LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterecht beschuldigd van inbraak?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
BreejKC

Re: Onterecht beschuldigd van inbraak?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Inderdaad, misschien is het dreigen. Of u zou het een middel kunnen noemen om de instanties die orde moeten handhaven wakker te schudden. En, al zou het dreigen zijn, wie doet daar vandaag de dag nog iets mee?

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Ook daar bereik je niks mee, dat valt onder de norm dreigen
Zijn er dan nog normen en waarden?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

BreejKC schreef:Inderdaad, misschien is het dreigen. Of u zou het een middel kunnen noemen om de instanties die orde moeten handhaven wakker te schudden. En, al zou het dreigen zijn, wie doet daar vandaag de dag nog iets mee?
Roep dat laatste maar niet te hard. Bepaalde mensen weten de weg naar de juiste instanties prima te vinden.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

atlas1302 schreef:Zijn er dan nog normen en waarden?
Je zou soms zeggen van niet gezien het onfatsoen, de hufterigheid, de corruptie en het gelieg en gedraai , de criminelen etc etc.
Met gelijke munt terugbetalen is de taal die ze snappen :x
Dreigen mag ook niet, bovendien wordt het zeer ws ook nog opgenomen en jij bent de sjaak.
Er zou door de WBV veel eerder en consequenter moeten worden opgetreden, 3x een waarschuwing, dan de GELE kaart , bij 5x waarschuwen definief de rode kaart en uitzetten :twisted:
Maar dan moet je dus dossier opbouwen en de politie mee zien te krijgen . Keer op keer hen bellen...en dan maar hopen dat het getreiter niet nog erger wordt!
Onbegrijpelijk dat deze aso.s in hun huizen kunnen blijven zitten , de buren kunnen blijven terroriseren en geen wout of WBV die optreedt.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora schreef:
BreejKC schreef:Inderdaad, misschien is het dreigen. Of u zou het een middel kunnen noemen om de instanties die orde moeten handhaven wakker te schudden. En, al zou het dreigen zijn, wie doet daar vandaag de dag nog iets mee?
Roep dat laatste maar niet te hard. Bepaalde mensen weten de weg naar de juiste instanties prima te vinden.

Dat niet alleen , maar bij dreigen kan het omgekeerde ook gebeuren, dan krijg je zelf de politie op je dak. Schiet je dus niks mee op.

Ik weet het niet zeker, maar is er niet een nieuwe wet dat overlast gevenden bekeurd konden worden?

Henk Toeter

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Per 1 juli 2017 is de Wet aanpak woonoverlast (in de media Aso-wet genoemd) in werking getreden. Er is een vrij kleine aanpassing gedaan in de Gemeentewet die het voor gemeenten eenvoudiger maakt om dergelijke gevallen normen en waarden bij te brengen. Doe er uw voordeel mee.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als het even kan:

Maak een diepe buiging voor deze gewelddadige alcoholisten en verhuis.

Zodra je een half jaar verhuisd bent, vraag je je af waarom je dat niet veel eerder hebt gedaan.

Je voelt je zwaar in je recht aangetast (en terecht) waardoor je niet wil verhuizen. Je wordt daarin gesterkt door de mening van je omgeving. Daarmee is jouw probleem echter niet opgelost.

Vergeet dossieropbouw en asowet maar: het is een wassen neus. De verhuurder heeft zijn eigen agenda: zij hebben er geen enkel belang bij om overlastplegers te verplaatsen. In plaats daarvan zullen ze jou - de klager - hard aanpakken. Je kan dit spel (ja het is een spel) niet winnen. Ik spreek uit ervaring met woningcorporatie De Alliantie.

"Hard voor wonen" is hun motto. Ik heb zelf van de t een d gemaakt.

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Weet u wat verhuizen kost en waarheen? en voor een stelletje ASO`s, no way daar ga ik geen knieval voor maken. Ik ga het oplossen op een ASO manier wel subtiel en heel doordacht. lukt wel hoor...even creatief zijn een beetje investeren in brede Harries en die wel in zijn voor een spelletje, en hup einde oefening.

Behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, gewoon het lef pakken als een Incasso bureau die ook vaak scoort door te intimideren, en zo komt u al snel op meerdere leuke ideen...

witte angora

atlas1302 schreef:Weet u wat verhuizen kost en waarheen? en voor een stelletje ASO`s, no way daar ga ik geen knieval voor maken. Ik ga het oplossen op een ASO manier wel subtiel en heel doordacht. lukt wel hoor...even creatief zijn een beetje investeren in brede Harries en die wel in zijn voor een spelletje, en hup einde oefening.

Behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, gewoon het lef pakken als een Incasso bureau die ook vaak scoort door te intimideren, en zo komt u al snel op meerdere leuke ideen...
Dat is jouw keuze... :roll:

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

moederslink schreef: ....al valt het te snappen uiteraard.
( ik bedoel, een wijnfles in je gezicht gooien is ook niet misselijk immers :shock: )
Dus dat de buurvrouw na een ruzie geweld gebruikt (wie zegt dat ze bewust letsel wilde veroorzaken) is misselijk, maar als TS het zou gebruiken is het opeens begrijpelijk.

Het blijft me maar telkens verbazen hoe mensen geweld goed praten. Zelf een Peter R. de Vries vind het terecht dat een "irritante" vlogger een gebroken kaak wordt geslagen. Sorry, maar elke vorm van geweld is FOUT, welke rede je er ook voor hebt.

Waar twee ruzie maken hebben twee schuld.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

sylvesterb schreef: Het blijft me maar telkens verbazen hoe mensen geweld goed praten. Zelf een Peter R. de Vries vind het terecht dat een "irritante" vlogger een gebroken kaak wordt geslagen. Sorry, maar elke vorm van geweld is FOUT, welke rede je er ook voor hebt.

Waar twee ruzie maken hebben twee schuld.
Wanneer ik jou uit het niets een klap op kanis verkoop dan heb jij ook schuld...
Soms moet je even nadenken voordat je iets napraat.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"Waar twee ruzie maken hebben twee schuld."

Ook het beste argument voor buurtbewoners om weg te kijken. Persoonlijk heb ik een andere zienswijze.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

reggie2 schreef:Ik denk niet dat verhuizen een oplossing is, de treiterbuur wordt dat beloond voor het gedrag. Maar goed daar schiet TS niks mee op, verhuizen kost ook nog eens klauwen met geld. En dat door je buren!!
Je bedoelt dat je bete kunt blijven vasthouden aan je principes en ondertussen in een hel blijven leven? Soms moet je je verlies nemen om verder te komen in je leven.

witte angora

Je kunt er ook voor kiezen een volgende stap in je wooncarriere te maken. Ik heb inmiddels ook de beslissing genomen hier weg te gaan, het is nu alleen nog een kwestie van waarnaartoe. Er zijn 3 regio's in het land waar ik op redelijke termijn wat anders kan krijgen. Luxeprobleem dus.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 okt 2018 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je meld dat je om deze reden wilt verhuizen, kosten voor jou maar rust is onbetaalbaar....

De woningbouw moet kijken of er meerdere klachten van andere buren zijn.
Als U de enige is kunt U woning ruilen en als het snel gaat willen ze best meewerken.
Dan is niet dat huis maar jou huidige vrij.

Maar als er meerdere buren problemen met hun hebben kunnen ze deze familie eruit zetten.
Dus is U het enige slachtoffer, verhuis zelf..... en anders moeten zij er binnenkort uit....
Andere buren vragen of zij problemen hebben is niet verboden....

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

De correctheid, ook hier, alom speelt de incorrectheid van de aso's in de kaart.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

BreejKC schreef:De correctheid...
Om niet te zeggen: het schaamteloze opportunisme...

witte angora

BreejKC schreef:De correctheid, ook hier, alom speelt de incorrectheid van de aso's in de kaart.
Welke correctheid?

Geloof me, je kunt het lang volhouden, zolang je steun hebt van de wbv. Maar op het moment dat er eentje komt werken die vind dat het 'allemaal maar moet kunnen' dan ben je uitgepraat.

marnix

Ongelezen bericht door marnix »

Pitbullmuis, uw verhaal doet mij herinneren aan een woning waar ik ooit woonde, ineens terreur, herrie en bedreigingen, en dan was het nog lang niet zo erg als bij u.
ik vind dat bob s. u goed advies geeft, wegwezen!
En het advies aan alle huurders, schrijf je altijd opnieuw in als woningzoekend.
Sterkte!

Gesloten