Dat ligt helemaal aan de situatie en de klant. Een klant welke op een fatsoenlijke manier iets vraagt waarop hij eigenlijk geen recht heeft zal meer kans van slagen hebben dan een klant welke op hoge toon van alles eist. De toon maakt de muziek.kweenie schreef:Dat is sowieso een verstandige instelling als ondernemer. Het gaat er namelijk niet alleen om of je volgens de regels gelijk hebt of niet, maar het gaat er vooral om wat de consequenties zijn van voet bij stuk houden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bol.com: binnen 14 dagen retourneren niet mogelijk
Re: Bol.com: binnen 14 dagen retourneren niet mogelijk
-
Hoewel het wetboek anders vermeld kan ik je hier uit ervaring gelijk in geven. In de praktijk probeer je altijd zo redelijk mogelijk te blijven, maar indien je een enorme bak onredelijkheid over je heen gestrooid krijgt kun je soms anders handelen. Emotie is volledig begrijpbaar en het belang van een klant (een enkele bestelling) is niet te vergelijken met het belang van de winkelier (honderden bestellingen.) De passie waarmee een winkelier soms een oogje toeknijpt kan ook de passie zijn waarmee hij soms beide ogen dichtknijpt en zich strak aan de voorwaarden gaat houden.
Mij is iets soortgelijks bij bolcom overkomen, door een leidingevende te vragen en te dreigen hebben ze het retour genomen,het ging om euro 200,maar de medewerking was allesbehalve vriendelijk dus ik bestel niets meer via bolcom,ga naar amazon die doen niet moeilijk daarom zijn ze ongeveer 200x sneller gegroeid dan bolcom
-
Ondanks dat ik om zakelijke redenen absoluut geen fan ben van bol.com zit je hier als consument over het algemeen wel goed. Het klopt dat als je maar hard genoeg klaagt (niet openbaar, maar bij de klantenservice) bol.com in verreweg de meeste gevallen een tevreden klant boven een ontevreden klant zal verkiezen. Wat betreft zit je dus behoorlijk safe, ook als zij eigenlijk in hun recht staan.
-
Ik kan het niet meer volgen.
TS heeft al vaker overwogen om dit artikel te kopen,maar omdat op andere sites stond dat retourneren niet mogelijk was,dit niet gedaan.
Een stuk verder lees ik dat de verkoper de enige is die dit artikel verkoopt??????
Ik kan niet anders dan concluderen dat TS vooraf al wist dat hij het (waarschijnlijk) retour zou sturen.
Daar worden webwinkels natuurlijk niet vrolijk van.
Ik werk zelf bij een bedrijf dat internet retouren verwerkt.
Ongelooflijk hoeveel mensen werkelijk van alles bestellen en vooraf al weten dat ze het toch retour sturen.
Gewoon leuk van alles thuis bekijken en daarna weer meegeven aan de bezorger als die weer 5 nieuwe pakjes bezorgd.
Het is voor sommige mensen gewoon routine geworden om op die manier de dag een beetje door te komen.
Hoog tijd voor een zwarte lijst en alleen nog gratis retourneren in uitzonderlijke gevallen.
TS heeft al vaker overwogen om dit artikel te kopen,maar omdat op andere sites stond dat retourneren niet mogelijk was,dit niet gedaan.
Een stuk verder lees ik dat de verkoper de enige is die dit artikel verkoopt??????
Ik kan niet anders dan concluderen dat TS vooraf al wist dat hij het (waarschijnlijk) retour zou sturen.
Daar worden webwinkels natuurlijk niet vrolijk van.
Ik werk zelf bij een bedrijf dat internet retouren verwerkt.
Ongelooflijk hoeveel mensen werkelijk van alles bestellen en vooraf al weten dat ze het toch retour sturen.
Gewoon leuk van alles thuis bekijken en daarna weer meegeven aan de bezorger als die weer 5 nieuwe pakjes bezorgd.
Het is voor sommige mensen gewoon routine geworden om op die manier de dag een beetje door te komen.
Hoog tijd voor een zwarte lijst en alleen nog gratis retourneren in uitzonderlijke gevallen.
-
Ik vermoed dat TS het product ook op bol.com tegenkwam (en daar alleen door dit bedrijf verkocht werd) en vanwege de retourvoorwaarden van bol nu wel besteld heeft. Achteraf is dat dan haar geluk geweest.
Veel verkopers op bol.com hebben ernaast natuurlijk een eigen webshop.
Veel verkopers op bol.com hebben ernaast natuurlijk een eigen webshop.
Lijkt me het handigst uit voorzorg niet via Bol bij andere leveranciers te bestellen. Veel te bewerkelijk om steeds je rechten na te gaan en eventueel te halen.
Helemaal eens met Moneyman. Begrijp nog steeds niet waar het omgaat! Ja, een onbekend artikel, bedoeld als kado, waar je lang op heb gewacht omdat je de mogelijkheid wilde hebben om het te kunnen retourneren. In 1e instantie vraag ik mij af waarom je dat artikel beslist online wilde aanschaffen maar goed, als je het vervolgens naar jouw wensen via Bol.com kan bestellen stuur je het toch terug vanwege privé omstandigheden. Dus niet omdat het artikel tegenviel maar omdat van de éne op de andere dag plotsklaps wat veranderde in je privé leven. Sneu voor jou maar inderdaad, de topic gaat helemaal nergens over!Moneyman schreef:Dan heeft Bol.com zijn rol serieus genomen, netjes!bobdetuinkabouter schreef:ik mag het terugsturen. meneer is het er niet mee eens maar zegt dat hij dit van bol moet toestaan ook al zegt bol dat meneer in principe gelijk heeft. Maar de klant gaat voor. wel was hij erg boos omdat hij zei dat hij nu met de schade zat. maar voor mij is het opgelost gelukkig.
Maar dit topic blijft waardeloos omdat het letterlijk nergens over gaat.
Ik begrijp, dat het nu opgelost is. Dus kunt u nu vertellen, over welk artikel het nu eigenlijk ging.bobdetuinkabouter schreef:ik heb verteld waarom ik dat niet wil zeggen.als het opgelost is zal ik het wel vertellen. ik snap ook eigenlijk wel waarom ze niet willen dat ik het terug mag sturen. daarom heb ik het ook vroeger nog nooit gekocht. Maar nu heb ik het wel gekocht omdat ze heel duidelijk erbij schrijven dat ik het wel mag terugsturen als ik dat wil. En nu zeggen ze...nee dat mag je toch niet want het staat er wel maar je had 5 paginas verder moeten klikken en dan had je gezien dat het toch niet mag. Waarom zetten ze dat er dan niet bij?!?! Als ik een rooie auto koop krijg ik toch ook geen blauwe? Dat ze dan zeggen...ja, sorry, maar achter in de winkel ligt een blaadje waarop staat dat het ook kan zijn dat ie blauw is?