Pagina 2 van 2
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 01 aug 2017 13:08
door olaf79
crazyme schreef:olaf79 schreef:crazyme schreef:@olaf79
Jouw voorstel is verheffend....
Schaam jij je niet om dit voor te stellen ?
Waarvoor zou ik me moeten schamen? Ik vind dat Blokker voor haar fout verantwoording dient te nemen. Als consumenten een fout maken, hoor ik hier zeggen, wijze les, neem je verlies en leer er mee leven. Dit is een wijze les voor Blokker. Leer er mee leven.
Dat doen ze toch. Zuigende klanten die het onderste uit de kan willen hebben verpesten het voor de normale klanten.
En jij motiveert ze ook nog.
Redelijk is redelijk
En daarbij kun je helemaal geen gratis gerepareerd artikel eisen. Ongeprepareerd wel.
Nee, want ik gaf aan het aanbod van Blokker te accepteren als ik hem was, maar hij vroeg naar de juridische kant. En vanuit daar bezien is het simpel. Afspraak is afspraak.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 01 aug 2017 13:13
door olaf79
Nijogeth schreef:Als Blokker zijnde zou ik aangeven aan de klant dat het product weer terug is in de staat waarin ie bij hen kwam. Repareren kost 110€, anders kan ie hem weer komen ophalen en zoekt ie t maar uit. Soms moet je als bedrijf jezelf niet laten kennen.
Oke en hoe ga jij een koffiezetapparaat onrepareren?
Waarom hoeft van jou een bedrijf zijn fouten niet op te lossen maar is klant wel voor fouten verantwoordelijk. Raar onderscheid.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 01 aug 2017 13:31
door Verwijderd
olaf79 schreef: Zij hebben zich hieraan niet gehouden en dus zijn de (financiële) gevolgen voor hun.
Verklaar het woordje 'dus'. Ik zie het verband niet tussen het eerste en het tweede. Blokker heeft potverdorie zelfs een aanbod gedaan waarbij de kosten voor meer dan de helft naar beneden zijn gehaald.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 01 aug 2017 13:33
door witte angora
Het ding is toch ter reparatie aangeboden? En het ding is gerepareerd. Wat is daar nu zo moeilijk aan? De topicstarter kan ook weigeren het gerepareerde toestel in ontvangst te nemen. Aan een kapotte heeft ze toch ook niks.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 01 aug 2017 13:43
door olaf79
Het is heel simpel. Er was overeengekomen dat klant vtv een prijsopgave van de kosten zou krijgen. Dit is niet gebeurd. Zonder prijsopgave kan zij geen goede beslissing nemen of het de moeite waard is te repareren of een nieuw exemplaar te kopen. Deze afspraak is niet nagekomen. Het gevolg daarvan is dat de reparatie is gebeurd zonder toestemming van de klant. De reparatie kan niet ongedaan gemaakt worden. Het gevolg is dat blokker de reparatiekosten moet dragen.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 01 aug 2017 14:13
door Verwijderd
olaf79 schreef:Het is heel simpel. Er was overeengekomen dat klant vtv een prijsopgave van de kosten zou krijgen. Dit is niet gebeurd. Zonder prijsopgave kan zij geen goede beslissing nemen of het de moeite waard is te repareren of een nieuw exemplaar te kopen. Deze afspraak is niet nagekomen. Het gevolg daarvan is dat de reparatie is gebeurd zonder toestemming van de klant. De reparatie kan niet ongedaan gemaakt worden. Het gevolg is dat blokker de reparatiekosten moet dragen.
Tot zo ver helemaal mee eens. Toch zou ik er nog één zinnetje aan toe willen voegen: en dat is dat de klant uiteraard zijn gerepareerde koffiezetapparaat dan ook niet terug krijgt. De klant had niks, want die had een defect koffiezetapparaat. In de nieuwe situatie is er voor de klant dus niks veranderd, want die heeft nog steeds niks. Blokker heeft dan wel een foutje gemaakt door geen prijsopgave te geven, maar heeft wel tijd en geld besteed om het apparaat te repareren. Voor die tijd en dat geld heeft de Blokker nu een gerepareerd koffiezetapparaat. Dat lijkt mij de meest rechtvaardige oplossing.
De meest ideale oplossing zou natuurlijk het compromis zijn en dat is dat Blokker en klant de reparatiekosten delen, zoals Blokker eigenlijk al heeft voorgesteld. Maar ja, voor sommige mensen is het leven nou eenmaal zwart/wit en willen ze het onderste uit de kan.
Een beroemd filosoof heeft al eens gezegd: you can't always get what you want.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 01 aug 2017 14:18
door Henk Toeter
Het feit dat TS onrechtvaardigd verrijkt wordt doet er vervolgens niet meer toe?
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 01 aug 2017 18:55
door Nijogeth
olaf79 schreef:Nijogeth schreef:Als Blokker zijnde zou ik aangeven aan de klant dat het product weer terug is in de staat waarin ie bij hen kwam. Repareren kost 110€, anders kan ie hem weer komen ophalen en zoekt ie t maar uit. Soms moet je als bedrijf jezelf niet laten kennen.
Oke en hoe ga jij een koffiezetapparaat onrepareren?
Waarom hoeft van jou een bedrijf zijn fouten niet op te lossen maar is klant wel voor fouten verantwoordelijk. Raar onderscheid.
Het gerepareerde/vervangen onderdeel netjes eruit halen en het oude terugstoppen.
Het bedrijf lost het (minimale) foutje echter wel gigantisch goed op, door een idioot voorstel te doen om de helft van de reparatie te betalen. Ik was nooit zover gegaan. Dat klant nu per se een gratis reparatie eist vind ik erg lomp en zielig.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 02 aug 2017 12:24
door plumber
Ben een tijdje weg gebleven hier maar nog steeds een gezeik zeg.
Je betaald de helft van de reparatie en als je dat teveel vindt voor die
koffiemach dan is dat ding dus niks meer waard.Ik vind het een
mooie oplossing en al die drukte die je er nou om maakt niet waard.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 02 aug 2017 13:43
door bprosman
Dus ik moet € 40,50 betalen. Kan ik hierin eisen dat ze mij de machine terug geven en niets hoef te betalen. Hoe sta ik hierin wettelijk sterk.
ALS het apparaat ongerepareerd retour komt betaal je nog steeds de onderzoekskosten, kan me niet voorstellen dat die niet in de overeenkomst staan of dat moeten die 20 Euro zijn.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 03 aug 2017 13:30
door Hatertje
Termen als "ik denk" en "ik vind" zijn niet van grote waarde als je de juridische positie van mensen gaat uitleggen.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 03 aug 2017 13:47
door Verwijderd
Hatertje schreef:Termen als "ik denk" en "ik vind" zijn niet van grote waarde als je de juridische positie van mensen gaat uitleggen.
Dan zien we uw juridische onderbouwing graag verschijnen.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 03 aug 2017 14:04
door Hatertje
Ik had misschien even de persoon moeten quoten op wie ik reageerde
Ik heb in deze geen juridische mening. TS kan mijn inziens het beste betalen. Het aanbod van Blokker is zeer coulant. Als ik het was geweest, had ik dat ding ongerepareerd teruggegeven. En Blokker gaat dat ding ook niet gratis aan TS geven. Denkt TS dat hij het apparaat elders goedkoper kan laten repareren dan de voorgestelde €60,50?
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 03 aug 2017 14:35
door Verwijderd
Hatertje schreef:Ik had misschien even de persoon moeten quoten op wie ik reageerde
Ik heb in deze geen juridische mening. TS kan mijn inziens het beste betalen. Het aanbod van Blokker is zeer coulant. Als ik het was geweest, had ik dat ding ongerepareerd teruggegeven. En Blokker gaat dat ding ook niet gratis aan TS geven. Denkt TS dat hij het apparaat elders goedkoper kan laten repareren dan de voorgestelde €60,50?
Dat scheelt wel ja! Nu leek het alsof u op de laatste persoon reageerde
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 03 aug 2017 15:45
door renewouters
olaf79 schreef:crazyme schreef:@olaf79
Jouw voorstel is verheffend....
Schaam jij je niet om dit voor te stellen ?
Waarvoor zou ik me moeten schamen? Ik vind dat Blokker voor haar fout verantwoording dient te nemen. Als consumenten een fout maken, hoor ik hier zeggen, wijze les, neem je verlies en leer er mee leven. Dit is een wijze les voor Blokker. Leer er mee leven.
Blokker neemt toch de verantwoordelijkheid door niet het hele bedrag in rekening te brengen. Achteraf heeft TS voor een koopje de boel kunnen laten repareren.
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 03 aug 2017 16:12
door moederslink
moederslink schreef:
Wat was uw besluit geweest als er van te voren wel was gezegd dat de reparatiekosten op ÷ € 110- € 115 zouden komen?
moederslink schreef:Hoe oud is de koffiemachine eigenlijk en wat kostte die indertijd?
Deze vragen zijn nog niet beantwoord .
Kijk als de machine nieuw € 50 heeft gekost ( lijkt me echt niet overigens
!) wordt het een ander verhaal.
Als de machine bv € 300 heeft gekost is uiteindelijk € 45 reparatiekosten betalen natuurlijk een koopje en meewerkend en coulant van Blokker.
Hopelijk ziet de TS in dat het wel wat gejammer om niks is , zo kijk ik er tegen aan ...
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 07 aug 2017 12:33
door plumber
[quote="plumber"]Ben een tijdje weg gebleven hier maar nog steeds een gezeik zeg.
Je betaald de helft van de reparatie en als je dat teveel vindt voor die
koffiemach dan is dat ding dus niks meer waard.Ik vind het een
mooie oplossing en al die drukte die je er nou om maakt niet waard.[/quote]
Deze reactie werd niet op prijs gesteld gezien de waarschuwing die ik kreeg.
Gegroet allen en Radar bekijk het maar
Re: reparatie uitgevoerd zonder vooraf prijsopgave/toestemming
Geplaatst: 08 aug 2017 13:38
door Verwijderd
plumber schreef:plumber schreef:Ben een tijdje weg gebleven hier maar nog steeds een gezeik zeg.
Je betaald de helft van de reparatie en als je dat teveel vindt voor die
koffiemach dan is dat ding dus niks meer waard.Ik vind het een
mooie oplossing en al die drukte die je er nou om maakt niet waard.
Deze reactie werd niet op prijs gesteld gezien de waarschuwing die ik kreeg.
Gegroet allen en Radar bekijk het maar
Ja, het forum gaat hard achteruit helaas