Of het mogelijk is op dit forum weet ik niet, maar het zou handig zijn deze link te kunnen testen.nakita schreef: Er werd me zelfs een link toegestuurd naar de juiste pagina waar dit notitieboekje te vinden zou zijn.... Ik klikte erop, en... je raadt het al.... €26,50!
Het verbaast mij hoe fel men op dit forum gekant is tegen het gebruik van bepaalde termen.
Wanneer iemand zich tekort voelt gedaan zal hij/zij makkelijk het woord oplichting in de mond nemen.
Hiermee wordt zelden tot nooit, de wettelijke betekenis bedoeld. We zijn niet in een rechtzaal.
Het gaat om het gebeurde, niet om de woordkeuze.
Men wil hier zijn/haar verhaal toetsen aan wat gangbaar is. Je kunt niet verwachten dat iedereen eerst de wetboeken erop naslaat om te zien of bepaalde termen wel of niet mogen worden gebruikt.
Dat het, wanneer het tot een aangifte zou komen, anders zou moeten worden omschreven is een ander verhaal.
Wanneer iemand met een nog steeds lekkend dak zit, nadat de factuur van de dakdekker als is betaald en deze de boel niet wil herstellen, zal men ook zeggen te zijn opgelicht. Dat de wet spreekt van een wanprestatie in plaats van oplichting, voegt weinig toe. De poster will weten hoe verhaal te halen.