Pagina 2 van 2
Re: Heb ik recht op een nieuwe Exquisit kookplaat?
Geplaatst: 27 sep 2017 10:21
door stofzuigertje
Dit merk dumpt wel eens vaker oude voorraad erg voordelig.....
En Exquisit is niet een duur merk en zelf zeer tevreden met Ikea, 5 jaren garantie op alle platen behalve de 2 goedkoopste.....en die wil ik niet!
Netjes binnen 2 werkdagen een monteur aan huis en hersteld.
Zelf een gas kookplaat , maar ik ga er vanuit dat U een Keramische heeft, die hebben zij ook en grote pannen....
Re: Heb ik recht op een nieuwe Exquisit kookplaat?
Geplaatst: 27 sep 2017 11:10
door hänschen klein
NAVRAAG aan de Topic-Starter: Wat heeft Consuwijzer.nl u inmiddels geadviseerd?
Re: Heb ik recht op een nieuwe Exquisit kookplaat?
Geplaatst: 27 sep 2017 12:15
door olaf79
Nijogeth schreef:Het product lijkt me gewoon conform, aangezien deze het 3 jaar heeft gedaan.
3 belangrijke feiten uit het verhaal van TS.
1. Leverancier en Fabrikant weten kennelijk van dit probleem gezien het feit dat ze bereid zijn tot coulance
2. Monteur geeft aan dat dit bekend probleem is. Dus ik vermoed productiefout. Feit dat de printplaat begeeft is vrijwel zeker productiefout
3. Printplaat is niet meer leverbaar, ergo repareren niet mogelijk.
Aan de hand van deze 3 feiten, komen we al snel tot de conclusie dat:
a. het product non-conform is
b. het product naar keuze van de consument gratis gerepareerd of vervangen dient te worden
c. aangezien reparatie niet mogelijk is en vervanging ook niet heeft TS het recht de koop te ontbinden. Hij dient daarbij binnen 14 dagen het volledige aankoopbedrag op zijn rekening te ontvangen. Als alternatief kan hij ook voorstellen de kookplaat bij een andere leverancier te bestellen op kosten van de originele verkoper. Ik raad dit echter af, waarschijnlijk is dit product geen goed product en zou ik kiezen voor ander merk of type.
Re: Heb ik recht op een nieuwe Exquisit kookplaat?
Geplaatst: 27 sep 2017 12:54
door alfatrion
In uitzonderlijke situatie is het mogelijk dat de koper een gebruiksvergoeding moet betalen voor het gebruik van het non-conforme goed bij ontbinding. Hiervoor is vereist dat aan de eisen van ongerechtvaardigde verrijking wordt voldaan en dat het uitblijven van een dergelijke vergoeding onaanvaardbaar is.
Re: Heb ik recht op een nieuwe Exquisit kookplaat?
Geplaatst: 09 okt 2017 21:58
door Marktkenner
Je hebt gewoon pech in deze, zo simpel is het. Wil je een fatsoenlijke kookplaat, dan zul je iets meer euro's moeten besteden en een ander merk kiezen dan Excuisit. Bras eerste klas als je het mij vraagt. Klinkt wat hard, maar wel de realiteit. Althans, dat ik hoe ik er tegen aan kijk...
Re: Heb ik recht op een nieuwe Exquisit kookplaat?
Geplaatst: 09 okt 2017 22:28
door crazyme
Dat gaat niet veranderen omdat dit volstrekt ridicuul is.
Hoe de praktijk werkt lijkt me nu wel helder. Na zoveel jaar heb je geen schijn van kans. Geen winkelier gaat daarin mee. Toon maar aan dat het product bij levering al gebrekkig was...
Dat er diverse theoretische wegen verkend worden waarbij ooit eens een condensator van drie jaar oud stuk is gegaan is niet meer dan spijkers zoeken op laag water.
Alles is wel gezegd lijkt me.
Op naar de magnetron van 10 jaar oud welke is stukgegaan.