakt staat. :lol: :lol:

Ik heb ook niet geschreven, dat ik een ander FUP heb, maar dat deze in mijn kontrakt vermeld staat.

Daarom heeft TS alleen een mondelinge toezegging, dus toch een ander kontrakt! :wink:

En mijn extra uit de mond van de verkoper is dan, dat ik geen aansluitkosten hoef te betalen, wat ook zo geweest is.

Dus niet zo voorbarig concluderen, dat een kontrakt voor iedereen hetzelfde is.

https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abo ... ruik.shtml

MartMoonen

Ongelezen bericht door MartMoonen »

sylvesterb schreef:
MartMoonen schreef:
lijfrente schreef:Beste Mart,
Ik vraag het voor de deerde keer, misschien wil je het ook niet beantwoorden.
Schriftelijke bevestiging op het kontrakt of alleen mondelijk ?
Helaas alleen mondeling.
Schriftelijk was volgens de verkoper niet nodig want FUP stond (toen) niet in de algemene voorwaarden van het "Red - contract".
Achteraf (!!!!!) beter toch kunnen laten vastleggen.
ZIe echter ook mijn vorige reactie aan de Vodafone medewerkster.

En natuurlijk ben ik blij dat de roaming is afgeschaft.
Maar dat betekent niet dat daarom bestaande contracten eenzijdig gewijzigd kunnen/mogen worden.
Want voor 15 juni mocht ik ook al met het Red-contract binnen geheel EU, binnen mijn bundel, onbeperkt data verbruiken.
En was er geen spraken FUP. Voor mij is de EU maatregel daardoor alleen maar nadelig !!!!!!

Daarbij maakt het helemaal niets uit of in via het Vodafone netwerk in Nederland werk of via het Vodafone netwerk in Spanje.
"Vestzak Broekzak".
FUP is alleen maar weer het volgende melkkoetje voor de providers.
Fair Use Policy was gewoon vermeldt in de algemene voorwaarden van Vodaphone op 17 oktober 2016 en niet eenmaal maar meermaals. Het staat Vodafone dus gewoon vrij om deze in de praktijk te brengen.

https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk. ... tion%2Fpdf
Beste Sylvesterb,
Blijkbaar bent u goed op de hoogte.
Daarom kunt u mij misschien uitleggen waarom ik op 14 juni het volgende SMS bericht (letterlijke tekst) van Vodafone kreeg:

Vanaf morgen geldt ook op jouw abonnement een Fair Use Policy (FUP) voor gebruik in de EU. Geen zorgen, dit is pas van toepassing als je in een periode van vier maanden méér tijd in het buitenland doorbrengt dan in Nederland én meer verbruik vertoont in het buitenland dan in Nederland. Meer info? www.vodafone.nl/fup

Als FUP altijd al in mijn contractvoorwaarden stond, waarom zou Vodafone mij moeten melden dat VANAF etc etc.

Groet,
Mart

lijfrente

Ik ben wel niet @silvesterb, maar daar kan ik jou een antwoord op geven.
Omdat officieel vanaf 15 juni de Roming is vervallen, daarom krijg je een dag vroeger deze hint van Vodafone.

MartMoonen

lijfrente schreef:Ik ben wel niet @silvesterb, maar daar kan ik jou een antwoord op geven.
Omdat officieel vanaf 15 juni de Roming is vervallen, daarom krijg je een dag vroeger deze hint van Vodafone.
Nee, ik heb dat bericht ontvangen omdat Vodafone EENZIJDIG mijn lopend contract heeft aangepast.
Voor 15 juni had ik blijkbaar (zie sms-bericht) geen FUP en na 15 juni heb ik wel FUP.
In de EU invoeringsverordening staat dat de lopende contracten door de invoering NIET gewijzigd worden.
Vodafone speelt dit gewoon hard om verschillen te voorkomen.
En DAT noemen ze dan klantgericht of klantvriendelijk.

Maar ik stop met deze discussie op dit forum.
Ik had er meer van verwacht maar merk dat er veel geroepen wordt zonder feitelijke kennis.
Samen met mijn rechtsbijstand verzekering gaan we kijken of we Vodafone op andere gedachten kunnen krijgen.
Toch iedereen bedankt die aan deze discussie heeft bijgedragen.
Laatst gewijzigd door MartMoonen op 30 jun 2017 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.

lijfrente

MartMoonen schreef:
lijfrente schreef:Ik ben wel niet @silvesterb, maar daar kan ik jou een antwoord op geven.
Nee, ik heb dat bericht ontvangen omdat Vodafone EENZIJDIG mijn lopend contract heeft aangepast.
Voor 15 juni had ik blijkbaar (zie sms-bericht) geen FUP en na 15 juni heb ik wel FUP.
In de EU invoeringsverordening staat dat de lopende contracten door de invoering NIET gewijzigd worden.
Dat klopt toch!
De FUP gaat toch pas in werking, als de Roming niet meer van toepassing is, en dat is vanaf 15 juni jl.

MartMoonen

Mijn laatste reactie hier:

ROAMING en FUP hebben HELEMAAL NIETS met elkaar te maken.
Het zijn allebeide melkkoetjes van de serviceproviders>
Roaming is inmiddels door de EU verboden...
DUS moet het andere melkkoetje aan de bak !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik had er meer van verwacht maar merk dat er veel geroepen wordt zonder feitelijke kennis.
Samen met mijn rechtsbijstand verzekering gaan we kijken of we Vodafone op andere gedachten kunnen krijgen.

lijfrente

MartMoonen schreef:Mijn laatste reactie hier:

ROAMING en FUP hebben HELEMAAL NIETS met elkaar te maken.
Het zijn allebeide melkkoetjes van de serviceproviders>
Roaming is inmiddels door de EU verboden...
DUS moet het andere melkkoetje aan de bak !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Je mag boos zijn, maar met het wegvallen van Roming, d.w.z. Dat je overal in Europa via het bundel kan werken, heeft dan ook de FUP zijn intrede gehouden.

Maar ik denk dat je rechtsbijstandverzekering, ook geen andere oplossing ziet.

Toch suc6 verder!

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

lijfrente schreef:rechtsbijstandverzekering
De desbetreffende uitzending van RadarTV is je ontgaan??

lijfrente

chrisd1 schreef:
Ja is mij ontgaan, omdat ik nooit kijk.

Maar wat heeft jou bericht nu met TS te doen, en een woord uit mijn bericht quoten? :shock:

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

MartMoonen schreef:

Bij nagenoeg elke provider (ook bij bijvoorbeeld Ziggo) is een FUP opgenomen in de algemene voorwaarden. De enige internet provider die dat voor haar vaste verbindingen nooit heeft gehad en heeft is XS4ALL.

Een FUP is een bescherming voor de provider om eventueel misbruik te voorkomen. Door de nieuwe regelgeving rond roaming krijg je een nieuwe vorm van misbruik.

Het staat Vodaphone vrij om de FUP te gaan handhaven zoals in de algemene voorwaarden staat. Het SMS berichtje is een waarschuwing dat ze gaan handhaven en geen wijziging van het contract.

Ze verdienen door een FUP niets meer en het is geen melkkoe, dit was roaming wel.

chrisd1

lijfrente schreef:
chrisd1 schreef:
En de ruim 3600 andere keren, dat deze tak van nijverheid op dit forum is langsgekomen; voornamelijk met klachten??

lijfrente

chrisd1 schreef:
lijfrente schreef:]De desbetreffende uitzending van RadarTV is je ontgaan??
En de ruim 3600 andere keren, dat deze tak van nijverheid op dit forum is langsgekomen; voornamelijk met klachten??[/quote]

Ja en welke boodschap wil je nu overbrengen?

Heb je het over de provider of rechtsbijstandsverzekering? :?

chrisd1

lijfrente schreef:de provider
??

lijfrente

:?: :?: :shock:

Henk Toeter

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Chris wil zelf niets verzekeren omdat hij daar een slechte ervaring mee heeft gehad. Dat moet de hele wereld weten. Het is klaarblijkelijk zijn missie om de maatschappij duidelijk te maken dat het afdekken van risico's die men loopt onnodig is. Chris laat geen mogelijkheid ongemoeid om zijn doel te bereiken.

chrisd1

Henk Toeter schreef:Chris wil zelf niets verzekeren omdat hij daar een slechte ervaring mee heeft gehad. Dat moet de hele wereld weten. Het is klaarblijkelijk zijn missie om de maatschappij duidelijk te maken dat het afdekken van risico's die men loopt onnodig is. Chris laat geen mogelijkheid ongemoeid om zijn doel te bereiken.
Jouw woorden.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

MartMoonen schreef: ROAMING en FUP hebben HELEMAAL NIETS met elkaar te maken.
Klopt zijn twee compleet andere zaken
MartMoonen schreef: Het zijn allebeide melkkoetjes van de serviceproviders>
Aan FUP verdient een provider niets, het is een bescherming tegen misbruik door haar gebruikers. Zo is "Onbeperkt" nooit helemaal onbeperkt maar wordt er gekeken naar het gemiddelde. Een melkkoe zou ik dit niet noemen.
MartMoonen schreef: Roaming is inmiddels door de EU verboden...
Roaming is niet verboden door de EU maar extra kosten in rekening brengen voor roaming wel.
MartMoonen schreef: DUS moet het andere melkkoetje aan de bak !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je keyboard is defect je ! blijft hangen. Maar de Fair Use Policy is geen inkomsten bron.
MartMoonen schreef: Maar ik stop met deze discussie op dit forum.
Je had verwacht dat iedereen je gelijk zou geven en niet de kant van de aanbieder zou kiezen. Je stelt zelf dat er in je contract + bijbehorende algemene voorwaarden geen Fair Use Policy van toepassing is, ik heb je een link gestuurd met daarin de algemene voorwaarden die van toepassing waren en hierin staat de Fair Use Policy duidelijk (en meermaals benoemd).
MartMoonen schreef: Samen met mijn rechtsbijstand verzekering gaan we kijken of we Vodafone op andere gedachten kunnen krijgen.
Veel succes al geef ik je weinig kans.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is een bewuste voorwaarde in de EU regelgeving dat je het mobiele abonnement afsluit in het land waar je het het meest gebruikt. Dus als je als Nederlander het abonnement vooral in Spanje gebruikt, is het de bedoeling dat je een Spaans abonnement neemt.

Daarbij kun je je wel afvragen of je een lopend abonnement niet gewoon zou moeten kunnen uitzitten.

honza23

Ongelezen bericht door honza23 »

MartMoonen schreef:Op 8-2-2017 heb ik in de Vodafone winkel in Beek (dealer 00822108) een "Red 2 jaar" contract afgesloten onder de uitdrukkelijke afspraak dat er GEEN beperking zou zijn over de verblijfsduur in het buitenland. Tot mijn verbazing én ergernis stuurt Vodafone mij op 14-6-2017 een sms-bericht dat er vanaf 15-6-2017 op mijn contract een "Fair Use Policy" van toepassing zou zijn. Waardoor er na een verblijf van meer dan 4 maanden in het buitenland WEL beperkingen op mijn verbruik in het buitenland zou zijn.

Volgens mij probeert Vodafone op deze wijze, na de EU maatregel van 15 juni 2017, alsnog extra inkomsten te genereren.

Hiermee ga ik beslist niet akkoord en bij deze maak ik dan ook ernstig bezwaar tegen deze eenzijdige aanpassing van het overeengekomen contract.

Zijn er nog meer Vodafone-klanten die dit overkomt??

U had even beter moeten opletten. Wat Vodafone doet is precies volgens de nieuwe EU-regels welke vanaf 15-6 overal in de EU van kracht zijn. Die leggen inderdaad een beperking op van 4 maanden. Dit om te voorkomen dat mensen een goedkoop O-Europees contract afsluiten en dan de hele tijd in het dure W-Europa gaan mailen/bellen/surfen.
Het punt is nu: heeft u die afspraak zwart op wit? Als dat nl. zo is dan heeft wel juridische mogelijkheden.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij is de regel dat providers die beperking mogen opleggen, niet dat ze dat moeten doen.

Gesloten