Een hele goede tip, betaal tenminste wat u zelf vind dat u behoorde te betalen en betaal dat bedrag direct aan de leverancier en niet aan het incasso buro want die verrekenen eerst zelf hun kosten tenzij u al de incassokosten verschuldigd bent over het eerste potje (aanmaning langer dan 14 dagen geleden ontvangen en tot op heden niets betaald).alfatrion schreef:Ook in dat geval zou ik geld overmaken, alleen niet alles. De rechter veroordeeld de partij die grotendeels in het ongelijk is gesteld namelijk in de proceskosten. Als partijen ongeveer gelijk hebben gewonnen en verloren dan moeten partijen hun eigen kosten dragen. Dat is niet erg als je de zaak zelf doet, want dat komt toch op hetzelfde neer als wanneer de zaak hebt gewonnen, maar betekent wel dat je eigen jurist volledig zelf moet betalen. Door een derde te betalen (plus de incassokosten) maak je de kans dat je wint groter, omdat je alleen nog een geschil hebt over dat deel waarop je zou kunnen winnen.Speedy123 schreef:Wilt u uw gelijk halen, dan hoeft u niets te doen en zal Swier vanzelf een dagvaarding uit doen gaan namens haar client.
Een jurist heeft u mijn inziens niet nodig in een degelijke simpele zaak, die kosten zijn veel te hoog tenzij u een rechtsbijstandverzekering heeft of in aanmerking komt voor juridische bijstand van de overheid. Uiteindelijk zal de rechter alleen moeten bepalen of het aannemelijk is dat u het tweede potje in goede staat heeft teruggestuurd of dat het aannemelijk is dat dat niet het geval was. In het eerste geval verwacht ik dat de rekening een derde zijn van het oorspronkelijke bedrag, in het tweede geval zal het twee derde zijn van het oorspronkelijke bedrag. Ik verwacht niet dat de rechter meegaat in het derde potje was gratis, meestal prikken rechters daar wel doorheen.