LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Verwijderd

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Moneyman schreef:
witte angora schreef:Dan blijven de feiten over: verschillende serienummers/artikelnummers.

Het zou zelfs een fout van de fabrikant kunnen zijn: een verkeerd apparaat in een MM doos gedaan, of andersom. Maar hoe bewijs je dát?
En dat laatste is voor beide partijen het probleem.
En het is dus de vraag of TS dit moet bewijzen. Ik zou zeggen dat MediaMarkt moet bewijzen dat TS probeert te frauderen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door kokka »

dat bewijs lijkt me vrij eenvoudig voor MM, het serienummer op de doos komt niet overeen met het serienummer op de speaker. De kapotte speaker komt dus niet uit deze doos, en is dus niet op het gestelde moment door TS gekocht bij MM.

angel1978
Berichten: 11341
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door angel1978 »

JohnTheBassist schreef:
Moneyman schreef:
witte angora schreef:Dan blijven de feiten over: verschillende serienummers/artikelnummers.

Het zou zelfs een fout van de fabrikant kunnen zijn: een verkeerd apparaat in een MM doos gedaan, of andersom. Maar hoe bewijs je dát?
En dat laatste is voor beide partijen het probleem.
En het is dus de vraag of TS dit moet bewijzen. Ik zou zeggen dat MediaMarkt moet bewijzen dat TS probeert te frauderen.

Er zegt toch nog niemand dat er iemand fraudeert.. MM zegt enkel dat ze deze combi niet verkocht hebben.. de nummers matchen niet.. volgens mij is volgende stap dat TAS aantoont dat dat wel zo is.

Moneyman
Berichten: 31904
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door Moneyman »

kokka schreef:dat bewijs lijkt me vrij eenvoudig voor MM, het serienummer op de doos komt niet overeen met het serienummer op de speaker. De kapotte speaker komt dus niet uit deze doos, en is dus niet op het gestelde moment door TS gekocht bij MM.
Dat is nu juist het issue: MM kan evenmin aantonen dat op het moment van verkoop de nummers wél overeenkwamen.
angel1978 schreef:Er zegt toch nog niemand dat er iemand fraudeert.. MM zegt enkel dat ze deze combi niet verkocht hebben.. de nummers matchen niet.. volgens mij is volgende stap dat TAS aantoont dat dat wel zo is.
Als TS A zegt, en Mediamarkt zegt B, dan zegt Mediamarkt impliciet dat TS de boel belazert. Dat noemt men fraude.

dtavenier
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2017 20:37

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door dtavenier »

Dank voor alle reacties. Ja er zijn mensen die de zaak oplichten, die bestaan. Maar die zitten dus ook in de winkel bij Mediamarkt. Ik kan alleen voor mijzelf instaan. Het is niet handig van MM om gewoon geen poot uit te steken en een houding te hebben van "zoek het maar uit".

Het goed nieuws is dat Sonos obv de serienummers de zaak heeft uitgezocht, bevestigt dat het om een oud apparaat gaat wat door MM in een nieuwe doos aan mij verkocht is. (Wat jammer dat MM deze optie niet eens in haar beschouwing wil meenemen.)
Hoe dan ook van Sonos krijg ik een ander exemplaar. Chapeau, wat een service. Zij staan er geheel buiten, maar leveren wel deze coulance.
Mijn conclusie: koop niet meer bij grote ketens maar bij de winkel om de hoek, en zeker niet bij Mediamarkt.

Moneyman
Berichten: 31904
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mooie afloop voor jou! Ben wel érg benieuwd of dit voor MM nog een staartje gaat krijgen...

witte angora
Berichten: 32528
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door witte angora »

Zeker een mooie afloop! Zonder partij te trekken of iemand te beschuldigen geeft Sonos een mooie oplossing. Dat MM het niet als oplossing zag kan ik me indenken: kennelijk zit het oude apparaat niet meer in het systeem. En dan is het: 'het komt niet bij ons vandaan'.

Dat je beter bij een winkel om de hoek kunt kopen, daar zijn meer mensen het wel over eens. Betere service, betere adviezen, betere producten. :wink: En: al is het maar om de plaatselijke middenstander een boterham te gunnen. MM verkoopt genoeg.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door moederslink »

dtavenier schreef:Dank voor alle reacties. Ja er zijn mensen die de zaak oplichten, die bestaan. Maar die zitten dus ook in de winkel bij Mediamarkt. Ik kan alleen voor mijzelf instaan. Het is niet handig van MM om gewoon geen poot uit te steken en een houding te hebben van "zoek het maar uit".

Het goed nieuws is dat Sonos obv de serienummers de zaak heeft uitgezocht, bevestigt dat het om een oud apparaat gaat wat door MM in een nieuwe doos aan mij verkocht is. (Wat jammer dat MM deze optie niet eens in haar beschouwing wil meenemen.)
Hoe dan ook van Sonos krijg ik een ander exemplaar. Chapeau, wat een service. Zij staan er geheel buiten, maar leveren wel deze coulance.
Mijn conclusie: koop niet meer bij grote ketens maar bij de winkel om de hoek, en zeker niet bij Mediamarkt.
Wat ongelooflijk fijn voor u! Ik zag het ook wat somber in gezien het verhaal en de reacties. Chapeau idd voor Sonos !
Een goede les .......ik wil best bij MM wat kopen maar zal ter plekke misschien wel voortaan de doos openmaken en het eea controleren :x

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door kokka »

dit verdient inderdaad wel de warme douche.

Verwijderd

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door Verwijderd »

dtavenier schreef:Dank voor alle reacties. Ja er zijn mensen die de zaak oplichten, die bestaan. Maar die zitten dus ook in de winkel bij Mediamarkt. Ik kan alleen voor mijzelf instaan. Het is niet handig van MM om gewoon geen poot uit te steken en een houding te hebben van "zoek het maar uit".

Het goed nieuws is dat Sonos obv de serienummers de zaak heeft uitgezocht, bevestigt dat het om een oud apparaat gaat wat door MM in een nieuwe doos aan mij verkocht is. (Wat jammer dat MM deze optie niet eens in haar beschouwing wil meenemen.)
Hoe dan ook van Sonos krijg ik een ander exemplaar. Chapeau, wat een service. Zij staan er geheel buiten, maar leveren wel deze coulance.
Mijn conclusie: koop niet meer bij grote ketens maar bij de winkel om de hoek, en zeker niet bij Mediamarkt.
Dat is supernieuws! Kan Sonos hierin nog meer doen? Misschien kijken wanneer het apparaat met het serienummer dat op jouw doos stond bij hen is geregistreerd en op[ welk ip-adres? Zou me zo te horen niks verbazen als een MediaMarkt-medewerker dat op zijn geweten heeft.

dtavenier
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2017 20:37

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door dtavenier »

Zij schrijven daar niets over, maar waren heel stellig in hun beantwoording. Letterlijk schrijven zij: "Bedankt voor het contact opnemen met Sonos Support.
De Play:1 die u heeft gekocht is al eerder gebruikt door iemand anders, en is door de Media Markt als nieuw aan u verkocht.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling en daarom gaan wij u een nieuwe, niet eerder gebruikte Play:1 toesturen."
Ik zou dat op zich ook wel graag willen weten of dat te traceren is, maar mogelijk loop je hier ook tegen privacy wetgeving aan.
Zelfs deze reactie van Sonos liet MM koud en zij bleven bij hun verhaal dat het apparaat wat ik retourneerde een ander was dan wat de winkel uitging.. Mijn reactie dat zij dus dachten dat ik fraudeerde werd onmiddellijk beantwoord met "dat zeg ik niet". Maar ja wat is het dan en hoe kun je draaien. Ik had sterk de indruk dat er bij MM ook sprake was prestige en het niet willen terugkomen op een eerder besluit.
Het blijft hele slecht reclame voor dit bedrijf.

Verwijderd

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door Verwijderd »

dtavenier schreef:Zij schrijven daar niets over, maar waren heel stellig in hun beantwoording. Letterlijk schrijven zij: "Bedankt voor het contact opnemen met Sonos Support.
De Play:1 die u heeft gekocht is al eerder gebruikt door iemand anders, en is door de Media Markt als nieuw aan u verkocht.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling en daarom gaan wij u een nieuwe, niet eerder gebruikte Play:1 toesturen."
Ik zou dat op zich ook wel graag willen weten of dat te traceren is, maar mogelijk loop je hier ook tegen privacy wetgeving aan.
Zelfs deze reactie van Sonos liet MM koud en zij bleven bij hun verhaal dat het apparaat wat ik retourneerde een ander was dan wat de winkel uitging.. Mijn reactie dat zij dus dachten dat ik fraudeerde werd onmiddellijk beantwoord met "dat zeg ik niet". Maar ja wat is het dan en hoe kun je draaien. Ik had sterk de indruk dat er bij MM ook sprake was prestige en het niet willen terugkomen op een eerder besluit.
Het blijft hele slecht reclame voor dit bedrijf.
Wauw. Dat vind ik wel echt héél erg slecht. En dat MediaMarkt dan ook nog volhoudt dat het uw probleem is en zij het niet kunnen oplossen. Dit zou toch gewoon meteen in hun systemen moeten staan lijkt me? Dat ze bij het terugbrengen meteen kunnen zien dat uw verhaal klopt?

Ze suggereren weldegelijk dat u probeert de boel te flessen. Ik zou het er zeker niet bij laten zitten, maar ik zou ook niet zo goed weten wat je daar nu mee kunt doen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door crazyme »

Mediamarkt zou in haar systemen moeten kunnen zien of het product met het verkeerde serienummer al eerder door hun is verkocht.

Maar: gefeliciteerd met het resultaat gerealiseerd door uw volharding. En nu genieten van de play1 van Sonos!

16again
Berichten: 16587
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door 16again »

kokka schreef:dit verdient inderdaad wel de warme douche.
en een koude...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
kokka schreef:dit verdient inderdaad wel de warme douche.
en een koude...
Het glas is half vol of half leeg....

16again
Berichten: 16587
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:Het glas is half vol of half leeg....
Ik zie in deze twee glazen, die van MM is helemaal leeg (koude douche), en die van Sonos helemaal vol (warme douche)

alfatrion
Berichten: 22177
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door alfatrion »

dtavenier schreef:Het goed nieuws is dat Sonos obv de serienummers de zaak heeft uitgezocht, bevestigt dat het om een oud apparaat gaat wat door MM in een nieuwe doos aan mij verkocht is. (Wat jammer dat MM deze optie niet eens in haar beschouwing wil meenemen.)
Hoe dan ook van Sonos krijg ik een ander exemplaar. Chapeau, wat een service. Zij staan er geheel buiten, maar leveren wel deze coulance.
Mijn conclusie: koop niet meer bij grote ketens maar bij de winkel om de hoek, en zeker niet bij Mediamarkt.
Zou je Sonos kunnen nomineren voor de warme douche bij Radar?
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/douche/insturen/
crazyme schreef:Het glas is half vol of half leeg....
Nee, het glas is twee keer te groot.

Nijogeth
Berichten: 10939
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
kokka schreef:dit verdient inderdaad wel de warme douche.
en een koude...
En toch doet mediamarkt hetgeen dat men in mijn ogen hoort te doen. Het enige dat ze verweten kan worden is dat men geen intern onderzoek doet.

16again
Berichten: 16587
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:En toch doet mediamarkt hetgeen dat men in mijn ogen hoort te doen.
Hoe moet ik dit dan uitleggen?
De Play:1 die u heeft gekocht is al eerder gebruikt door iemand anders, en is door de Media Markt als nieuw aan u verkocht.
Is deze unit eerder bij Sonos ter reparative geweest? Of heeft MM zelf met dozen/serienummers zitten rotzooien.

Sowieso had MM bij discussie met serienummers zelf navraag bij Sonos kunnen (en moeten?) doen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door crazyme »

Nijogeth schreef:
16again schreef:
kokka schreef:dit verdient inderdaad wel de warme douche.
en een koude...
En toch doet mediamarkt hetgeen dat men in mijn ogen hoort te doen. Het enige dat ze verweten kan worden is dat men geen intern onderzoek doet.
Exact, waarom zou je anders nog serienummers op een product zetten. De warme douche voor sonos zou terecht zijn. Ik denk dat mediamarkt genoeg kletsverhalen heeft gehoord van mensen die linksom of rechtsom hun zin willen krijgen. (Niet dat ik ts daarvan beschuldig) het enige wat je dan als bedrijf kunt doen is vasthouden aan procedures om te voorkomen dat een vriendje van ts is een vergelijkbaar geval kan zeggen "ja maar bij pietje deden jullie het ook".

Gesloten