Mensen zeggen heel snel... Als je niet wilt betalen om je stoel te reserveren, moet je niet zeuren. Maar het is overduidelijk dat dit een truc is om nog even wat euro's te pakken..
Als ik voor morgenavond 20:00 voor 8 man een etentje boek in willekeurig restaurant, moet ik dan later betalen om mn stoelen te reserveren zodat we aan hetzelfde tafeltje kunnen zitten?
Of om extra te betalen voor iets heel logisch? Het ophangen van je jas? (lees bagagetoeslag)
Het systeem kan zogenaamd niet zien wie bij wie hoort en daarom moeten mensen betalen om zelf te reserveren. Heel vreemd is het dan dat het systeem nauwkeurig aangeeft waar de beschikbare stoelen zich bevinden, maar te dom is om personen die inchecken, naast elkaar te plaatsen. Bv met dezelfde achternaam,
of met een vinkje, waarin je aanvinkt dat je samen reist.
Allemaal onmogelijk. Je zou bijna zeggen dat we vliegen, net hebben uitgevonden en alles nog in de kinderschoenen staat, waardoor kinderziektes in het systeem, nog moeten worden ondekt en verbeterd. ( Hieruit blijkt maar weer dat we onszelf met plezier dom houden, wanneer het geld oplevert)
Ryanair gaf in berichten aan dat dit lag aan de zomerdrukte. Het is nu Oktober en wij zaten rijen uit elkaar.Toen mijn zus, tegen mijn advies in, de stoelen wilde gaan reserveren, bleken alle stoelen naast haar, beschikbaar te zijn. De mogelijkheid om aan te geven dat men SAMEN REIST, ontbreekt. Uiteraard
Maar het trieste van alles is de burger. Mijn buurman, collega, die dit soort verhalen geloven. Als lamgeslagen ganzen, slikt men alles, zonder na te denken hoe en wat en maken ze mensen die hier na wat denkwerk, hun vraagtekens bij hebben, uit voor zeikerds en gierig. Als meer mensen zouden beschikken over ook maar 2% van het denkvermogen, van deze 'kritische groep', zou de wereld er beter uit zien.
Betalen voor dingen, vind ik niet erg, wanneer het noodzakelijk is of uit overmacht niet anders kan. Dit kan zogenaamd niet automatisch tijdens het online inchecken. Tuurlijk. Vandaag hierover Ryanair gebeld. Mijn zus had namelijk betaald voor de stoelen, maar een foutmelding was het gevolg. Wel het geld afgeschreven. Kan immers een storing zijn die zo is op te lossen.
Dus ik belde even voor haar, daar ik haar reispartner ben. Vroeg ik toch even hoe dat nou zat met het betalen van een stoel, terwijl we tegelijk inchecken. En ja hoor. Een vol geautomatiseerd en ingestudeerd antwoord. " Heeft te maken met de zomerdrukte, meneer"
Laat dit nu net het officiële antwoord zijn van Ryan Air. Alleen is het personeel zo geïnstrueerd om niet na te denken en alle antwoorden op vragen op te lezen, dat ze even vergat dat het nu Oktober is. Na September moeten ze toch echt improviseren.
Sorry mevrouw, bij ons verkleuren de blaadjes momenteel. Als dit ook het niveau is van het cabinepersoneel, vrees ik voor mijn leven.
Het is bijna aandoenlijk, dat uitgerekend de groep die niet KAN inzien dat dit toch echt een 'naaistreek' is, de groep is die het opneemt voor de club, door wie ze toch keihard, genomen zijn.. (figuurlijk gezien).
Maargoed, ik constateer maar ik klaag niet. Alle maatschappijen doen het om geld te verdienen. Ik had gehoopt dat naïviteit zijn grenzen kende, maar helaas.
=