LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Transavia verhoogd prijs gedurende boekingsproces
Re: Transavia verhoogd prijs gedurende boekingsproces
Het is een beetje een loterij, probeer het eens `s nachts dat leverde mij altijd succes op je moet gewoon een beetje anticiperen. En lukt het niet, leave it!
Ik heb al heel wat keren tickets geboekt via de Transavia site en dit probleem nog nooit meegemaakt. Wel altijd heel ruim van te voren geboekt. Als je de selectie begint staat ook aangegeven dat de prijzen op de verschillende dagen vanaf prijzen zijn, dus dat zou gedurende het boekingsproces kunnen wijzigen, eventueel ook omdat je later een ander comfort kiest dan de basisstoel of andere extra voorzieningen voor ruimbagage bijv. Ook het rekensommetje van de 180 stoelen gaat niet op. Er zijn diverse (reis)organisaties en internet ticketverkopers die al stoelen hebben gereserveerd (die ze misschien nog wel moeten zien te verkopen). Daarbij is het natuurlijk ook sterk afhankelijk van de populariteit van de bestemming. Dat er toch veel goedkope stoelen overblijven laat Transavia wel zien met zijn speciale aanbiedingen voor bijv. stedentrips. Over het algemeen natuurlijk niet in het vakantie/hoogseizoen, dan zijn veel toestellen gecharterd.
-
- Contacteer:
Tja het was voor mij ook de eerste keer (en de tweede keer ) dat dit gebeurde. Ik heb dat eerder ook nooit meegemaakt.
Over het sommetje: Ja ik heb geen rekening gehouden met gereserveerde stoelen door reisorganisaties. Dat maakt het aantal vrije stoelen alleen maar lager dus de kans dat iemand tegelijk met mij boekt wordt dan ook kleiner.
(overigens: het ticket was voor begin november)
Over het sommetje: Ja ik heb geen rekening gehouden met gereserveerde stoelen door reisorganisaties. Dat maakt het aantal vrije stoelen alleen maar lager dus de kans dat iemand tegelijk met mij boekt wordt dan ook kleiner.
(overigens: het ticket was voor begin november)
Nee hoor, er is geen sprake van een fout. Lokken met goedkope aanbiedingen en vervolgens de prijs opschroeven is een alledaagse praktijk bij de prijsvechters. Je ziet het tegenwoordig ook veel bij vakantie aanbieders. Je wordt gelokt via een adverstentie maar wat je ook doet, je kan nimmer boeken voor de prijs die gemeldt werd in de advertentie.Brahms schreef:Heb je het boekingsprobleem al eens voorgelegd aan Transavia zelf. Want daar lijkt me het nu de hoogste tijd voor.
Het begint er op te lijken dat er een fout in het programma zit, of datver een fout in de getoonde prijsstelling zit en het systeem ingrijpt.
Ik boek regelmatig tickets maar heb dit maar enkele keer meegemaakt.
Kan gebeuren daarom boek ik meestal ruim van te voren en snachts dat scheelt best veel.
Kan gebeuren daarom boek ik meestal ruim van te voren en snachts dat scheelt best veel.
Dat lijkt me een misleidende handelspraktijk , en dus overtreding van wet OHP.Speedy123 schreef: Nee hoor, er is geen sprake van een fout. Lokken met goedkope aanbiedingen en vervolgens de prijs opschroeven is een alledaagse praktijk bij de prijsvechters. Je ziet het tegenwoordig ook veel bij vakantie aanbieders. Je wordt gelokt via een adverstentie maar wat je ook doet, je kan nimmer boeken voor de prijs die gemeldt werd in de advertentie.
Zeker indien de advertentie nog steeds on-line staat, nadat je niet kon boeken voor de ge-adverteerde prijs.