td22 schreef:Dit bericht is een waarschuwing voor de, naar mijn mening, farce die BouwGarant heet.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen? Voor zover iemand dit leest die bezig is met de aankoop van een nieuwbouwwoning kan ik niet anders adviseren dan: kies een aannemer die aangesloten is bij Woningborg of iets dergelijks maar blijf heel ver weg van BouwGarant.
Helaas is Woningborg net zo'n smerige organisatie, erg veel problemen mee gehad.
Ze proberen overal onderuit te komen en als dat niet kan dan stellen ze een oplossing voor dat volstrekt onacceptabel is.
- Denk aan scheuren in plafond of wanden waar ze dan wel even een plint over willen plakken voor je.
- ook leuk is de clausule dat meningverschillen met aannemer niet dekken, dit interpreteren ze zo ruim dat zelfs een falliete aannemer die nooit heeft kunnen reageren ook gezien wordt als een meningverschil, terwijl het een afwijking van nen 1010 betreft.
Echt boeven, gewoon deadline stellen van paar maand en dan voor rechter brengen. Enige oplossing.