LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Naam ticket exact hetzelfde als in het paspoort.

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
newmikey

Re: Naam ticket exact hetzelfde als in het paspoort.

Ongelezen bericht door newmikey »

GJS schreef:Blijkbaar hebben sommige hier er belang bij dat het fout blijft gaan.
Da's wel één van de treurigste antwoorden die ik tot nu toe in dit topic heb gezien - van hetzelfde kaliber als "u zult wel voor XXX werken en betaald worden om hier te reageren" - Is dit niet een beetje beneden je nivo, GJS?

GJS

Ongelezen bericht door GJS »

sjohie schreef: Veel, maar inderdaad niet alle, sites en maatschappijen hebben hier al technische oplossingen voor, in de vorm van uitroeptekentjes of "i" knopjes waar je op kan klikken. Als wat jij suggereert waar zou zijn, dat ze bewust dit wat vaag laten, om later voor een forse administratieve vergoeding de gemaakte fouten te corrigeren, waarom is dit bij een aantal van de grootste budgetmaatschappijen dan al wél verduidelijkt?
Ik suggereer dat helemaal niet, maar sommige reageerders hier hebben blijkbaar wel moeite met mijn vraag waarom dat dan niet bij alle maatschappijen / boekingssites kan worden ingesteld. Wat is hun (dus van sommige reageerders hier) belang hierbij om dit niet te willen en vervolgens maar denigrerende opmerkingen te gaan maken.

GJS

Ongelezen bericht door GJS »

newmikey schreef:
GJS schreef:Blijkbaar hebben sommige hier er belang bij dat het fout blijft gaan.
Da's wel één van de treurigste antwoorden die ik tot nu toe in dit topic heb gezien - van hetzelfde kaliber als "u zult wel voor XXX werken en betaald worden om hier te reageren" - Is dit niet een beetje beneden je nivo, GJS?
Verklaar jij dan eens waarom er hier wordt gezegd dat klanten die het fout doen maar naar een reisbureau moeten gaat om hun handje vast te laten houden.
En een andere die het heeft over een cursus "zelfstandig plassen"
Dat zijn volgens jou wel normale antwoorden?

En met dat belang bedoel ik geen geldelijk gewin maar blijkbaar kunnen ze zich dan weer uitleven op de volgende TS die die fout heeft gemaakt.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

GJS schreef:
newmikey schreef:
Verklaar jij dan eens waarom er hier wordt gezegd dat klanten die het fout doen maar naar een reisbureau moeten gaat om hun handje vast te laten houden.
En een andere die het heeft over een cursus "zelfstandig plassen"
Dat zijn volgens jou wel normale antwoorden?

En met dat belang bedoel ik geen geldelijk gewin maar blijkbaar kunnen ze zich dan weer uitleven op de volgende TS die die fout heeft gemaakt.
Met de komst van internet denkt iedereen ineens alles zelf te kunnen. Ondanks dat breng ik mijn auto ter reparatie naar een garage omdat ik daar gewoon geen verstand van heb. Andere kijken naar een Youtube filmpje en denken het zelf te kunnen. Dat geld voor allerlei zaken, ook voor het boeken van reizen/tickets via het internet. Als je weet waar je mee bezig bent geen probleem. Bij twijfel en/of onkunde een expert raadplegen bij een gewoon reisburo.
Ik zie hier regelmatig topics langs komen van mensen die iets gezocht hebben, op de eerste link geklikt hebben en vervolgens een veel te dure dienst/product gekocht hebben. Voorbeelden zijn rijexamen aanvragen, tickets kopen enz enz. Mensen klikken zich een ongeluk zonder ook maar even verder te kijken. En volgens mij zal er ook best wel een filmpje te vinden zijn over hoe je zelfstandig moet plassen.
Is dit een goede verklaring waarom mensen het soms gewoon aan een expert moeten overlaten.

jacco_h

Ongelezen bericht door jacco_h »

breien schreef:
Dirkie schreef:Kan het nog sterker vertellen. Vroeger in de goede oude tijd ging je langs een reisburo (kun je vergelijken met een stenen winkel) en haalde je reisgidsen. Daar zocht je een reis uit en dan weer op naar het reisburo met je paspoorten en dan maakten de mensen op het reisburo samen met jouw een boeking. Heel gezellig, je kwam nog eens buiten en je kreeg gratis koffie..
Weet u dat de reisbureaus nog bestaan. Ik heb dit jaar nog een vakantie bij een echte stenen reisbureau geboekt en alles was perfect geregeld. De kop koffie op het reisbureau was het absolute hoogtepunt.
off-topic:
Het probleem hierbij is dat bijvoorbeeld de VvKR 288 officiële reisorganisaties (Dat zijn er meer dan dat de ANVR aan reisorganisaties heeft) heeft welke niet via een reisbureau te boeken zijn. Deze organisaties zijn kleinschaliger en bieden vaak veel interessantere reizen dan de massa reisorganisaties met ook nog een persoonlijke en betere service.

on-topic:
veel van de betere maatschappijen schrappen momenteel de wijzigingskosten voor kleine wijzigingen zoals spelfouten.

Gesloten