Je hebt nog steeds niet begrepen wat discriminatie is. Het verdwijnen van het nachttarief voor analoge meters geldt namelijk voor iedereen. Niet alleen mensen met blond haar, een kromme neus, een getinte huidskleur etc. Het is een maatregel omdat inderdaad het overschakelen op digitale slimme meters belangrijk is voor de toekomst en mensen die verouderde apparatuur willen blijven gebruiken omdat ze koppig zijn die moeten dan maar water bij de wijn doen. Netzo als de telegraaf en telex zijn verdwenen zal ook de analoge meter op den duur verdwijnen, net als auto's met verbrandingsmotor, etc.willemjong schreef:Zoeken we dan even op: Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid"in post2 : U wordt totaal niet gechanteerd en de betekenis van discriminatie moet u even opzoeken.
".......wordt onder discriminatie verstaan: "het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen"......
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Discriminatie
En discriminatie is in Nederland verboden, bij wet.
Ik word dus wel degelijk gediscrimineerd: ik word buitengesloten van het nachttarief, ondanks mijn dubbele tariefmeter.
Bij een "slimme meter" krijg ik wel nachttarief, omdat deze via de klok een ander tarief berekenen.
De pulstoon wordt niet meer uitgezonden, en dus kunnen de huidige draaimeters niet meer omschakelen.
Op deze manier dwingen ze de consument om een slimme meter te nemen,
Wees blij dat je voorlopig nog je oude meuk mag houden en kunt gebruiken, zij het met ietsje minder functionaliteit.