LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuws van de advocaat van de DUIVEL

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Nieuws van de advocaat van de DUIVEL

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Jij ook een fijn weekend Ralph,

Ik denk dat ik maar een pilsje ga drinken bij Pinkpop en even de aandelenlease stress van me af dansen/ feesten :) :->

m.v.g. justice man

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Nieuws van de advocaat van de DUIVEL

Ongelezen bericht door Joshua »

8)
Topic reacties
Ik hoop dat u net als wij hebben kunnen genieten van het heerlijke Pinkster weer.

Bij het doorlezen van de reacties blijkt helaas opnieuw dat vaak niet inhoudelijk op topic’s wordt gereageerd.

De cynische voert de boventoon. De reactie lijkt verband te houden met de naam van de poster. :?
Mijn opmerking over de lichaamstaal van de advocaten is slechts bedoeld als waarschuwing. :wink:
De minachting die ik en velen met mij gevoeld hebben tijdens de directe confrontatie in de openbare hoorzitting op 21 mei 2003, is kenmerkend hoe DEXIA de “Hollander” in de 12 maanden daarna als haar “klant” benaderd heeft.

Reden van de topic:
Ik de brief van DEXIA op afwijzing van het beroep op nietig verklaring komt DEXIA met een standpunt van drie gezaghebbende hoogleraren. (zonder de namen te noemen overigens)

Quote brief van DEXIA (mrt 2003)
De wet (artikel 1:88 Burgerlijk Wetboek) verlangt voor bepaalde rechtshandelingen de toestemming van de echtgeno(o)t(e)/geregistreerd partner van de persoon die de handeling verricht. Tot die rechtshandelingen behoort niet het aangaan van een effectenlease overeenkomst.
Bovendien heeft het artikel naar onze mening alleen betrekking op overeenkomsten van koop op afbetaling van zaken. Een ‘zaak” is juridisch een stoffelijk, materieel object. Effecten zijn geen stoffelijke objecten, maar rechten. Ook om die reden is artikel 1:88 Burgerlijk Wetboek dus niet van toepassing. Deze uitleg is door drie gezaghebbende hoogleraren op het gebied van het personen- en familierecht bevestigd. De door de heer XXXX met ons gesloten effectenlease-overeenkomsten zijn naar onze mening dan ook niet op grond van artikel 1:88 Burgerlijk Wetboek aantastbaar.
Indien te bewijzen valt dat de drie musketiers banden hebben of hebben gehad met welke financiele instelling dan ook zou dat een omslag kunnen betekenen in het verweer van DEXIA. Dat DEXIA fout zit is duidelijk, maar deze wet’s artikelen waarbij het om huurkoop gaat hebben de omvang van FRAUDE niet overzien die in 1992 plaatsvond.

Mijn complimenten aan iedereen die ondanks het mooie weer wilde reageren…

bedankt

Mvrgr Joshua

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: Nieuws van de advocaat van de DUIVEL

Ongelezen bericht door JL »

Dan heb je het over strafbare feiten en dat is heel iets anders dan overtreding van de Wet op Effecten Toezicht.

tabjane
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 jan 2004 13:43

Re: Nieuws van de advocaat van de DUIVEL

Ongelezen bericht door tabjane »

Hebben we dit al eerder gezien?

KORTMANN

S.C.J.J.0750 prof.
NLRM 87 88/89 90 91 92 93 94 95 96 97 98
Rechter-plaatsvervanger rechtbank Arnhem 120582
Raadsheerplaatsvervanger Hof Den Bosch 50285
Raadsheerplaatsvervanger Hof Arnhem 60193-GOG221003
NU
Rechtbank Arnhem Rechter-plaatsvervanger
Hof Den Bosch Hof raadsheerplaatsvervanger
NEVENFUNCTIES
Hoogleraar, Katholieke Universiteit Nijmegen, burgerlijk recht
Voorzitter bestuur Stichting Grotius Academie
Bestuurslid Stichting beroepsopleiding Notariaat
Voorzitter Raden van commissarissen van Gerritse Beheer Brummen BV en Gerritse Holding Brummen BV
Voorzitter bestuur Stichting administratiekantoor Nagron? en?
Voorzitter bestuur Stichting continuïteit Nagron
Voorzitter bestuur Stichting administratiekantoor Samas
Voorzitter bestuur Stichting Samas
Voorzitter bestuur Stichting administratiekantoor FUGRO
Lid stuurgroep voortgezette stagiaire opleiding VSO
Lid Mangerial Board van het Pallas Consortium
Lid raad van commissarissen (SNSoud) Reaal Groep NV
Bestuurslid Nijmeegs Interconfessioneel Ziekenhuis Canisius-Wilhelmina
Bestuurslid Stichting preferente aandelen KBB
Bestuurslid Stichting aandelenbeheer BAM groep (tot 0597)
Bestuurslid Stichting VNV
Bestuurslid Stichting preferente aandelen Internationale Nederlanden Groep NV
Bestuurslid Stichting administratiekantoor voor aandelen NV. Twentsche Kabel Holding
Bestuurslid Stichting continuïteit Twentse Kabel Holding
Bestuurslid Stichting preferente aandelen Koninklijke Nedlloyd Groep
Bestuurslid Stichting preferente aandelen DSM
Lid-plaatsvervanger beroepscommissie WTZ
Lid Raad van commissarissen Kropman BV
Bestuurslid Stichting Administratiekantoor van aandelen Grolsch NV
Lid Managerial Board van het Pallas Consortium
Lid Raad van Commissarissen SNS Reaal Groep NV
Lid raad van Commissarissen Dela Cöperatie
Voorzitter Raad van Commissarissen van HGDK Holding BV
Lid Raad van Commissarissen Dela Cöperatie
Bestuurslid Stichting VNU
120198, 160298

tabjane
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 jan 2004 13:43

Re: Nieuws van de advocaat van de DUIVEL

Ongelezen bericht door tabjane »

en .....

NUYTINCK

A.J.M.0256
NLRM 90 91 92 93 94 95 96 97 98
Examenjaar 1979
Rechterplaatsvervanger rechtbank Arnhem 241189
NU
Arnhem Rechterplaatsvervanger
NEVENFUNCTIES
Hoogleraar, KU Nijmegen, burgerlijk recht in het bijzonder personen en familierecht 4 dagen
Hoogleraar, Erasmus Universiteit Rotterdam personen familie en erfrecht, 1 dag
Bijzonder griffier bij de Vaste commissie voor Justitie van de Tweede Kamer der Staten-Generaal
180297

Troosteloos
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2004 12:45

Re: Nieuws van de advocaat van de DUIVEL

Ongelezen bericht door Troosteloos »

Die man moet in de quote staan zoveel nevenfuncties, als hij ten minste overal ook maar een beetje krijgt. Waslijst :D :(

Kan me goed voorstellen dat hij gratis zeer goed betaalde adviezen verstrekt aan Dexia. Of zou hij een weldoener zijn die zich zomaar aan zo'n lijst instellingen verbind. Als het een echte onderzoeker was geweest dan hij bij zijn leest gebleven. Of zou hij het misschien leuk vinden voor elke instelling tien minuten per jaar werkzaamheden te verrichten.

Opmerkelijk is het minstens.
Laatst gewijzigd door Troosteloos op 30 mei 2004 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Nieuws van de advocaat van de DUIVEL

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Fijn pinksterweekend tot nu toe gehad troosteloos? Heb je nog nieuwtjes ervaren (van o.a. de website) van SJL?

m.v.g. justice man

Troosteloos
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2004 12:45

Re: Nieuws van de advocaat van de DUIVEL

Ongelezen bericht door Troosteloos »

Nee, is al enige tijd stil. Verwacht dat dat voorlopig ook zo blijft. Wachten op behandeling bij rechtbank of verhoor moet worden toegewezen, en daarna mag Dexia nog bezwaar aantekenen vermoed ik (?!)

Weekend was rustig.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Nieuws van de advocaat van de DUIVEL

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Dus gaat nog enkele maanden duren zoals het er naar uit ziet!
Vraag me wel af waarom Dexia zoveel tegengas geeft inzake die getuigenissen verhoren; bedoel als je toch niks te verbergen hebt wat Dexia toch geregeld verkondigd waarom je dan zo verdacht opstellen.
Bedoel er zijn wel aantoonbare grove fouten gemaakt maar is dat ook een reden om je tegen een groepje studenten/ scholieren en enkele raadsmannen je zo star op te stellen?

Zou er dan meer zijn wat niet deugt wat de grote (boze) wereld niet mag horen van Dexia?!

Zijn er zaken die niet voor externe oren bedoeld zijn en via die verhoren mogelijk wel naar buiten dreigen te komen.

Zou Dexia bang zijn dat de ware ik van haar bekend wordt aan het grote publiek en dat men massaal deze bank dan zal vermijden.

Worden er deals gemaakt die niet de buitenlucht verdragen en die koste wat moeite binnenshuis gehouden moeten worden?!

Is er geld verduisterd doordat niet alle aandelen gekocht zijn worden maar opties….

Of is er niks aan de hand en doen ze voor de “lol” mee in het "spelletje"….?

Ik denk het eerste en u…?

m.v.g. justice man

tabjane
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 jan 2004 13:43

Re: Nieuws van de advocaat van de DUIVEL

Ongelezen bericht door tabjane »

of (Den Haag):

HOLTROP

J.S.W.0948
NLRM 80 87 88/89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 00 01 02 03
Lid Kerkvoogdij beheerscommissie tevens kerkbestuur opleiding buitenstaanders Benoordenhout
Mentor opleiding buitenstaanders CALRM
Raio Haarlem 010292
Gerechtssecretaris 1e klasse Haarlem 10672
Secretaris arrondissementsparket Haarlem 10674
Gerechtssecretaris Amsterdam 10676
Als stagiair werkzaam Advocatenkantoor te Amsterdam 10776
Gerechtsauditeur Haarlem 130478
Rechter-plaatsvervanger Haarlem 311078-C250503 GOG
Rechter Haarlem 200280
Verlof zonder behoud bezoldiging i.v.m. benoeming Lid Hof van Justitie Nederlandse Antillen 61082
Rechter-plaatsvervanger Haarlem 290688
NU
Den Haag Vice-president 290688
NEVENFUNCTIES
Inleider coördinator opleidingscursussen SSR
Plaatsvervangend Voorzitter Medisch Tuchtcollege
Voorzitter/bewonersgroep Waalsdorp
Voorzitter Klachtencommissie sexueel misbruik in pastorale re (tekst wordt verder niet opgeven!)
Plaatsvervangend voorzitter Kamer voor Gerechtsdeurwaarders 010101
Plaatsvervangend voorzitter Raad van Discipline NOvA 010101
C000995-250503 GOG bijbanenregister Haarlem/Den Haa

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Nieuws van de advocaat van de DUIVEL

Ongelezen bericht door Joshua »

Doel topic
Gebruikt Dexia informatie of argumenten die reden zijn tot " wraking" van of de door Dexia genoemde betrouwbare en hoog geachte adviseurs.
En indien van toepassing wraking van rechters die verslingerd zijn in het web van Bankiers en verzekeraars

Vasthouden aan topic
De draad van de topic dreigde ook hier weer af te dwalen maar duidelijk is dat het onderwerp speelt

Het zal je maar gebeuren dat je in Arnhem gedagvaard wordt en de rechter een vooringenomen standpunt heeft ....
met dank aan de snelle reactie van
tabjane

Om goed tegen de Dexia argumenten te kunnen verweren is het goed dat een ieder voor zich zijn motivatie uitwerkt bv.
huurkoop (is veel over gemeld Nederlandse wetgeving is blijkbaar onvoldoende uitgewerkt)
dwaling (Vaak is situatie moeilijk aan te tonen en bij verkopers tussen personen is vaak niets te halen)
misleiding (Is bevestigd door AFM Dexia meent de keurigste van de klas te zijn Echter in Belgie is de verkoop zoals in Nederland gebeurt is verboden!) zie bericht CBFA
http://www.spaarselect.be/default.asp?M ... 4&FormId=0"[/url]"
zorgvuldigheid. (Is bevestigd door DSI wat is verweer van Dexia?)
Fraude (vreemd ik hoor niet dat tussen personen met contracten (handtekening) fraude hebben hebben gepleegd zoals bij mij met twee gebeurt is)
Door het gericht vervolgen van een topic van een van genoemde argumenten kunnen gedupeerden beter vervolgen wat de reacties zijn van het forum. Misschien kan een topic dan een sticky onderwerp worden.
Meer argumenten welkom
Ik geloof niet dat er 90.000 verschillende rechtzaken gevoerd moeten worden. maar de rechter kan wel een weging maken ten aanzien van de argumenten

Hoor graag positieve recaties
LS
Ik ga zelf voor fraude en huurkoop wegens het ontbreken van zowel mijn als mijn eega handtekening. (Helaas is de tussen persoon VSN te Enschede failliet gegaan en is door mij alleen niet bij de curator met succes aansprakelijk te stellen. Dit kan alleen wanner er meer gedupeerden zich aanmelden kan nog steeds)

Dus gedupeerden uit Twente bent u ook door Robert Jan Lustig en zijn medewerkers opgelicht?
Laat van u horen neem contact op met de curator!

:wink:
Laatst gewijzigd door Joshua op 01 jun 2004 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Nieuws van de advocaat van de DUIVEL

Ongelezen bericht door Chris G »

Wellicht is het aan te bevelen indien mensen een link in een bericht plaatsen om - voordat men het bericht verzend - met behulp van het "Voorbeeld" button - links van de "Verzend" button - de link uit te proberen alvorens het bericht te verzenden.
Kan de plaatser van het bovenstaande bericht de begin tag waarbij de url vooraf gaat door een "/" deze editen en de "/" weghalen zodat de link gaat werken.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Nieuws van de advocaat van de DUIVEL

Ongelezen bericht door Joshua »

ok ipv van rechter topic deze maar up
Doel het beperken van het aantal topic door hoofzaken bovenaan te laten en door te verwijzen naar belangerijke topic's door middel van links

Belangrijke topics b.v.
Waar welke advocaat
---- met een sub topic evaringen met advies etc.
Voorbeeld brieven
---- met een sub topic stop incasso overname of afkoop etc
Dossier opbouw
-----met een sub topic wat is gebeurd en hoe
-----wat heb ik er aan gedaan om de schade te beperken.
etc
ik hoop dat het tot enige structuur kan bijdragen
Misschien gebeurt ook wel maar het kost mij moeite te overzien wat al aan de orde is gesteld.
Verwijzen naar externe web site is ook een manier om snel een "sticky" informatie te vinden
Wie heeft ervaring met een eenvoudige web site of wie wil dit oppakken?

simpele opzet door gebruik van blog
http://dexiapuinhoop.blogspot.com/

Gesloten