En het is dus de vraag of TS dit moet bewijzen. Ik zou zeggen dat MediaMarkt moet bewijzen dat TS probeert te frauderen.Moneyman schreef:En dat laatste is voor beide partijen het probleem.witte angora schreef:Dan blijven de feiten over: verschillende serienummers/artikelnummers.
Het zou zelfs een fout van de fabrikant kunnen zijn: een verkeerd apparaat in een MM doos gedaan, of andersom. Maar hoe bewijs je dát?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer
Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer
dat bewijs lijkt me vrij eenvoudig voor MM, het serienummer op de doos komt niet overeen met het serienummer op de speaker. De kapotte speaker komt dus niet uit deze doos, en is dus niet op het gestelde moment door TS gekocht bij MM.
JohnTheBassist schreef:En het is dus de vraag of TS dit moet bewijzen. Ik zou zeggen dat MediaMarkt moet bewijzen dat TS probeert te frauderen.Moneyman schreef:En dat laatste is voor beide partijen het probleem.witte angora schreef:Dan blijven de feiten over: verschillende serienummers/artikelnummers.
Het zou zelfs een fout van de fabrikant kunnen zijn: een verkeerd apparaat in een MM doos gedaan, of andersom. Maar hoe bewijs je dát?
Er zegt toch nog niemand dat er iemand fraudeert.. MM zegt enkel dat ze deze combi niet verkocht hebben.. de nummers matchen niet.. volgens mij is volgende stap dat TAS aantoont dat dat wel zo is.
Dat is nu juist het issue: MM kan evenmin aantonen dat op het moment van verkoop de nummers wél overeenkwamen.kokka schreef:dat bewijs lijkt me vrij eenvoudig voor MM, het serienummer op de doos komt niet overeen met het serienummer op de speaker. De kapotte speaker komt dus niet uit deze doos, en is dus niet op het gestelde moment door TS gekocht bij MM.
Als TS A zegt, en Mediamarkt zegt B, dan zegt Mediamarkt impliciet dat TS de boel belazert. Dat noemt men fraude.angel1978 schreef:Er zegt toch nog niemand dat er iemand fraudeert.. MM zegt enkel dat ze deze combi niet verkocht hebben.. de nummers matchen niet.. volgens mij is volgende stap dat TAS aantoont dat dat wel zo is.
Dank voor alle reacties. Ja er zijn mensen die de zaak oplichten, die bestaan. Maar die zitten dus ook in de winkel bij Mediamarkt. Ik kan alleen voor mijzelf instaan. Het is niet handig van MM om gewoon geen poot uit te steken en een houding te hebben van "zoek het maar uit".
Het goed nieuws is dat Sonos obv de serienummers de zaak heeft uitgezocht, bevestigt dat het om een oud apparaat gaat wat door MM in een nieuwe doos aan mij verkocht is. (Wat jammer dat MM deze optie niet eens in haar beschouwing wil meenemen.)
Hoe dan ook van Sonos krijg ik een ander exemplaar. Chapeau, wat een service. Zij staan er geheel buiten, maar leveren wel deze coulance.
Mijn conclusie: koop niet meer bij grote ketens maar bij de winkel om de hoek, en zeker niet bij Mediamarkt.
Het goed nieuws is dat Sonos obv de serienummers de zaak heeft uitgezocht, bevestigt dat het om een oud apparaat gaat wat door MM in een nieuwe doos aan mij verkocht is. (Wat jammer dat MM deze optie niet eens in haar beschouwing wil meenemen.)
Hoe dan ook van Sonos krijg ik een ander exemplaar. Chapeau, wat een service. Zij staan er geheel buiten, maar leveren wel deze coulance.
Mijn conclusie: koop niet meer bij grote ketens maar bij de winkel om de hoek, en zeker niet bij Mediamarkt.
Mooie afloop voor jou! Ben wel érg benieuwd of dit voor MM nog een staartje gaat krijgen...
-
Zeker een mooie afloop! Zonder partij te trekken of iemand te beschuldigen geeft Sonos een mooie oplossing. Dat MM het niet als oplossing zag kan ik me indenken: kennelijk zit het oude apparaat niet meer in het systeem. En dan is het: 'het komt niet bij ons vandaan'.
Dat je beter bij een winkel om de hoek kunt kopen, daar zijn meer mensen het wel over eens. Betere service, betere adviezen, betere producten. En: al is het maar om de plaatselijke middenstander een boterham te gunnen. MM verkoopt genoeg.
Dat je beter bij een winkel om de hoek kunt kopen, daar zijn meer mensen het wel over eens. Betere service, betere adviezen, betere producten. En: al is het maar om de plaatselijke middenstander een boterham te gunnen. MM verkoopt genoeg.
-
Wat ongelooflijk fijn voor u! Ik zag het ook wat somber in gezien het verhaal en de reacties. Chapeau idd voor Sonos !dtavenier schreef:Dank voor alle reacties. Ja er zijn mensen die de zaak oplichten, die bestaan. Maar die zitten dus ook in de winkel bij Mediamarkt. Ik kan alleen voor mijzelf instaan. Het is niet handig van MM om gewoon geen poot uit te steken en een houding te hebben van "zoek het maar uit".
Een goede les .......ik wil best bij MM wat kopen maar zal ter plekke misschien wel voortaan de doos openmaken en het eea controleren
dit verdient inderdaad wel de warme douche.
Dat is supernieuws! Kan Sonos hierin nog meer doen? Misschien kijken wanneer het apparaat met het serienummer dat op jouw doos stond bij hen is geregistreerd en op[ welk ip-adres? Zou me zo te horen niks verbazen als een MediaMarkt-medewerker dat op zijn geweten heeft.dtavenier schreef:Dank voor alle reacties. Ja er zijn mensen die de zaak oplichten, die bestaan. Maar die zitten dus ook in de winkel bij Mediamarkt. Ik kan alleen voor mijzelf instaan. Het is niet handig van MM om gewoon geen poot uit te steken en een houding te hebben van "zoek het maar uit".
Zij schrijven daar niets over, maar waren heel stellig in hun beantwoording. Letterlijk schrijven zij: "Bedankt voor het contact opnemen met Sonos Support.
De Play:1 die u heeft gekocht is al eerder gebruikt door iemand anders, en is door de Media Markt als nieuw aan u verkocht.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling en daarom gaan wij u een nieuwe, niet eerder gebruikte Play:1 toesturen."
Ik zou dat op zich ook wel graag willen weten of dat te traceren is, maar mogelijk loop je hier ook tegen privacy wetgeving aan.
Zelfs deze reactie van Sonos liet MM koud en zij bleven bij hun verhaal dat het apparaat wat ik retourneerde een ander was dan wat de winkel uitging.. Mijn reactie dat zij dus dachten dat ik fraudeerde werd onmiddellijk beantwoord met "dat zeg ik niet". Maar ja wat is het dan en hoe kun je draaien. Ik had sterk de indruk dat er bij MM ook sprake was prestige en het niet willen terugkomen op een eerder besluit.
Het blijft hele slecht reclame voor dit bedrijf.
De Play:1 die u heeft gekocht is al eerder gebruikt door iemand anders, en is door de Media Markt als nieuw aan u verkocht.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling en daarom gaan wij u een nieuwe, niet eerder gebruikte Play:1 toesturen."
Ik zou dat op zich ook wel graag willen weten of dat te traceren is, maar mogelijk loop je hier ook tegen privacy wetgeving aan.
Zelfs deze reactie van Sonos liet MM koud en zij bleven bij hun verhaal dat het apparaat wat ik retourneerde een ander was dan wat de winkel uitging.. Mijn reactie dat zij dus dachten dat ik fraudeerde werd onmiddellijk beantwoord met "dat zeg ik niet". Maar ja wat is het dan en hoe kun je draaien. Ik had sterk de indruk dat er bij MM ook sprake was prestige en het niet willen terugkomen op een eerder besluit.
Wauw. Dat vind ik wel echt héél erg slecht. En dat MediaMarkt dan ook nog volhoudt dat het uw probleem is en zij het niet kunnen oplossen. Dit zou toch gewoon meteen in hun systemen moeten staan lijkt me? Dat ze bij het terugbrengen meteen kunnen zien dat uw verhaal klopt?dtavenier schreef:Zij schrijven daar niets over, maar waren heel stellig in hun beantwoording. Letterlijk schrijven zij: "Bedankt voor het contact opnemen met Sonos Support.
Ze suggereren weldegelijk dat u probeert de boel te flessen. Ik zou het er zeker niet bij laten zitten, maar ik zou ook niet zo goed weten wat je daar nu mee kunt doen.
Mediamarkt zou in haar systemen moeten kunnen zien of het product met het verkeerde serienummer al eerder door hun is verkocht.
Maar: gefeliciteerd met het resultaat gerealiseerd door uw volharding. En nu genieten van de play1 van Sonos!
Maar: gefeliciteerd met het resultaat gerealiseerd door uw volharding. En nu genieten van de play1 van Sonos!
en een koude...kokka schreef:dit verdient inderdaad wel de warme douche.
Het glas is half vol of half leeg....16again schreef:en een koude...kokka schreef:dit verdient inderdaad wel de warme douche.
Ik zie in deze twee glazen, die van MM is helemaal leeg (koude douche), en die van Sonos helemaal vol (warme douche)crazyme schreef:Het glas is half vol of half leeg....
Zou je Sonos kunnen nomineren voor de warme douche bij Radar?dtavenier schreef:Het goed nieuws is dat Sonos obv de serienummers de zaak heeft uitgezocht, bevestigt dat het om een oud apparaat gaat wat door MM in een nieuwe doos aan mij verkocht is. (Wat jammer dat MM deze optie niet eens in haar beschouwing wil meenemen.)
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/douche/insturen/
Nee, het glas is twee keer te groot.crazyme schreef:Het glas is half vol of half leeg....
En toch doet mediamarkt hetgeen dat men in mijn ogen hoort te doen. Het enige dat ze verweten kan worden is dat men geen intern onderzoek doet.16again schreef:en een koude...kokka schreef:dit verdient inderdaad wel de warme douche.
Hoe moet ik dit dan uitleggen?Nijogeth schreef:En toch doet mediamarkt hetgeen dat men in mijn ogen hoort te doen.
Is deze unit eerder bij Sonos ter reparative geweest? Of heeft MM zelf met dozen/serienummers zitten rotzooien.De Play:1 die u heeft gekocht is al eerder gebruikt door iemand anders, en is door de Media Markt als nieuw aan u verkocht.
Sowieso had MM bij discussie met serienummers zelf navraag bij Sonos kunnen (en moeten?) doen.
Exact, waarom zou je anders nog serienummers op een product zetten. De warme douche voor sonos zou terecht zijn. Ik denk dat mediamarkt genoeg kletsverhalen heeft gehoord van mensen die linksom of rechtsom hun zin willen krijgen. (Niet dat ik ts daarvan beschuldig) het enige wat je dan als bedrijf kunt doen is vasthouden aan procedures om te voorkomen dat een vriendje van ts is een vergelijkbaar geval kan zeggen "ja maar bij pietje deden jullie het ook".Nijogeth schreef:En toch doet mediamarkt hetgeen dat men in mijn ogen hoort te doen. Het enige dat ze verweten kan worden is dat men geen intern onderzoek doet.16again schreef:en een koude...kokka schreef:dit verdient inderdaad wel de warme douche.