| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dutch FilmWorks wil Nederlandse downloaders opsporen
Re: Dutch FilmWorks wil Nederlandse downloaders opsporen
Ze moeten gewoon een volledig en legaal aanbod regelen, waarbij men fatsoelijke HD bestanden kan downloaden de dag nadat series op televisie in Noord-Amerika zijn geweest, voor een redelijke prijs (€1,- per aflevering ofzo).
Dan zou ik stoppen met piraten.
Dan zou ik stoppen met piraten.
-
sylvesterb
Boycotten is het aanbod niet meer kijken op de huidige wijze waarvoor je betaald. Dus ga niet naar de bioscoop omdat je € 12,50 voor een kaartje te veel vind. Ga niet op VOD films huren voor 1 dag voor € 4,95 etc etc en stop met illegaal downloaden, want ze kunnen gewoon zien hoe vaak hun content is gedownload en dit bevestigd dat er wel vraag voor is. Als we dit met z'n alleen gaan doen (gebeurde ook bij de muziek industrie maar dan inclusief het downloaden) dan gaat de markt wel veranderen.Nijogeth schreef:Maar Sylvesterb, is illegaal downloaden niet hetzelfde als boycotten? Als je er van uitgaat dat iemand iets illegaal download omdat deze het er niet mee eens is dat men geen legaal alternatief aanbied, dan had men het dus niet gekeken.
Dat de content niet beschikbaar is in Nederland betekend niet dat er geen partij is die de rechten in beheer heeft.Nijogeth schreef: Er komen een aantal vragen op bij mij. Is het illegaal downloaden van content die in Nederland nog niet aangeboden wordt op een legale manier, wel strafbaar volgens Nederlandse regelgeving? Kun je iemand bestraffen voor het downloaden van content die in Nederland niet bestaat? Wie besteel je als je content download die niemand aanbiedt?
Maar de muziek industrie werd gedwongen de complete omzet verdween door het illegaal downloaden. Illegaal downloaden van films betekende het einde van de videotheken, maar bioscopen zijn nog volop aanwezig en deze markt groeit ook nog. De omzet van de videotheken wordt nu behaald via Video on Demand en Netflix e.d. de marge hierop is voor de filmmaatschappijen hoger dan via de videotheek. Videoland betaalde een fixed fee voor een videotape/dvd ongeacht hier vaak hij verhuurd werd. VOD betaald per view en Netflix betaald per periode. Er is dus voor de film industrie geen rede om hun verdien model te veranderen omdat deze prima functioneert.Nijogeth schreef: Zoals gezegd wordt er wereldwijd met de pet naar gegooid door de televisie- en filmindustrie. De muziekindustrie is een perfect voorbeeld van hoe het ook kan, aangezien illegaal downloaden daar veel minder is geworden.
Het illegaal downloaden kost hun wel iets, want waarom iets op VOD huren als je het ook illegaal kan downloaden? Ik gaan geen Ziggo nemen om een HBO serie te zien en ik ga zeker geen € 4,95 voor 1 film betalen terwijl ik hem met Kodi gewoon gratis kan bekijken. Ga ik € 60,00 per maand betalen voor een dienst waarmee ik alle films kan zien, natuurlijk niet kan ze toch gratis downloaden. En met een abonnement met € 9,95 of vergelijkbaar met Netflix gaat de industrie er enkel op achteruit.
Sorry maar ik ga mijn download gedrag niet proberen goed te praten met allemaal onzin verhalen dat ik een bepaalde serie die niet in NL beschikbaar is niet kan kijken. Ik download omdat ik het nu en direct wil zonder reclame en ik ga er niet voor betalen als ik het gratis kan kijken. Is dit fout, diefstal.... Absoluut.... Stop ik ermee.... Denk het niet.... Stop ik ermee als ik € 150,00 moet betalen, denk het waarschijnlijk wel waarschijnlijk al als de pakkans te groot wordt.
Zoek voor de grap hier eens op het forum hoeveel berichten er wel niet waren over de "illegale" Kodiplayer, waarmee je voor € 89,95 "onbeperkt" alle films/series kon kijken.
-
Verwijderd
Dat is in de verste verte geen goede vergelijking.breien schreef:Als ik naar elders op vakantie ga dan ben ik ook niet thuis, maar in de vakntieperiode betaal ik wel huur voor mijn huis. Dat zou dus inhouden dat ik op de vakantiebestemming geen overnachtingskosten hoef te betalen.JohnTheBassist schreef: Maar je raadt het al: in het buitenland deed Netflix het niet. Toen illegaal Hola maar weer aan geslingerd en hoppa: we konden kijken. Ik betaal toch voor die service? En we zouden daar 3 weken blijven. Dus ik mag wel het volledige maandbedrag aftikken, maar omdat die kneuzen van de industrie in hun zogenaamde wijsheid hebben besloten dat er een regioslot op moet, mag ik geen gebruik maken van die dienst? Globalisering alom, en Europa is zogenaamd één, maar niet als het om dit soort zaken gaat. Van de zotte anno 2017.
Dan ben ik maar lekker illegaal bezig. Ik zal er geen nacht van wakker liggen. De technische mogelijkheden voor de industrie liggen er al jááááren, maar ze verdommen het om er iets mee te doen. Dan ook niet gaan zeuren dat mensen zich wel verder ontwikkelen en met de techniek mee gaan.
Het zou een betere vergelijking worden als u stelt dat u huur betaalt en op vakantie gaat en dat een vriend van u die 3 vakantieweken in uw huis mag wonen. Maar het blijkt dan dat de verhuurder die periode dat u weg bent, maar toch betaalt, een nieuw slot op uw huis zet zolang als u weg bent. U betaalt dan voor een dienst, maar kunt er geen gebruik van maken.
-
Verwijderd
Onzin. De videotheken stopten niet omdat mensen films downloaden. Er was meer vraag naar digitaal aanbod dan naar fysieke media als vhs en dvd's.sylvesterb schreef:Boycotten is het aanbod niet meer kijken op de huidige wijze waarvoor je betaald. Dus ga niet naar de bioscoop omdat je € 12,50 voor een kaartje te veel vind. Ga niet op VOD films huren voor 1 dag voor € 4,95 etc etc en stop met illegaal downloaden, want ze kunnen gewoon zien hoe vaak hun content is gedownload en dit bevestigd dat er wel vraag voor is. Als we dit met z'n alleen gaan doen (gebeurde ook bij de muziek industrie maar dan inclusief het downloaden) dan gaat de markt wel veranderen.Nijogeth schreef:Maar Sylvesterb, is illegaal downloaden niet hetzelfde als boycotten? Als je er van uitgaat dat iemand iets illegaal download omdat deze het er niet mee eens is dat men geen legaal alternatief aanbied, dan had men het dus niet gekeken.
Dat de content niet beschikbaar is in Nederland betekend niet dat er geen partij is die de rechten in beheer heeft.Nijogeth schreef: Er komen een aantal vragen op bij mij. Is het illegaal downloaden van content die in Nederland nog niet aangeboden wordt op een legale manier, wel strafbaar volgens Nederlandse regelgeving? Kun je iemand bestraffen voor het downloaden van content die in Nederland niet bestaat? Wie besteel je als je content download die niemand aanbiedt?
Maar de muziek industrie werd gedwongen de complete omzet verdween door het illegaal downloaden. Illegaal downloaden van films betekende het einde van de videotheken, maar bioscopen zijn nog volop aanwezig en deze markt groeit ook nog. De omzet van de videotheken wordt nu behaald via Video on Demand en Netflix e.d. de marge hierop is voor de filmmaatschappijen hoger dan via de videotheek. Videoland betaalde een fixed fee voor een videotape/dvd ongeacht hier vaak hij verhuurd werd. VOD betaald per view en Netflix betaald per periode. Er is dus voor de film industrie geen rede om hun verdien model te veranderen omdat deze prima functioneert.Nijogeth schreef: Zoals gezegd wordt er wereldwijd met de pet naar gegooid door de televisie- en filmindustrie. De muziekindustrie is een perfect voorbeeld van hoe het ook kan, aangezien illegaal downloaden daar veel minder is geworden.
Het illegaal downloaden kost hun wel iets, want waarom iets op VOD huren als je het ook illegaal kan downloaden? Ik gaan geen Ziggo nemen om een HBO serie te zien en ik ga zeker geen € 4,95 voor 1 film betalen terwijl ik hem met Kodi gewoon gratis kan bekijken. Ga ik € 60,00 per maand betalen voor een dienst waarmee ik alle films kan zien, natuurlijk niet kan ze toch gratis downloaden. En met een abonnement met € 9,95 of vergelijkbaar met Netflix gaat de industrie er enkel op achteruit.
Sorry maar ik ga mijn download gedrag niet proberen goed te praten met allemaal onzin verhalen dat ik een bepaalde serie die niet in NL beschikbaar is niet kan kijken. Ik download omdat ik het nu en direct wil zonder reclame en ik ga er niet voor betalen als ik het gratis kan kijken. Is dit fout, diefstal.... Absoluut.... Stop ik ermee.... Denk het niet.... Stop ik ermee als ik € 150,00 moet betalen, denk het waarschijnlijk wel waarschijnlijk al als de pakkans te groot wordt.
Zoek voor de grap hier eens op het forum hoeveel berichten er wel niet waren over de "illegale" Kodiplayer, waarmee je voor € 89,95 "onbeperkt" alle films/series kon kijken.
Bovendien, als ik een film al op vhs heb en dus de rechten al heb gekocht om die film te mogen bekijken, waarom moet ik dan nog een keer voor die rechten betalen bij de dvd, de bluray, de laserdisc en de 4k bluray?
De vergelijking met Netflix in het buitenland en vakantie slaat kant noch wal.
Je koopt/huurt Netflix en neemt het mee naar het buitenland, maar daar kan het ineens niet gebruikt worden. Je zou het dus moeten vergelijken met een caravan kopen in Nederland en deze in het buitenland niet mogen gebruiken.
Je koopt/huurt Netflix en neemt het mee naar het buitenland, maar daar kan het ineens niet gebruikt worden. Je zou het dus moeten vergelijken met een caravan kopen in Nederland en deze in het buitenland niet mogen gebruiken.
Dat klopt, maar dan zal die partij zich moeten melden en niet een of andere random partij die zichzelf alleen wil profileren voor eigen gewin.sylvesterb schreef:Dat de content niet beschikbaar is in Nederland betekend niet dat er geen partij is die de rechten in beheer heeft.Nijogeth schreef: Er komen een aantal vragen op bij mij. Is het illegaal downloaden van content die in Nederland nog niet aangeboden wordt op een legale manier, wel strafbaar volgens Nederlandse regelgeving? Kun je iemand bestraffen voor het downloaden van content die in Nederland niet bestaat? Wie besteel je als je content download die niemand aanbiedt?
-
Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Wij kijken alleen maar naar NPO 1 t/m 3 en dat is gratis op de PC.
-
Verwijderd
hvff schreef:Wij kijken alleen maar naar NPO 1 t/m 3 en dat is gratis op de PC.
Niet als je het in HD wil kijken.
-
stofzuigertje
Eind vorige eeuw zijn in mijn stad 3 bioscopen gesloten!
Dan moet je een alternatief zoeken.
Voor de mensen in de dorpen in de regio was het ver rijden dus ook lastig als ze er nog wel waren.
Maar ik betaalde voor CD en DVD een heffing voor legaal kopie te maken!
Download is daarmee betaald en gelegaliseerd.
Ook de verjaardag van kinderen met eigen camera gemaakt heb ik voor betaald, en kreeg niets vergoed van hun!
Maar nu er weer een bioscoop is, ik zag de prijzen, voor een gezin vrij prijzig en op bepaalde tijd en datum komt er wel eens iets leuks.
Nu we online verwend zijn met gratis films.... maar ik kijk ook graag Len Film.
Dit zijn oude Sovjet Unie gemaakte films, en dat is legaal.
Die waren hier nooit te zien, zelfs nu films te vinden die nooit uitgezonden zijn in Sovjet wegens censuur!
Maar ik weet dat je voor mobieltje een lagere resolutie kunt downloaden, minder pixels is sneller binnen en ook gecodeerde om niet betrapt te worden...
Die gecodeerde films zijn moeilijk traceerbaar en aantal bits is niet voldoende.
Als je begin en einde inkort moeten ze zelf downloaden om te zien wat er aangeboden word in welk formaat via welke site!
Leuk plan maar voor een relatief kleine aanbieder word dit veel zoekwerk en zal nauwelijks iets opleveren.
Bij controle op mijn IP adres zullen ze vele gratis Lenfilm vinden uit Sovjet Unie, rechten vrij!
De enige goede oplossing is deze films met veel reclame aanbieden, zodat we legaal kunnen kijken!
Dat ik dan een DVD recorder pak of HD recorder met grote 3 Tb schijf en de maandverband met vleugeltjes echt laat vliegen....!
Met reclame aanbieden en gratis uitzenden zal de illegale verminderen.
Het uit monteren van reclame is lastiger en dan krijg je via reclame inkomsten toch geld binnen.
De generatie die gesloten Bioscopen had tussen eind vorige eeuw en enkele jaren terug krijg je niet meer in dure stoelen na 5 km rijden!
En door het met reclame aan te bieden hebben alle Neder Belgen ook toegang tot deze, net als de rest van de Wereld want vele wonen in de winter in Spanje... goedkoop overwinteren en verhuur je huis aan studenten!
Ze wonen legaal in NL maar werkelijk..... met 11 maanden vakantie en 1 maand naar NL op huis kinderen passen.... en woning ruil.
Die groep die nergens bekend is zal zeker deze films graag ontvangen!
Dan moet je een alternatief zoeken.
Voor de mensen in de dorpen in de regio was het ver rijden dus ook lastig als ze er nog wel waren.
Maar ik betaalde voor CD en DVD een heffing voor legaal kopie te maken!
Download is daarmee betaald en gelegaliseerd.
Ook de verjaardag van kinderen met eigen camera gemaakt heb ik voor betaald, en kreeg niets vergoed van hun!
Maar nu er weer een bioscoop is, ik zag de prijzen, voor een gezin vrij prijzig en op bepaalde tijd en datum komt er wel eens iets leuks.
Nu we online verwend zijn met gratis films.... maar ik kijk ook graag Len Film.
Dit zijn oude Sovjet Unie gemaakte films, en dat is legaal.
Die waren hier nooit te zien, zelfs nu films te vinden die nooit uitgezonden zijn in Sovjet wegens censuur!
Maar ik weet dat je voor mobieltje een lagere resolutie kunt downloaden, minder pixels is sneller binnen en ook gecodeerde om niet betrapt te worden...
Die gecodeerde films zijn moeilijk traceerbaar en aantal bits is niet voldoende.
Als je begin en einde inkort moeten ze zelf downloaden om te zien wat er aangeboden word in welk formaat via welke site!
Leuk plan maar voor een relatief kleine aanbieder word dit veel zoekwerk en zal nauwelijks iets opleveren.
Bij controle op mijn IP adres zullen ze vele gratis Lenfilm vinden uit Sovjet Unie, rechten vrij!
De enige goede oplossing is deze films met veel reclame aanbieden, zodat we legaal kunnen kijken!
Dat ik dan een DVD recorder pak of HD recorder met grote 3 Tb schijf en de maandverband met vleugeltjes echt laat vliegen....!
Met reclame aanbieden en gratis uitzenden zal de illegale verminderen.
Het uit monteren van reclame is lastiger en dan krijg je via reclame inkomsten toch geld binnen.
De generatie die gesloten Bioscopen had tussen eind vorige eeuw en enkele jaren terug krijg je niet meer in dure stoelen na 5 km rijden!
En door het met reclame aan te bieden hebben alle Neder Belgen ook toegang tot deze, net als de rest van de Wereld want vele wonen in de winter in Spanje... goedkoop overwinteren en verhuur je huis aan studenten!
Ze wonen legaal in NL maar werkelijk..... met 11 maanden vakantie en 1 maand naar NL op huis kinderen passen.... en woning ruil.
Die groep die nergens bekend is zal zeker deze films graag ontvangen!
In zeker zin heb je gelijk dat je iets gebruikt waarvoor je niet hebt betaald. maar zoals meerdere mensen in de discussie al aangaven wordt dit veroorzaakt door de entertainment industrie zelf. Mensen willen wel betalen, maar slechts een keer, en niet pas na tig maanden iets kunnen zien etc.breien schreef:Illegaal downloaden komt op hetzelfde neer als winkeldiefstal,
Ik zou ook graag een x bedrag betalen en dan toegang tot alle programma's en shows en films en muziek. En dan ook echt toegang, dus niet ineens niet meer als ik in het buitenland ben. Ik heb ooit in Nieuw Zeeland een dvd gekocht, kom ik in NL, werkt de dvd niet meer, regiobescherming. Fijn. Heb ik legaal een dvd gekocht en er dus voor betaald moet ik er nogmaals voor betalen. Wat denk je dat dit doet aangaande mijn interesse in (illegaal) downloaden?
Juist die argumenten heb ik hier niet gehoord.breien schreef:alleen omdat men het thuis achter de computer doet (en iedereen doet het toch/ de artiesten zijn rijk zat / wat maakt die ene download uit/ ze pakken me toch niet en wie kent nog meer smoezen) lijkt en voelt het minder erg.
-
stofzuigertje
Als ik voor elke film aanbieder weer iets moet aanmelden en betalen.....
Dit is voor NL film maar vele andere vallen er buiten.
De DVD recorder en de schijven werden met toeslag verkocht dus ik heb al betaald!
Ook de SD kaarten zit volgens mijn nog steeds een kleine toeslag.... dus hoezo illegaal?
Geen enkele betaalde film aanbieder kan de gratis Lenfilm uit Sovjet Unie aanbieden.... gewoon gratis en legaal te kijken dus niemand, geen enkele aanbieder heeft alle films!
Ik ga echt niet zoeken waar ik legaal iets kan halen als ze soms niet eens worden aangeboden, behalve.....
Dit is voor NL film maar vele andere vallen er buiten.
De DVD recorder en de schijven werden met toeslag verkocht dus ik heb al betaald!
Ook de SD kaarten zit volgens mijn nog steeds een kleine toeslag.... dus hoezo illegaal?
Geen enkele betaalde film aanbieder kan de gratis Lenfilm uit Sovjet Unie aanbieden.... gewoon gratis en legaal te kijken dus niemand, geen enkele aanbieder heeft alle films!
Ik ga echt niet zoeken waar ik legaal iets kan halen als ze soms niet eens worden aangeboden, behalve.....
Hoho, die vergelijking gaat alleen op als je in die buitenlandse bioscoop inbreekt. Want dat is wat je doet met downloaden, je kijkt iets waar je niet voor betaald hebt.Nijogeth schreef:Illegaal downloaden is als een film gaan kijken in het buitenland. Je wil hem graag zien en hij is er ook al, maar in Nederland duurt dit 3 maanden, dus regel je het om hem via het buitenland te kijken. Zolang de service in Nederland niet op orde is, zal men illegaal downloaden.breien schreef:Illegaal downloaden komt op hetzelfde neer als winkeldiefstal, alleen omdat men het thuis achter de computer doet (en iedereen doet het toch/ de artiesten zijn rijk zat / wat maakt die ene download uit/ ze pakken me toch niet en wie kent nog meer smoezen) lijkt en voelt het minder erg.
We kunnen met zijn allen hier blijven afgeven op de content-makers, hun achterhaalde verdienmodellen, en versnipperde manieren van aanbieden, maar downloaden door consumenten is door de uitspraak van het Europese Hof van Justitie nu in Nederland ook strafbaar. Wat Dutch Filmworks wil gaan doen, is volgens de wet, niks meer dan dat een winkeleigenaar een winkeldief op wil gaan sporen, of een pomphouder een brandstofdief, en ga zo maar verder.
Dat jij en ander users vol trots/bravoure melden dat jullie via een vpn lekker doorgaan, is precies die zelfaangemeten geuzenmentailiteit waar ik al over schreef. Dat is in mijn ogen moreel net zo kansloos als een winkeldief een schouderklopje geven als die buiten staat zonder betrapt te zijn. De wet is de wet, wij als Nederlandse consumenten hebben jarenlang ongestraft kunnen/mogen downloaden, waar dat in andere westerse landen al lang niet meer kon/mocht, en dat is nu over en uit.
Kunnen we dan ook gelijk de subsidie aan de filmbranche stoppen? Zonder de belastingbetaler waren die "mooie" nederlandse films er niet eens.
-
witte angora
Wel een beetje, maar niet helemaal. Je hebt iets in huis waar je niet voor betaald hebt.Mucha schreef:Als ik iets uit de winkel pik, dan is het weg. En kan dus niet meer verkocht worden.breien schreef:Illegaal downloaden komt op hetzelfde neer als winkeldiefstal
Maar als ik een film zou downloaden, dan is die film niet weg. En kan dus nog steeds verkocht worden.
Dus die vergelijking gaat een beetje mank.
-
Verwijderd
Je vergelijking met een dief gaat simpelweg niet op. Er wordt niks ontvreemd. Er wordt iets gekopieerd.sjohie schreef:Hoho, die vergelijking gaat alleen op als je in die buitenlandse bioscoop inbreekt. Want dat is wat je doet met downloaden, je kijkt iets waar je niet voor betaald hebt.Nijogeth schreef:Illegaal downloaden is als een film gaan kijken in het buitenland. Je wil hem graag zien en hij is er ook al, maar in Nederland duurt dit 3 maanden, dus regel je het om hem via het buitenland te kijken. Zolang de service in Nederland niet op orde is, zal men illegaal downloaden.breien schreef:Illegaal downloaden komt op hetzelfde neer als winkeldiefstal, alleen omdat men het thuis achter de computer doet (en iedereen doet het toch/ de artiesten zijn rijk zat / wat maakt die ene download uit/ ze pakken me toch niet en wie kent nog meer smoezen) lijkt en voelt het minder erg.
We kunnen met zijn allen hier blijven afgeven op de content-makers, hun achterhaalde verdienmodellen, en versnipperde manieren van aanbieden, maar downloaden door consumenten is door de uitspraak van het Europese Hof van Justitie nu in Nederland ook strafbaar. Wat Dutch Filmworks wil gaan doen, is volgens de wet, niks meer dan dat een winkeleigenaar een winkeldief op wil gaan sporen, of een pomphouder een brandstofdief, en ga zo maar verder.
Dat jij en ander users vol trots/bravoure melden dat jullie via een vpn lekker doorgaan, is precies die zelfaangemeten geuzenmentailiteit waar ik al over schreef. Dat is in mijn ogen moreel net zo kansloos als een winkeldief een schouderklopje geven als die buiten staat zonder betrapt te zijn. De wet is de wet, wij als Nederlandse consumenten hebben jarenlang ongestraft kunnen/mogen downloaden, waar dat in andere westerse landen al lang niet meer kon/mocht, en dat is nu over en uit.
En ik ben inderdaad trots op mijn zogenaamde 'zelfaangemeten geuzenmentailiteit (sic)'.
De technologische mogelijkheden van het internet zijn eindeloos. De makers van het illegale Popcorn-time hebben laten zien hoe simpel een werkzaam alternatief is, maar de filmindustrie wenst er geen gebruik van te maken. Zolang zij dat niet doen zullen er downloaders zijn en blijven, zoals je vroeger al mensen had die gehuurde films kopieerden met een videorecorder, bij gebrek aan een beter alternatief. Zolang de filmindustrie zijn kop in het zand steekt verdienen ze nul sympathie en ik zal ze als downloader pijn blijven doen waar mogelijk is. Er zijn hier meerdere mensen die aangeven bereid te zijn een bepaald bedrag per maand te betalen voor een werkbaar alternatief. De mogelijkheden liggen er, de klanten zijn er. Nu zal de industrie de volgende stap moeten zetten, maar ze doen het doen. Jammer dan, hun verlies, niet het mijne.
-
Verwijderd
Als ik een film via een stream bekijk heb ik niets in huis hoor.witte angora schreef:Wel een beetje, maar niet helemaal. Je hebt iets in huis waar je niet voor betaald hebt.Mucha schreef:Als ik iets uit de winkel pik, dan is het weg. En kan dus niet meer verkocht worden.breien schreef:Illegaal downloaden komt op hetzelfde neer als winkeldiefstal
Maar als ik een film zou downloaden, dan is die film niet weg. En kan dus nog steeds verkocht worden.
Dus die vergelijking gaat een beetje mank.
-
Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
-
Verwijderd
En terwijl de internetter zijn privacy moet opgeven voor de filmindustrie, wordt de privacy van een motordief beschermt door diezelfde privacy-wetgeving. De downloader is vergeleken met de motordief in dezen natuurlijk de échte crimineel.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2883 ... ief__.html
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2883 ... ief__.html
-
sylvesterb
De terugloop van het aantal videotheken liep al voordat er legaal digitaal aanbod was. Voordat VOD diensten door KPN, Ziggo e.d. werden aangeboden en Netflix in Nederland beschikbaar kwamen was de videotheek al uit het straatbeeld verdwenen. Het illegaal downloaden is mede de oorzaak (en niet alleen) dat de videotheken weg zijn, net zoals het illegaal downloaden indirect de oorzaak was dat je nu nagenoeg geen CD winkel meer hebt.JohnTheBassist schreef: Onzin. De videotheken stopten niet omdat mensen films downloaden. Er was meer vraag naar digitaal aanbod dan naar fysieke media als vhs en dvd's.
Je hebt niet de rechten om de film uit illegale bron te downloaden en je bent geen eigenaar van de rechten. Dit is nou eenmaal hoe het werkt en zolang consumenten nog een absurd bedrag betalen voor een legale download is er geen rede voor de industrie om iets te veranderen.JohnTheBassist schreef: Bovendien, als ik een film al op vhs heb en dus de rechten al heb gekocht om die film te mogen bekijken, waarom moet ik dan nog een keer voor die rechten betalen bij de dvd, de bluray, de laserdisc en de 4k bluray?
Veel mensen noemen het een achterhaald verdienmodel maar de inkomsten laten wat anders zien. En het aantal downloads van films/series is niet afgenomen door de komst van Netflix.
De industrie heeft op dit moment geen rede om een alternatief verdienmodel te gaan ontwikkelen, dit was bij de muziek industrie anders. En downloaden is illegaal en ze gaan nu achter die personen aan.
Maar wat je veel hoort, film die in de bioscoop draait direct online beschikbaar via een dienst is onrealistische. Op dit moment zijn er genoeg films die in de bioscoop draaien die niet in een acceptabele kwaliteit zijn te downloaden.