Pagina 2 van 2

Re: Geen compensatie van Neckermann bij vluchtwijziging

Geplaatst: 07 sep 2017 19:23
door Speedy123
Nijogeth schreef:Je hebt niets gemist. Het is pas over een maand en men wil ze zelfs kosteloos een langer verblijf aanbieden.
Als een reisorganisatie een reeds geboekte vakantie eenzijdig annuleert, dan heb je recht op terugbetaling van de reissom en recht op een schadeloos stelling van maximaal het boekingsbedrag. Zo zijn de regels, ongeacht welke andere opties de reisorganisatie aanbiedt.

Re: Geen compensatie van Neckermann bij vluchtwijziging

Geplaatst: 07 sep 2017 19:29
door sylvesterb
Speedy123 schreef:
Nijogeth schreef:Je hebt niets gemist. Het is pas over een maand en men wil ze zelfs kosteloos een langer verblijf aanbieden.
Als een reisorganisatie een reeds geboekte vakantie eenzijdig annuleert, dan heb je recht op terugbetaling van de reissom en recht op een schadeloos stelling van maximaal het boekingsbedrag. Zo zijn de regels, ongeacht welke andere opties de reisorganisatie aanbiedt.
Maar compleet niet meer relevant want TS is akkoord gegaan met het aanbod om de reis om te boeken. Je kunt niet achteraf nog gaan klagen dat je het er toch niet mee eens bent.

Re: Geen compensatie van Neckermann bij vluchtwijziging

Geplaatst: 07 sep 2017 19:31
door Speedy123
sylvesterb schreef:
Speedy123 schreef:
Nijogeth schreef:Je hebt niets gemist. Het is pas over een maand en men wil ze zelfs kosteloos een langer verblijf aanbieden.
Als een reisorganisatie een reeds geboekte vakantie eenzijdig annuleert, dan heb je recht op terugbetaling van de reissom en recht op een schadeloos stelling van maximaal het boekingsbedrag. Zo zijn de regels, ongeacht welke andere opties de reisorganisatie aanbiedt.
Maar compleet niet meer relevant want TS is akkoord gegaan met het aanbod om de reis om te boeken. Je kunt niet achteraf nog gaan klagen dat je het er toch niet mee eens bent.
Dat is helemaal waar maar er zijn meer mensen die deze forums lezen en het is goed dat die begrijpen wat hun rechten zijn. Als TS had geweten dat zij recht had op een extra schadevergoeding wanneer Neckermann de reis annuleerde, dan was ze wellicht niet akkoord gegaan met een andere oplossing. Want ondanks dat ze een oplossing geaccepteerd heeft, komt het niet op mij over dat TS erg blij is met de oplossing.