LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde
Re: Aankoop bij Intertoys niet aan mij geleverd maar aan vreemde
Als iemand voor een huis staat te snoeien is het meestal de bewoner......
Maar als ik een legitimatie laat zien en niet in huis was moet je wel adres controleren en of naam op pakje en legitimatie overeen komen!
Het opwachten van bezorgers komt vaker voor.
Maar bij pakjes zonder legitimatie plicht even vragen, kunt U de deur openen als bewijs dat U hier woont.... is voldoende om oplichters te betrappen.
Ja, een slimme bezorger weet dit en vraagt om legitimatie of even deur te openen......
Nu jaren later kent hij mij wel en bood afgelopen week een pakje aan bij de Supermarkt op de Parkeerplaats....
Ja, dat mag niet, maar vertrouwde relatie.......
Maar als ik een legitimatie laat zien en niet in huis was moet je wel adres controleren en of naam op pakje en legitimatie overeen komen!
Het opwachten van bezorgers komt vaker voor.
Maar bij pakjes zonder legitimatie plicht even vragen, kunt U de deur openen als bewijs dat U hier woont.... is voldoende om oplichters te betrappen.
Ja, een slimme bezorger weet dit en vraagt om legitimatie of even deur te openen......
Nu jaren later kent hij mij wel en bood afgelopen week een pakje aan bij de Supermarkt op de Parkeerplaats....
Ja, dat mag niet, maar vertrouwde relatie.......
Wat heeft de plaatselijke winkel ermee te maken?Regggy schreef:Wow, naar verhaal dit. Verhaal van de postbode klopt echter van geen kanten. Hij weet ook wel dat hij een dergelijk product niet zomaar af mag leveren aan iemand die hij niet herkent als bewoner van het adres. Ik heb een vaag vermoeden (zoals hier al eerder genoemd) dat je vriendelijke postbode het pakket heeft achterover gedrukt. Met een beetje ervaring weet je als postbode wel van wie je pakketten afkomstig zijn en wat er afhankelijk van gewicht en formaat van het pakket in zou kunnen zitten.
Wat betreft de geschillencommissie, dit is inderdaad een hele hoop gedoe. Ik snap dat Intertoys huiverig is om je geld zomaar terug te betalen (immers, zij moeten het dan weer bij PostNL gaan halen), maar als jij 100 procent overtuigd bent dat jij het pakket nooit hebt ontvangen of er voor getekend hebt, laat het er dan zeker niet bij zitten.
Mijn advies? Maak een hoop stampij (Social Media, plaatselijke krant, van mijn part een scene schoppen in de plaatselijke speelgoedwinkel). Dit soort negatieve publiciteit is het een bijna failliet bedrijf niet waard, wellicht zijn ze dan wat schappelijker om iets te doen.
Die heeft naar alle waarschijnlijkheid het product niet geleverd dus dan ga je stennis lopen trappen bij een filiaal dat er helemaal niks mee te maken heeft...
Zou gewoon aangifte gaan doen en naar de geschillecommissie ja het duurt wat langer maar dan kom je verder dan stennis trappen.
Onzin, onze tuin is dusdanig van formaat dat ik daar echt niet in ga staan snoeien. Onze Roemeense tuinman kan dat heel goed zelf (en ook nog eens heel goedkoop).stofzuigertje schreef:Als iemand voor een huis staat te snoeien is het meestal de bewoner
Geloof me spampij heb ik gemaakt,
Het is ronduit belachelijk hoe de postbode word geloofd ik zie en hoor en lees dat zijn verhaal 3x is veranderd en ik weet dat intertoys het ook wel weet maar niet wil toegeven.
De vriendelijke postbezorger... deinsde een flinke stap terug toen ik de deur en mijn mond open deed.
Ik weet gewoon dat ik mijn geld terug hoor te krijgen ben bang dat het heel lang gaat duren
Het is ronduit belachelijk hoe de postbode word geloofd ik zie en hoor en lees dat zijn verhaal 3x is veranderd en ik weet dat intertoys het ook wel weet maar niet wil toegeven.
De vriendelijke postbezorger... deinsde een flinke stap terug toen ik de deur en mijn mond open deed.
Ik weet gewoon dat ik mijn geld terug hoor te krijgen ben bang dat het heel lang gaat duren
Hoe komen jullie bij de tuin snoeien?
Mijn tuin werd niet gesnoeit...
Want ja dat doen wij zelf
Mijn tuin werd niet gesnoeit...
Want ja dat doen wij zelf
Gezien het tarief wat een bezorger ontvangt wil hij er zo snel mogelijk vanaf.....
Daar zit echte probleem.
Maar tussen waardeloze China zooi, zoals Donald Trump petjes van €1,29 zitten ook dure €399,- pakjes.
En dat is niet te zien, maar bij voor in tuin geven als deur geopend is geen punt, bij gesloten deur, sommige bestellen op rekening en wachten voor een huis waar niemand thuis is en krijgen zo pakjes.
Daarom zijn bezorgers voorzichtig als ze geen legitimatie hebben of sleutels voor de deur......
Fraude komt voor helaas en vermoedelijk zagen ze het bekende herkenbare pakje aankomen en niet bezorgd is voor bezorger een probleem.
U kunt U geld terug eisen of pakje want dat kunnen ze via bezorger die niet thuis bezorgde maar slechts in voortuin voor gesloten deur........
Daar zit echte probleem.
Maar tussen waardeloze China zooi, zoals Donald Trump petjes van €1,29 zitten ook dure €399,- pakjes.
En dat is niet te zien, maar bij voor in tuin geven als deur geopend is geen punt, bij gesloten deur, sommige bestellen op rekening en wachten voor een huis waar niemand thuis is en krijgen zo pakjes.
Daarom zijn bezorgers voorzichtig als ze geen legitimatie hebben of sleutels voor de deur......
Fraude komt voor helaas en vermoedelijk zagen ze het bekende herkenbare pakje aankomen en niet bezorgd is voor bezorger een probleem.
U kunt U geld terug eisen of pakje want dat kunnen ze via bezorger die niet thuis bezorgde maar slechts in voortuin voor gesloten deur........
Ik weet het alleen zegt de postbezorger tegen postnl dat die persoon een sleutel in de deur deed(en dan weer dat die persoon de deur open deed)
Ik weet dat het niet zo is en hij waarschijnlijk voor zijn baan vreest maar intertoys gelooft post nl en post nl hun bezorger.
Maar toen ik(op filmpje) zei ik hoop dat je eerlijk gaat zijn over dat je dacht dat die de deur open deed, maar niet zo was.(intertoys heeft het filmpje ook gezien)
Zei hij ja tuurlijk.
Maar nee dus. Dat had ik ook niet verwacht.
Maar intertoys blijft erbij de zaak is voor hun gesloten
Dus wat moet ik nu doen?
Intertoys bellen en wat vragen?
Zoals waar is het bewijs dat ik het heb gekregen?
Want waarschijnlijk komen ze aan met die "handtekening"
https://wetransfer.com/downloads/703ed2 ... 805/14a681
Deze dus
Ik weet dat het niet zo is en hij waarschijnlijk voor zijn baan vreest maar intertoys gelooft post nl en post nl hun bezorger.
Maar toen ik(op filmpje) zei ik hoop dat je eerlijk gaat zijn over dat je dacht dat die de deur open deed, maar niet zo was.(intertoys heeft het filmpje ook gezien)
Zei hij ja tuurlijk.
Maar nee dus. Dat had ik ook niet verwacht.
Maar intertoys blijft erbij de zaak is voor hun gesloten
Dus wat moet ik nu doen?
Intertoys bellen en wat vragen?
Zoals waar is het bewijs dat ik het heb gekregen?
Want waarschijnlijk komen ze aan met die "handtekening"
https://wetransfer.com/downloads/703ed2 ... 805/14a681
Deze dus
Zelfs als de persoon een sluit van uw voordeur had, dan nog heeft u deze persoon niet aangewezen om het pakketje namens u in ontvangst te nemen.xFamilie schreef:Ik weet het alleen zegt de postbezorger tegen postnl dat die persoon een sleutel in de deur deed(en dan weer dat die persoon de deur open deed)
Stap 1. zorgen dat je dit op schrift krijgt. Stap 2. zijn ze aangesloten bij de thuiswinkel waarborg organistatie? Zo ja, vraag dan bemiddeling is. Zo nee, overweeg dan om naar de geschillencommissie te gaan. Let op dat u niet (alleen maar) vraagt om bewijs, maar betwist en zet uw eigen verhaal neer.xFamilie schreef:Dus wat moet ik nu doen?
Geeft aan dat dit uw handtekening niet is, en zet hier uw eigen handtekening tegenover.xFamilie schreef:Want waarschijnlijk komen ze aan met die "handtekening"
Oke dus het verhaal halen van de postbezorger bij intertoys?
Btw had al een klacht ingediend bij thuiswinkel maar die kunnen niks meer doen
Btw had al een klacht ingediend bij thuiswinkel maar die kunnen niks meer doen
Sy; wat bedoel je hier precies??xFamilie schreef:Oke dus het verhaal halen van de postbezorger bij intertoys?
Moet ik dus aan intertoys vragen of zei via de mail het verhaal van de postbode willen sturen?chrisd1 schreef:Sy; wat bedoel je hier precies??xFamilie schreef:Oke dus het verhaal halen van de postbezorger bij intertoys?
Btw de mail van intertoys staat in het begin van het topic
Nee, dat voegt niets toe.xFamilie schreef:Moet ik dus aan intertoys vragen of zei via de mail het verhaal van de postbode willen sturen?
Wat kan ik dan het beste doen?
alfatrion schreef:Stap 1. zorgen dat je dit op schrift krijgt. Stap 2. zijn ze aangesloten bij de thuiswinkel waarborg organistatie? Zo ja, vraag dan bemiddeling is. Zo nee, overweeg dan om naar de geschillencommissie te gaan. Let op dat u niet (alleen maar) vraagt om bewijs, maar betwist en zet uw eigen verhaal neer.xFamilie schreef:Dus wat moet ik nu doen?
Maar wel Valsheid in geschrifte, art 225 Sr.alfatrion schreef:Het heeft geen zin om aangifte te doen, dit is geen diefstal en geen huisvredebreuk.Leo The Emperor schreef:dus aangifte bij politie wegens diefstal/huisvredebreuk (...)
viewtopic.php?f=69&t=174867#p2424467
Stuur Intertoys (nogmaals) een aangetekende brief en stel ze in gebreke (wegens niet leveren van product). Zeg dat u daarom de koop wilt annuleren en stel de eis dat u uw geld binnen 14 dagen na ontvangst van de brief terug wilt ontvangen en dat er anders maatregelen worden genomen.
Ik zie ook geen valsheid in geschrifte. Iemand heeft een krabbel voor ontvangst gegeven. Als de postbode zijn verhaal op papier zet, dan kan dat valsheid in geschrifte op leveren, maar dat zal lastig te bewijzen zijn en een dergelijke verklaring wil je niet in het civiele dossier hebben zitten.
-
.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 okt 2018 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
De persoon(als die bestaad) stond in of voor mijn tuin toen de postbode aan kwam lopen.Leo The Emperor schreef:ik heb ook aangifte bij de poltie geadviseerd, omdat er tenslotte iemand in jullie tuin stond die er niet hoort, en niet mag komen, die een pakketje aanneemt en voor ontvangst tekent wat hij niet mag en waar de postbode een signalement van geeft wat ( neem ik aan) niet met u overeenkomt.
Het komt een beetje vreemd over bij de geschillencommissie als u dit wel allemaal weet maar geen actie richting politie heeft ondernomen. Het is immers niet onlogisch te veronderstellen dat dit niet de eerste ( en laatste) keer is dat deze persoon dit uitvoert, zeker als hij zo sluw is om met het pakketje richting voordeur te lopen en net te doen alsof hij deze opent.
Dus ik moet aangifte doen tegen iemand waarvan ik niet eens weet of er wel iemand in de tuin was?
Het kan namelijk ook een verzonne verhaal zijn.
En schriftelijk mag dat ook via de email? En kan iemand een voorbeeld typen over wat ik moet zeggen?
Wantja de postbezorge zegt dat er iemand in of voor mijn voortuin was(btw is ma 1,5 meter van mijn voordeur tot de stoep) maar ik weet eigenlijk niks.
Het enige dat ik weet is dat ik niks gehad (of mijn man) heb maar er wel is getekend en post nl zegt tegen intertoys dat het hier is afgeleverd.
Het kan namelijk ook een verzonne verhaal zijn.
En schriftelijk mag dat ook via de email? En kan iemand een voorbeeld typen over wat ik moet zeggen?
Wantja de postbezorge zegt dat er iemand in of voor mijn voortuin was(btw is ma 1,5 meter van mijn voordeur tot de stoep) maar ik weet eigenlijk niks.
Het enige dat ik weet is dat ik niks gehad (of mijn man) heb maar er wel is getekend en post nl zegt tegen intertoys dat het hier is afgeleverd.