Peerke5 schreef:In totaal komt de energierekening van een gemiddeld huishouden in 2019 dus minstens € 154,- hoger te liggen dan dit jaar.
Ik heb even één cijfer uit de OP gehaald, met de context. Het gaat dus om een gemiddelde. Maar ieder huishouden is anders, verbruikt anders. Met dat beetje verbruik wat ik heb zal het voor mij, even nattevingerwerk, nog geen 15 euro worden.
Een hoop paniekzaaierij wat in de praktijk voor de meeste mensen nog wel los kan lopen. En anders kunnen mensen nog altijd kijken of het energieverbruik naar beneden kan. Ben ik ook aan het doen, en het ziet er naar uit (nog redelijk nattevingerwerk, gebaseerd op 6 weken) dat mijn elektraverbruik voor het komende jaar (1 september tot 1 september) daalt van 1108 naar ca 1020 Kwh. Dan heb ik die 15 euro verhoging toch ook alweer terugverdiend.
In plaats van te roepen hoe 'verschrikkelijk' het aankomende kabinet is, kunnen mensen ook eens denken in oplossingen om de negatieve gevolgen beperkt te houden. En aangezien het gemiddelde elektraverbruik in dit land nog altijd 3500 Kwh per huishouden is, denk ik dat er nog behoorlijk wat te winnen is.