LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wel-niet goed Furosemide

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Wel-niet goed Furosemide

Ongelezen bericht door Gast »

En weet u wat nu het mooiste is:
Intergast zie je vanaf 3 juni 14:09 uur niet meer, geen enkele reactie!!!
Maar hij is er wel!
Ik heb nog een reactie van hem gezien op een andere topic (openbaar vervoer) óók op 3 juni jl. om 15u02 en 16u42.

Hij had dus alle tijd om te zien of er al adviezen, reacties waren op z'n vraag.
Kennelijk is hij daar niet meer in geïnteresserd.

Zal straks wel reageren met een smoesje.....

Gast

Re: Wel-niet goed Furosemide

Ongelezen bericht door Gast »

Intergast waait alweer even rond op het forum.
Lijkt mij logisch dat je "na korte afwezigheid" toch even nieuwsgierig bent of mensen nog je vraag beantwoord hebben en hen daarvoor bedankt.

Maar nee hoor! Schijnbaar heeft Intergast geen tijd meer voor zijn zelf gestarte topic.
Zullen we de boel dan maar laten zoals het was......

Ben benieuwd of ie nog uit z'n schild komt.

dooby

Re: Wel-niet goed Furosemide

Ongelezen bericht door dooby »

Ik vind je erg kort door de bocht gast want hij zal zeker bedanken als die in de gelegenheid is Dus laten wij het netjes houden en geduldig zijn.Als die aan het zwerven is komt hij zeker aanwaaien.Zou ik ook doen Ik ga eerdaags weg op vakantie en dan zie ik wel he het is als ik weer thuis ben Dus gast heb geduld en hopelijk *** u het opbrengen groetjes gast Dooby

Gast

Re: Wel-niet goed Furosemide

Ongelezen bericht door Gast »

Die sterretjes moet kan zijn

dooby

Re: Wel-niet goed Furosemide

Ongelezen bericht door dooby »

de kan word gsterd ( gebiebt) en een dubieuze pagina laten ze staan
Het is te gek voor woordn tros radar Ongelooflijk,maar u doet maar
nel hoort bij stukje boven

Intergast
Berichten: 88
Lid geworden op: 28 mei 2004 12:59

Re: Wel-niet goed Furosemide

Ongelezen bericht door Intergast »

Dames en heren nog ff geduld ik ben niet zo snel op het moment. Als je gebreken hebt kun je wel eens meer tijd nodig hebben. Alvast bedankt voor het geduld en zal m'n verantwoording laten gelden .....tot straks.

Gast

Re: Wel-niet goed Furosemide

Ongelezen bericht door Gast »

Tóch gelukt om Intergast uit z'n hoekje te krijgen...

Aha, het eerste smoesje is al "gebreken".

Wél in andere topics de tijd hebben om te reageren maar hier wwar ie zelf een vraag stelt, moeten we nog even geduld hebben...merkwaardig blijf ik dat vinden.

Ben benieuwd naar de rest uit de smoezendoos.

Gast

Re: Wel-niet goed Furosemide

Ongelezen bericht door Gast »

Als ik intergast was, en in zijn/haar schoenen stond, zou ik ook niet meer reageren!
Als jullie goed lezen, is intergast de enige die op een volwassen manier over de medicatie iets zegt en gevraagd heeft ; de rest zit ruzie te maken, en elkaar verwijten naar het hoofd te gooien!
Ik denk niet dat tros-radar bedoeld is om ruzie te maken!
Mensen die uit verveling hun eigen frustraties hier willen afreageren zijn fout bezig, en moeten naar de vele chatpagina's klikken die er op internet ongetwijfeld te vinden zijn!!

Om te reageren op de vraag van 01-06-2004 - 12.09, het enige wat er wordt bedoeld is dat indien je last van je maag krijgt na het eten je de medicijnen beter na het eten kunt nemen, dan valt het niet zo als een blok op je maag!!

En intergast, laat je niet gek maken, zelfstudie kan wel degelijk goed zijn, want de boeken liegen niet, en zeker niet als het officieel goedgekeurde medische boeken zijn.
Als je er geld voor over hebt, koop dan bij de ECI het boek ; medicijnen 2004-2005 en je hebt alle gangbare medicijnen die er bestaan overzichtelijk in een boek, en kunt altijd iets lezen als je na thuiskomst nog vragen hebt.
Dit boek wordt door artsen gebruikt, en bevat alle waarheden die er zijn!
Er zijn duizenden mensen die als ze thuis komen van een dokter opeens allerlei vragen hebben, en bij wie er vanalles te binnen schiet, en veel mensen voelen zich dan rot om de dokter terug te bellen...wij burgers worden al veel te vlug als zeurpieten gezien.....dat zie je nu maar weer.....wat een onzinnige discussie over 1 simpel vraagje!!
Slecht voor hart en bloeddruk al die opwinding!
Intergast.....veel beterschap en succes ermee....en schrijf nog eens of je het boek hebt gekocht en wat je ervan vindt!

dooby

Re: Wel-niet goed Furosemide

Ongelezen bericht door dooby »

Zeg door dat vind ik een heel slecht advies van je.Dat je veel wil weten is gezond maar om nu de boeken gaan kopen over medicijnen van Zo; boekenclub vind ik nogal risicovol hebben Ik zou het niet doen want voor dat je het in de gaten hebt ben je voor elk wisse wasje bezig .Ik zou lieveranders doen dan neuzen in die boeken.Ik hoop alleen dan intergast verstandiger zal zijn.Maar ja hij moet het zelf weten.Het is zijn lichaam.Maar ik zou het niet doen.Maar laat het aan hem of haar over.Ik geloof dat ik nog een encheclopedy reeks wat je vroeger kochtom te leren toen de kinderen op school zaten voor werkstukken te maken.Maar zelf nooit ingekeken. Dus ik ben er niet voor.Nu we zien wel. groeten Nel

Gast

Re: Wel-niet goed Furosemide

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heet geen door, er staat - geplaatst door -............
Effe goed lezen aub!!
Dit boek is voor en door artsen geschreven!!
Het is een boek wat wordt gebruikt door studenten aan de universiteit, en niet zomaar een boek voor de hobby zoals sommige thuisboeken!
Daarbij - ik ben zelf homeopathisch arts, en weet dus dondersgoed waarover ik praat - en als ik niet achter de reguliere gezondheidszorg zou staan, zou ik het ook zeker zeggen!
Maar je bent op de mensheid aan het afkuren, terwijl je zelf blijkbaar geen verstand van zaken hebt!
Zo aan je schrijfstijl te zien en aan de taalfouten, heb je inderdaad niet vaak een boek gepakt om eens iets meer te weten over bepaalde dingen des levens!
Ik zou zeggen - op naar de chat-sites!
Hier wil ik het dan ook maar bij laten.......intergast......doe wat je hart je ingeeft, en laat je vooral niet naar beneden halen.
Van vragen wordt je wijzer, en je bent nooit te oud om te leren....dus blijf wie je bent en blijf vragen stellen.....

Gast

Re: Wel-niet goed Furosemide

Ongelezen bericht door Gast »

Eeehh - als je er niet voor bent, waarom heb je die reeks dan voor je kinderen gekocht????
Hier gaan vertellen dat boeken kopen niks is, maar ze wel aan je kinderen voorschotelen????
Lang leven het ouderschap!!
Volgens mij geef je toch je kinderen je eigen normen en waarden mee?
Hier kind - heb je een reeks boeken waar alleen maar gevaar, onzin en risico instaat - alsjeblieft schat, helemaal voor jou!

DUHHHHHHHHHHH

Gast

Re: Wel-niet goed Furosemide

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Nel,
Sorry toch nog even een berichtje.
Je schrijft in jou bericht van 1 juni om 12.40 dat de arts dus de medicijnen voorschrift voor pijn tussen buik en borst, en dat het medicijn die klachten tegen moet gaan!!!

Je klaagt over mensen die advies geven die geen verstand van zaken hebben, maar dat heb je zelf blijkbaar niet ; dus dit advies had je zelf nooit mogen geven!!
De pot verwijt de ketel!!!!!!!
Het enige wat wordt bedoeld is dat als de medicijnen maagklachten geven je ze beter na het eten kunt nemen....
DUHHHH........mensen die echt iets kunnen betekenen op dit forum....welkom......de rest die maar wat tijd wil doden....ga alsjeblieft naar een chat-site of relatie-planet ofzo....daar zitten genoeg pubers die lekker willen bekvechten.....
Einde verhaal.....mij lees je alleen nog voor zinvolle berichten.
Gegroet.

Gast

Re: Wel-niet goed Furosemide

Ongelezen bericht door Gast »

Beste "door-Gast" van 21:47 / 21:50 en 22:04 uur,

Wat ben jij toch een betwetertje!
Waarom kat je mensen af op hun schrijfstijl, woordgebruik, taalfouten enz.?

Je kunt toch lezen waar het over gaat? Altans dat neem ik aan, want je reageert maar liefst 3x achter elkaar.
Om maar eens je eigen woorden te gebruiken: "De pot verwijt de ketel....".

Het lijkt mij, gezien jouw woordgebruik, dat je óf net droog achter je oren bent, óf nóg bent.
Dat zou kunnen betekenen dat je in tegenstelling tot Gast Nel een heleboel levenslessen nog te gaan hebt.

Wat betreft Intergast vind ik het ook vreemd dat hij hier een vraag stelt en zich vervolgens op dit forum niet meer laat zien, terwijl op andere topics wél door Intergast gereageerd wordt.
Het lijkt er inderdaad op dat dit een onbenullige vraag / onderwerp is.

Gast

Re: Wel-niet goed Furosemide

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben geen betwetertje, vandaar dat ik geen advies geef, en mensen doorverwijs naar goede lectuur.
Verder vind ik dat je aan iemand's schrijfstijl of fouten een hoop kunt zien of iemand inderdaad goed geschoold is, en verstand van zaken heeft.
Wat iemand verder wel of niet weet, goed of fout schrijft is niet van belang, het gaat in de hoofdzaak om de inhoud.
Dus afkatten is een verkeerde woordkeuze ; het is meer 'op bepaalde punten wijzen'.
Als je over afkatten praat, moet je de hele voorgaande discussie eens lezen.
Verder zou ik zeggen ; oordeel niet te vlug of iemand wel of niet het nat nog achter de oren heeft, als je niet weet met wie je schrijft.....ik kan 16 zijn, maar evengoed een oude wijze oma van 70!
Dus over levenslessen kun je niet oordelen....misschien heb ik geen 1 levensles geleerd...misschien wel 100.
Succes allemaal, en ik ga me bezig houden met werkelijk belangrijke dingen, da's beter voor hart en ziel, en vooral om de volwassenheid in stand te houden!
Groetjes allemaal.

Gast

Re: Wel-niet goed Furosemide

Ongelezen bericht door Gast »

Dus over levenslessen kun je niet oordelen....misschien heb ik geen 1 levensles geleerd...misschien wel 100
En inderdaad heb je blijkbaar nog geen levensles geleerd.
Zeggen wat je gaat doen en vervolgens niet doen wat je hebt gezegd....

Als je jezelf nog niet eens serieus neemt! Hoe moeten wij je dan serieus nemen?

Maar vooruit, ga maar weer eens vertellen hoe wij dat moeten interpreteren.
Of heb jij daar ook een boek van van de boekenclub.

Gast

Re: Wel-niet goed Furosemide

Ongelezen bericht door Gast »

Gast door je verwijst wel degelijk door naar lectuur en wel e.c.i en wel
8jni 16:50-Dat is het stukje.
En mij niet meer verwijzen naar chat room Ik pak dit hoog op en beledegend maar ga je gang dit word door mij af gesloten. mvr gr
Nel

Intergast
Berichten: 88
Lid geworden op: 28 mei 2004 12:59

Re: Wel-niet goed Furosemide

Ongelezen bericht door Intergast »

Soms is het leuk dat mensen zelfs kinderen zich heel druk maken om een forum openner. Ik maak me druk om andere dingen b.v. Gisteren uit krant gehaald en ik Quote :

Honderden doden door pijnstillers.

Medicijnen: Jaarlijks overlijden ongeveer vierhonderd Nederlanders als gevolg van ernstige maag-of darmaandoeningen door het gebruik van traditionele pijnstillers, zoals Ibuprofen en diclofenac. Veel Nederlanders zijn niet op de hoogte van de fatale gevolgen van deze pijnstillers, blijkt uit onderzoek van TNS NIPO. uit METRO 8 juni 2004 pg 14

Als ik dit lees weer een bevestiging dat we zeker niet alles weten wat er gebeurd. Soms maar beter ook. Doordat ik regelmatig medicijnen gebruik om diverse kwalen wil ik meer achtergrond informatie die vaak verzwegen worden of domweg niet over gepraat wordt. Anti depresiva is ook een verhaal maar ruimschoots verzwegen door artsen.
Zelf heb ik jaren lang Dormicum gebruikt en weet de effecten ervan, nu ik ervan af ben ( ook weer jaren geduurd ) mag je je wel afvragen is het wel zo goed allemaal.

Dat ik hier afwezig was wil nog niet zeggen dat ik me terugtrek. We hebben het hier over informatie vergaaring die ik en misschien anderen kunnen gebruiken en wat je gebruikt is je eigen verantwoordelijkheid.
Maar wil je ( voel me niet daartoe verplicht ) weten waarom ik afwezig was kun je me mailen en zal je terug mailen.

Hier wordt ook vele malen over maagklachten gesproken juist door medicatie zelfs krijg je het advies mee na of voor het eten. Artsen hebben nooit met mij besproken dat gebruik van medicijnen ( die ik ook gebruik ) tot de dood kan leiden als ik dit of dat niet/wel doe. Vandaar ook mijn vragen en noem het maar onderzoekje wat doet Furosemide nog meer. Zoals ik niet wist en is mij ook niet verteld dat het ook gebruikt wordt bij hoge bloeddruk en wordt niet als zodanig omschreven in bijsluiter. Mijn bloeddruk is 80-120 dus het ligt zeker niet hieraan. Dit middel is een plas middel voor bestrijding van vocht ophoping in lichaam. Dit wordt veroorzaakt in mijn geval door verminderde hartfuntie, bloedvatafsluiting.

Al met al veel vragen maar van artsen weinig antwoorden en hoe kan dit?? ik weet het niet. Mag ik dan evt ervaringen van gebruikers horen/zien of ben ik ongeloofwaardig door enige dagen afwezig te zijn ?????

Diverse boekjes hierover geraadpleegd maar geen antwoorden en zelfs op bijsluiter en ik Quote : Maag-of darmklachten komen zelden voor. Waarom wel die raad: alleen bij maagklachten na het eten !!!!!
Of weten ze toch meer ???????
Mijn dosering is afgelopen dagen verhoogd naar 80mg en dan lees je weer iets in de krant en daar wordt je akelig van. :!:

Gast

Re: Wel-niet goed Furosemide

Ongelezen bericht door Gast »

Aha, het smoezenboek is geopend.

Heb je net zo lang zitten wachten op een krantenartikel wat een beetje in jouw straatje past, zodat je hier je zogenaamde afwezigheid mee kunt verantwoorden?
Wat ben jij toch een zielepoot Intergast.

Intergast
Berichten: 88
Lid geworden op: 28 mei 2004 12:59

Re: Wel-niet goed Furosemide

Ongelezen bericht door Intergast »

Ik heb geen mail van je gehad, dus ik ga ervanuit dat jouw reacties van een gehalte zijn van een onbenul.

Gast

Re: Wel-niet goed Furosemide

Ongelezen bericht door Gast »

Oh, nu wordt er al door JOU bepaald dat diegene die reageert dat moet doen naar jouw mailadres.
Indien iemand niet aan DIE (jouw) voorwaarde voldoet, wordt diegene door jou gekwalificeerd als onbenul?
Dacht het toch niet.

Als je graag post wilt ontvangen in je mailbox abonneer je dan op nieuwsbrieven van de ontelbare sites die dat mogelijk maken.
Heb je wat te doen.
Is ook beter voor je hart, en hoef je je uiteindelijk ook niet te storen aan evt. bijwerkingen van medicijnen.

En als je een krantenartikel moet gebruiken om je afwezigheid en evt. desinteresse te verantwoorden, ja, dan ben je echt een zielepoot.
Ga liever eens bij je behandelende artsen te rade alvorens hier een balletje op te werpen en er verder niks mee te doen.
Ja, een beetje tijdverdrijf voor je, meer niet.

Gesloten