Pagina 2 van 3
Re: Prijsstijging Toon Thermostaat
Geplaatst: 28 aug 2017 11:24
door kokka
Brahms schreef:Volgens mij heeft Brahms dat niet geschreven !
excuus.. heb het aangepast. niet helemaal opgelet tijdens het quoten.
Re: Prijsstijging Toon Thermostaat
Geplaatst: 28 aug 2017 11:29
door 16again
kweenie schreef:Ik vind het een behoorlijke prijs die je per maand voor deze diensten moet betalen.
De prijs staat niet ter discussie...maar wel de procentuele verhoging voor bestaande klanten. En die is behoorlijk fors.
Re: Prijsstijging Toon Thermostaat
Geplaatst: 28 aug 2017 11:58
door kweenie
Als je de rest van de alinea nou ook citeerde... Daarin geef ik namelijk aan dat in mijn optiek de verbeteringen nu juist al uit de maandelijkse lasten betaald zouden kunnen worden en dat er daarom weinig aanleiding voor prijsverhoging zou zijn.
Re: Prijsstijging Toon Thermostaat
Geplaatst: 28 aug 2017 13:10
door 16again
@kweenie,
Wellicht is de rest van die alinea niet zo duidelijk, je hebt het over "deze maandelijkse inkomsten " terwijl niet duidelijk is of dit het oude of nieuwe maandelijkse Toontarief betreft, of zelfs de rest van de energierekening.
Re: Prijsstijging Toon Thermostaat
Geplaatst: 12 sep 2017 13:03
door djjansen
De vrolijke noot in de prijsverhogingsmail probeert de bijna 30% verhoging mooi te verbloemen...
Ik heb inmiddels meerdere pogingen gedaan om informatie te vergaren wat deze prijsverhoging rechtvaardigt. Het blijft echter bij 'het tipje van de sluier' met CV monitor, verspillingschecker en halfjaarlijkse nota. De klantenservice kan (wil) geen volledige uileg geven van de nieuwe functionaliteiten.
Als ik er niet mee eens ben? Dan zeg je toch gewoon je abonnement op?
De vrolijke toon van de Toon brief en de arrogante houding van de klantenservice irriteren mij mateloos.
Door het uitblijven van een volledige uitleg van de nieuwe functionaliteiten, krijg ik sterk het vermoeden dat de Toon een ordinaire melkkoe is geworden.
Je schaft een Toon aan, abonnement valt mee. Als de groep Toon gebruikers groot genoeg is, wordt er aan de knoppen gedraaid om de inkomsten te verhogen. €1 lijkt mee te vallen, maar dit is bijna 30%. Makkelijk verdient Eneco!
Opzeggen kan altijd, echter heb ik een paar honderd euro betaald voor deze slimme thermostaat, wat na het opzeggen van het abonnement net zo slim is als de oude draaithermostaat... Mooi klantenbindertje Toon!
Het zou mooi zijn, wanneer meer Toon bezitters worden wakker geschud. Misschien trekt Eneco dan wel zijn keutel in..
Re: Prijsstijging Toon Thermostaat
Geplaatst: 12 sep 2017 16:24
door BreejKC
Kijk eens op:
https://www.energieleveranciers.nl/slimme-thermostaat . Goed bestuderen, 'Toon' opzeggen en een gratis alternatief kiezen. Zal Eneco niet blij mee zijn als ze enkele miljoenen Euro's per jaar minder inkomen daardoor krijgen, maar de verstandige consument is dan een stuk voordeliger uit.
Re: Prijsstijging Toon Thermostaat
Geplaatst: 12 sep 2017 17:50
door djjansen
Ik kan mijn abonnement wel opzeggen, maar mijn Toon á €275 kopen ze niet terug...
Re: Prijsstijging Toon Thermostaat
Geplaatst: 13 sep 2017 08:42
door Tjal
Eneco zegt 300.000 Toon gebruikers te hebben dit betekent 3.600.0000 € EXTRA inkomsten op jaar basis.
Schandalig, ik hoop dat RADAR dit eens aan de kaak wil stellen en een oproep doet dat alle Eneco gebruikers van energie maatschappij veranderen.
Dat werkt wel hoor kijk maar eens naar die bank uit Noord Holland toen iedereen hun geld er weg ging halen.
Misschien gaat Eneco dan een toontje lager zingen.
Re: Prijsstijging Toon Thermostaat
Geplaatst: 13 sep 2017 12:05
door tjebbekaas
Ik heb zelf jaren geleden ook een slimme thermostaat gekocht bij Gamma. Kostte een paar tientjes en kent geen abonnementskosten. Als ik thuis kom gaat m'n handje naar het thermostaatwieltje om de verwarming aan te zetten en een tijdje voor ik naar bed ga, zet m'n handje de verwarming weer aan.
In de tussentijd houdt m'n slimme thermostaat de temperatuur constant om te voorkomen dat de temperatuur teveel zakt. Mocht ik thuis de boel toch wat warmer willen dan pak ik een lekkere dikke (abonnementskosten vrije) trui uit de kast en voel ik mij heerlijk warm. In de nacht houdt mijn (vrij dure maar wel abonnementskosten vrije) 4-seizoenendekbed me heerlijk warm.
Deze thermostaat geeft mij al jaren een keurig laag gasverbruik en dikwijls krijg ik zelfs nog wat geld terug. Dit alles zonder verdere kosten.
Re: Prijsstijging Toon Thermostaat
Geplaatst: 13 sep 2017 13:56
door Nijogeth
Tjal schreef:Eneco zegt 300.000 Toon gebruikers te hebben dit betekent 3.600.0000 € EXTRA inkomsten op jaar basis.
Schandalig, ik hoop dat RADAR dit eens aan de kaak wil stellen en een oproep doet dat alle Eneco gebruikers van energie maatschappij veranderen.
Dat werkt wel hoor kijk maar eens naar die bank uit Noord Holland toen iedereen hun geld er weg ging halen.
Misschien gaat Eneco dan een toontje lager zingen.
Ja, gewoon met zijn alleen geen dienst afnemen. Probleem opgelost.
Re: Prijsstijging Toon Thermostaat
Geplaatst: 13 sep 2017 14:43
door Tjal
Tja Tjebbekaas, jammer dat je deze topic niet begrijpt het gaat uitsluitend over een abnormale prijsverhoging van abonnement kosten en niet om de werking van een thermostaat.
Re: Prijsstijging Toon Thermostaat
Geplaatst: 13 sep 2017 17:54
door Harm.calc
Tjal schreef:Tja Tjebbekaas, jammer dat je deze topic niet begrijpt het gaat uitsluitend over een abnormale prijsverhoging van abonnement kosten en niet om de werking van een thermostaat.
Je moet de thermostaat kopen die Tjebbekaas heeft. Die is niet onderhevig aan een prijsstijging van Eneco. Oplossingsgericht denken, heet dat.
Re: Prijsstijging Toon Thermostaat
Geplaatst: 13 sep 2017 18:29
door Tjal
Oplossingsgericht denken had best gekund als het om de thermostaat ging maar ja zoals al aangegeven zijn er altijd mensen die niet begrijpen waarom het gaat.
Abonnementskosten welke in een keer 28,5 % stijgen dat is deze topic .
En weg lopen is niet oplossingsgericht Eneco proberen aan te pakken is volgens mij beter. Afgezien of dat lukt. Een andere thermostaat kopen is nu een domme redenatie want immers er heeft toch altijd een thermostaat gehangen. Welke zo weer terug te plaatsen is.
Dus Harm.calc ik hoop dat je nu begrijpt waar deze topic om gaat.
Re: Prijsstijging Toon Thermostaat
Geplaatst: 13 sep 2017 18:34
door Nijogeth
Ja, op zo'n klein bedrag is elke kleine prijsstijging een gigantische. Als de bloemkool van 1 euro naar 1,50 gaat, is dat dan ook belachelijk?
Re: Prijsstijging Toon Thermostaat
Geplaatst: 13 sep 2017 19:04
door Bob Schurkjens
https://forum.eneco.nl/suggesties-ideee ... on-nl-5543
Ik lees hier dat je met Toon® een klein stroomslurpertje in huis haalt. Ironisch niet?
Re: Prijsstijging Toon Thermostaat
Geplaatst: 13 sep 2017 19:42
door Harm.calc
Toon eruit. Daar bespaar je zo een tientje per jaar mee. Plus deze verhoging van 1 euro per maand + basis 3½ euro per maand.
Nee, Eneco aanpakken om 1 euro. Dat is oplossingsgericht. Ik zeg: DOEN
Re: Prijsstijging Toon Thermostaat
Geplaatst: 13 sep 2017 22:28
door olaf79
tjebbekaas schreef:Ik heb zelf jaren geleden ook een slimme thermostaat gekocht bij Gamma. Kostte een paar tientjes en kent geen abonnementskosten. Als ik thuis kom gaat m'n handje naar het thermostaatwieltje om de verwarming aan te zetten en een tijdje voor ik naar bed ga, zet m'n handje de verwarming weer aan.
In de tussentijd houdt m'n slimme thermostaat de temperatuur constant om te voorkomen dat de temperatuur teveel zakt. Mocht ik thuis de boel toch wat warmer willen dan pak ik een lekkere dikke (abonnementskosten vrije) trui uit de kast en voel ik mij heerlijk warm. In de nacht houdt mijn (vrij dure maar wel abonnementskosten vrije) 4-seizoenendekbed me heerlijk warm.
Deze thermostaat geeft mij al jaren een keurig laag gasverbruik en dikwijls krijg ik zelfs nog wat geld terug. Dit alles zonder verdere kosten.
Zo slim is dat handje van jou niet als je voor het slapen gaan de verwarming aan zet.
Re: Prijsstijging Toon Thermostaat
Geplaatst: 14 sep 2017 07:06
door kweenie
Het is jammer dat veel mensen blijkbaar pas achteraf bedenken dat het abonnementsgeld wel eens omhoog zou kunnen gaan. Want dat is natuurlijk iets wat je ook van tevoren had kunnen bedenken, als je een apparaat nooit dat alleen goed werkt met het bijbehorende abonnement.
Maar even samenvatten: ja, het bedrijf mag het abonnement duurder maken, tenzij je expliciet een abonnement met een vast tarief voor bijvoorbeeld drie jaar hebt afgesloten. En nee, ze hoeven je thermostaat niet terug te kopen of een andere compensatie te geven.
Re: Prijsstijging Toon Thermostaat
Geplaatst: 14 sep 2017 07:18
door djjansen
Sure!
Abonnement naar redelijkheid verhogen ok, maar dit is wel erg overdreven.
Supergaaf dat mensen een dikke trui en een oldscool thermostaat hebben zonder abonnement.
Denk even dat je autoverzekering, hypotheek, ziektekostenverzekering met 28,5% omhoog gaan. Dan staat het land in brand! Aaahh dan zeg je toch je hypotheek en verzekeringen op?!....
De wet van de grote getallen. Het lijkt niet veel, maar reken het even uit over het aantal klanten. Wat voor prachtige innovaties Kun je uitrollen voor 3,5 miljoen? Dat krijgt de klant er echt niet voor terug.
Toon is een melkkoe, zo simpel is het.
Volgend jaar komt er vast weer 'maar' een euro bij.
Re: Prijsstijging Toon Thermostaat
Geplaatst: 14 sep 2017 08:25
door jonis
djjansen schreef:Sure!
Abonnement naar redelijkheid verhogen ok, maar dit is wel erg overdreven.
Supergaaf dat mensen een dikke trui en een oldscool thermostaat hebben zonder abonnement.
Denk even dat je autoverzekering, hypotheek, ziektekostenverzekering met 28,5% omhoog gaan. Dan staat het land in brand! Aaahh dan zeg je toch je hypotheek en verzekeringen op?!....
De wet van de grote getallen. Het lijkt niet veel, maar reken het even uit over het aantal klanten. Wat voor prachtige innovaties Kun je uitrollen voor 3,5 miljoen? Dat krijgt de klant er echt niet voor terug.
Toon is een melkkoe, zo simpel is het.
Volgend jaar komt er vast weer 'maar' een euro bij.
Dan heb je mazzel....dan blijft de prijsstijging maar beperkt tot zo'n 22% en is dus een fors lager dan die 28,5%
BTW: Met de huidige lage renteniveaus van de hypotheek is het ook niet ondenkbaar dat mensen over 5-10 jaar een verhoging zouden kunnen krijgen van zo'n 100% ligt er maar net aan wat je hebt afgesloten en je dan weer gaat afsluiten.......en dat gaat wel over meer als 1,-.....
Ik wens je veel succes met al je abbo's