LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Teveel ontvangen Zorgtoeslag Terugbetalen
Re: Teveel ontvangen Zorgtoeslag Terugbetalen
@ Lady 1234,
Het stapelen van subsidies kan meer opleveren, Zorg, Kindopvang en Huur, en soms nog meer..... zoals bij onder de 120% grens minimale loon voor gratis sportpas in bepaalde gemeentes kan het veel opleveren als de grenzen dicht bij elkaar liggen.
Vrijwillige salaris verlaging is niet gebruikelijk maar als het voordelig is voor zowel Personeel als Werkgever.....
dat zal ik zeker niet weigeren dit uit te voeren!
Dat iemand na 2 jaren vrijwillige loonsverlaging dan een nergens geregistreerde E bike van de zaak kreeg..... gewoon uitlenen mag, cadeau geven niet, en dat is lastig te controleren.
Omdat vele grenzen bij elkaar liggen is €400,- hoger het mogelijk tot meer dan €1000,- achteruit te gaan!
Het nadeel is dat je vooraf dit moet regelen en niet nadat je de verlaging kreeg, daar zit het lastigste probleem.
Als mensen vragen om minder loon, ik wil dan zeker niet weigeren want minder betalen voor zelfde werk....mijn winst!
Alsof die Multinationals bonus zo eerlijk is, en wat zij betalen, ik zat toen op hoger tarief met iets minder omzet en winst.
Shell helpt en ik ben er niet vies van!
Het stapelen van subsidies kan meer opleveren, Zorg, Kindopvang en Huur, en soms nog meer..... zoals bij onder de 120% grens minimale loon voor gratis sportpas in bepaalde gemeentes kan het veel opleveren als de grenzen dicht bij elkaar liggen.
Vrijwillige salaris verlaging is niet gebruikelijk maar als het voordelig is voor zowel Personeel als Werkgever.....
Dat iemand na 2 jaren vrijwillige loonsverlaging dan een nergens geregistreerde E bike van de zaak kreeg..... gewoon uitlenen mag, cadeau geven niet, en dat is lastig te controleren.
Omdat vele grenzen bij elkaar liggen is €400,- hoger het mogelijk tot meer dan €1000,- achteruit te gaan!
Het nadeel is dat je vooraf dit moet regelen en niet nadat je de verlaging kreeg, daar zit het lastigste probleem.
Als mensen vragen om minder loon, ik wil dan zeker niet weigeren want minder betalen voor zelfde werk....mijn winst!
Alsof die Multinationals bonus zo eerlijk is, en wat zij betalen, ik zat toen op hoger tarief met iets minder omzet en winst.
Aha, omdat Shell gebruik maakt van twijfelachtige constructies, mag u ook wat rommelen op kleinere schaal? Of het nu door grootkapitaal, bourgeoisie, arbeider of uitkeringsgerechtigde gedaan wordt, oneigenlijk gebruik van regelgeving slechts ten bate van eigen geldelijk gewin, vind ik altijd verwerpelijk.
De Ts schrijft dat ze net onder modaal zitten. Modaal is € 37.000, ga ik dan uit van bijvoorbeeld € 36.000, dan krijgen ze met 1 kind € 25,00 KGB en geen zorgtoeslag.stofzuigertje schreef:@ Lady 1234,
De Ts stelt €1.200 terug te hebben moeten betalen door € 400 meer inkomen.
Om €1.200 KGB plus zorg gekregen te moeten hebben, moet het inkomen niet hoger zijn dan € 31.000 en als dat € 400 hoger is, krijgen ze nog € 94 per maand.
Dis het hele verhaal van de Ts is onzin.
Net zo als uw verhaal. Waarom werkt uw personeel eigenlijk nog voor een loon? Ze kunnen zich beter allemaal bij het bijstandsloket melden, hoeven ze niets te doen en nog hogere toeslagen.
Dat laatste strot Eefje42 en dat is iemand anders dan TS. Het gaat dus om te verschillende gevallen.De Ts schrijft dat ze net onder modaal zitten. Modaal is € 37.000, ga ik dan uit van bijvoorbeeld € 36.000, dan krijgen ze met 1 kind € 25,00 KGB en geen zorgtoeslag.
De Ts stelt €1.200 terug te hebben moeten betalen door € 400 meer inkomen.
Maar ze essentie van de reactie blijft wel staan. Bij zorgtoeslag en kindgebonden budget is het nu juist zo dat als je meer gaat verdienen, de toeslag maar geleidelijk afneemt. Bij deze toeslagen kan het dus niet zo zijn dat alleen 400 euro meer verdienen ertoe leidt dat je toeslagen 1200 omlaag gaan. Er moet dus meer aan de hand zijn.
Ja, mijn reactie was bedoeld voor @eefje42 , had ik moeten vermelden. Maar Eefje stelt € 1.200 te moeten terugbetalen, door € 400 meer inkomen.
De originele Ts is al van een jaar geleden.
De originele Ts is al van een jaar geleden.
Geen goede verwijzing.BL2 schreef:Ik verwijs hiervoor naar de bijdrage van Stofzuiger, over het kunstmatig lager houden van het salaris om toch van fors hogere toelagen te genieten.wilhelmima1 schreef:Kan je dat uitleggen "de mazen van de wet op te zoeken" en "genieten van toeslagen waar ze geen recht op hebben"?
Geld welke anderen moeten opbrengen.
Stofzuigertje verwees naar het weigeren van salarisverhoging om te voorkomen dat je minder of geen toeslagen krijgt. Wat dat met 'kunstmatig' te maken heeft, is mij een raadsel. Het salaris is immers daadwerkelijk lager. En dan heb je gewoon, net als ieder ander met dat salaris, recht op de bijbehorende toeslagen.
Ja maar hij had het ook over een e bike die de werknemer 'te leen ' kreeg omdat zijn salaris lager was.
Misschien niet direct fraude maar ook niet helemaal eerlijk.
Daar doelde BL2 met zijn verwijzing niet op.thecure schreef:Ja maar hij had het ook over een e bike die de werknemer 'te leen ' kreeg omdat zijn salaris lager was.
Als een werkneemster met ruim onder modaal een berekening laat zien met;
Zorgtoeslag, Huurtoeslag en Kinderopvang toeslag en dan om een relatief klein bedrag per maand bruto minder gevraagd heeft?
Ik heb het laten narekenen door boekhouder en bleek inderdaad te kloppen.
Dan mag ik na 2 jaren dus 24 maanden voordeel voor mij als werkgever toch best een E Bike kopen en die uitlenen aan Werkneemster die flinke afstand van werk woonde.... elke dag 17 km enkele reis.
De fiets bleef eigendom firma zodat het geen loon in natura zou worden en hoewel nu andere eigenaar, ze fietste nog steeds op onze voordelige stroom want thuis moet je voor laden 20 cent betalen... en ik weet dat grote gebruikers.... ex BTW een heel ander tarief hebben!
Ik wil aantonen dat vooraf kijken of een verhoging of meer werk redebel is of niet beter is dan een ruim jaar later hier gaan klagen als het te laat is.
Niets meer en niets minder.
Zorgtoeslag, Huurtoeslag en Kinderopvang toeslag en dan om een relatief klein bedrag per maand bruto minder gevraagd heeft?
Ik heb het laten narekenen door boekhouder en bleek inderdaad te kloppen.
Dan mag ik na 2 jaren dus 24 maanden voordeel voor mij als werkgever toch best een E Bike kopen en die uitlenen aan Werkneemster die flinke afstand van werk woonde.... elke dag 17 km enkele reis.
De fiets bleef eigendom firma zodat het geen loon in natura zou worden en hoewel nu andere eigenaar, ze fietste nog steeds op onze voordelige stroom want thuis moet je voor laden 20 cent betalen... en ik weet dat grote gebruikers.... ex BTW een heel ander tarief hebben!
Ik wil aantonen dat vooraf kijken of een verhoging of meer werk redebel is of niet beter is dan een ruim jaar later hier gaan klagen als het te laat is.
Niets meer en niets minder.
Of juist een kwestie van handig gebruik maken van de regels.thecure schreef:Ja maar hij had het ook over een e bike die de werknemer 'te leen ' kreeg omdat zijn salaris lager was.
Ik heb bijvoorbeeld ook eens een collega gehad die bij een bedrijf was wegbezuinigd en daarbij voor een aantal jaar zijn nieuwe inkomen uit een nieuwe baan aangevuld kreeg tot zijn oude salaris. Die had dus ook niets aan overwerken of bijvoorbeeld bonussen, omdat dat 1 op 1 van de aanvulling af ging. Maar hij had wel voordeel van andere, secundaire, arbeidsvoorwaarden. Die kreeg daarom ook zaken zoals een computer, gsm en fiets.
Is dat misbruik? Of gebruik maken van de regelingen? Ik vond het wel terecht dat hij voor de extra inspanningen beloond werd. En dat het niet zo was dat hij veel extra werk verrichtte terwijl daar niets tegenover stond.