Re: Ziggo klacht
Geplaatst: 12 feb 2020 10:47
Onterechte incasso koster en afspraken maken die ze niet eens mogen bieden.
Toen ik ging verhuizen ben ik overgestapt van kpn naar ziggo. Grote fout is gebleken. Vanaf het begin ellende met ziggo en hoge kosten. De eerste rekening die ik kreeg was ruim 200,-. Ik heb direct gebeld. Het antwoord was dat ik vooruit moest betalen. Nouja daar kon ik me in vinden, alleen ik kon dat op dat moment niet in een keer betalen. En gezien de verkoper mij iets heel anders had verteld was ik ook niet voorbereid op zo een rekening. Nou dat was allemaal geen enkel probleem en we maakte een betalingsafapraak. Waarop ik vroeg of dat automatisch afgeschreven zou worden. Ja mevrouw dat word gewoon maandelijks automatisch afgeschreven tegelijk met u rekening. Nou fijn, dat is opgelost dacht ik. Nou niet dus. Ik kreeg een mailtje met een betaalverzoek. Ik opgebeld en uitgelegd dat we hadden afgesproken dat het tegelijk met mijn rekening automatisch afgeschreven zou worden. Het antwoord hierop was: "ohja klopt mevrouw ik zie het. U hoeft op het mailtje niet te reageren." Wat ik dus vervolgens ook niet gedaan heb. Krijg ik toch een maand later een brief met daarop dat ik mij niet aan de betalingsafsrpaak heb gehouden, met daarop gelijk 25 euro incassokosten erboven op. Nou je raad het al. Weer bellen. Ditmaal kreeg ik een hele enthousiaste grappenmaker aan de telefoon. Het gesprek duurde ruim een uur, want mevrouw ging alles wel even regelen. "Ja mevrouw, ik zie het en wat vervelend voor u. Ik ga het oplossen." We hebben op dat moment afgesproken dat de incassokosten ingetrokken zouden worden en we maakte een hele nieuwe betalingsregeling. Nou het duurde ruim een uur, want het systeem daar zou volgens de mevrouw erg lastig zijn. Uiteindelijk de precieze afspraak:
- Incassokosten zouden vervallen
- 47 euro per maand moest ik aflossen
- Eenmalig direkt aflossen 47 via
betaalverzoek en daarna de rest
maandelijks doormiddel van automatisch
incasso tegelijk met de lopen rekening.
Nou niks dus he. Van de week is er 110 euro van me rekening afgeschreven. Dus ik denk, mooi ze hebben dus de betalingsregeling ook afgeschreven. Krijg ik gister weer een betalingsverzoek binnen. *********** waarom is er dan 110 euro afgeschreven? Ik vanmorgen weer bellen en nu breekt echt mijn klomp. Schandaliger kan gewoon niet en service is ver te zoeken. Deze meneer zegt gewoon: "Neehoor dat kan allemaal helemaal niet via automatisch incasso." Dus ik leg het hele verhaal uit. Zegt hij doodleuk "ja mevrouw, dan hebben mijn collega's je verkeerde informatie verschaft, maar je moet de incasso kosten gewoon betalen. En er zijn 6 brieven verstuurd, met betalingsherinneringen. WAT? Ik weet gewoon niet wat ik hoor! Dus omdat hun mij informatie verschaffen wat helemaal niet kan en mag bij jullie (dus onjuiste informatie) loop ik nu op de kosten. Ondanks dat de fout bij jullie ligt? En nou durf je ook nog te zeggen dat ik wel 6 brieven heb ontvangen. Nou het moet allemaal niet gekker worden. Ik ga nu direkt naar een andere provider. Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt bij geen enkele provider. Ben altijd goed geholpen en nooit ook geen betalings problemen gehad, waar dan ook. En nou bij ziggo alleen maar ellende, ongeldige afspraken van hun kant, en mega slechte service. En het is jammer, want ik ben al jaren bij Vodafone waar ik echt altijd tevreden over ben en nou zijn hun samen gegaan bij ziggo die hun naam echt ten onder doet. Weetje, en als dat nou alles is, maar nee ik moest ook betalen voor de monteur die hier de boel kwam instaleren, wat bij andere providers altijd gratis is geweest. En ik heb vanaf het begin al om de haverklap storing en een megatraag kastje! De ziggo GO app kan je de helft niet op streamen en maar een beperkt aantal dagen terug kijken. Al met al, Ziggo is een drama, met een rommelige, onkundige klantenservice en ik raad iedereen aan om lekker voor een andere provider te kiezen, als ze nog in dubio zijn waar ze naartoe willen.
Ps. Mijn laatste klacht: omdat ik bij Vodafone zit, krijg je dan zo een all in one korting. Ik zou vijf euro korting krijgen op mijn abbonoment en ik mocht een extra gratis tv pakket kiezen via de mail. Dus ik heb gekozen voor het sportpakket (vind mijn vriend leuk). Nou ik betaal gewoon maandelijks voor het pakket hoor. Ook een foutje zeiden de bij de klantenservice. JOE.
Toen ik ging verhuizen ben ik overgestapt van kpn naar ziggo. Grote fout is gebleken. Vanaf het begin ellende met ziggo en hoge kosten. De eerste rekening die ik kreeg was ruim 200,-. Ik heb direct gebeld. Het antwoord was dat ik vooruit moest betalen. Nouja daar kon ik me in vinden, alleen ik kon dat op dat moment niet in een keer betalen. En gezien de verkoper mij iets heel anders had verteld was ik ook niet voorbereid op zo een rekening. Nou dat was allemaal geen enkel probleem en we maakte een betalingsafapraak. Waarop ik vroeg of dat automatisch afgeschreven zou worden. Ja mevrouw dat word gewoon maandelijks automatisch afgeschreven tegelijk met u rekening. Nou fijn, dat is opgelost dacht ik. Nou niet dus. Ik kreeg een mailtje met een betaalverzoek. Ik opgebeld en uitgelegd dat we hadden afgesproken dat het tegelijk met mijn rekening automatisch afgeschreven zou worden. Het antwoord hierop was: "ohja klopt mevrouw ik zie het. U hoeft op het mailtje niet te reageren." Wat ik dus vervolgens ook niet gedaan heb. Krijg ik toch een maand later een brief met daarop dat ik mij niet aan de betalingsafsrpaak heb gehouden, met daarop gelijk 25 euro incassokosten erboven op. Nou je raad het al. Weer bellen. Ditmaal kreeg ik een hele enthousiaste grappenmaker aan de telefoon. Het gesprek duurde ruim een uur, want mevrouw ging alles wel even regelen. "Ja mevrouw, ik zie het en wat vervelend voor u. Ik ga het oplossen." We hebben op dat moment afgesproken dat de incassokosten ingetrokken zouden worden en we maakte een hele nieuwe betalingsregeling. Nou het duurde ruim een uur, want het systeem daar zou volgens de mevrouw erg lastig zijn. Uiteindelijk de precieze afspraak:
- Incassokosten zouden vervallen
- 47 euro per maand moest ik aflossen
- Eenmalig direkt aflossen 47 via
betaalverzoek en daarna de rest
maandelijks doormiddel van automatisch
incasso tegelijk met de lopen rekening.
Nou niks dus he. Van de week is er 110 euro van me rekening afgeschreven. Dus ik denk, mooi ze hebben dus de betalingsregeling ook afgeschreven. Krijg ik gister weer een betalingsverzoek binnen. *********** waarom is er dan 110 euro afgeschreven? Ik vanmorgen weer bellen en nu breekt echt mijn klomp. Schandaliger kan gewoon niet en service is ver te zoeken. Deze meneer zegt gewoon: "Neehoor dat kan allemaal helemaal niet via automatisch incasso." Dus ik leg het hele verhaal uit. Zegt hij doodleuk "ja mevrouw, dan hebben mijn collega's je verkeerde informatie verschaft, maar je moet de incasso kosten gewoon betalen. En er zijn 6 brieven verstuurd, met betalingsherinneringen. WAT? Ik weet gewoon niet wat ik hoor! Dus omdat hun mij informatie verschaffen wat helemaal niet kan en mag bij jullie (dus onjuiste informatie) loop ik nu op de kosten. Ondanks dat de fout bij jullie ligt? En nou durf je ook nog te zeggen dat ik wel 6 brieven heb ontvangen. Nou het moet allemaal niet gekker worden. Ik ga nu direkt naar een andere provider. Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt bij geen enkele provider. Ben altijd goed geholpen en nooit ook geen betalings problemen gehad, waar dan ook. En nou bij ziggo alleen maar ellende, ongeldige afspraken van hun kant, en mega slechte service. En het is jammer, want ik ben al jaren bij Vodafone waar ik echt altijd tevreden over ben en nou zijn hun samen gegaan bij ziggo die hun naam echt ten onder doet. Weetje, en als dat nou alles is, maar nee ik moest ook betalen voor de monteur die hier de boel kwam instaleren, wat bij andere providers altijd gratis is geweest. En ik heb vanaf het begin al om de haverklap storing en een megatraag kastje! De ziggo GO app kan je de helft niet op streamen en maar een beperkt aantal dagen terug kijken. Al met al, Ziggo is een drama, met een rommelige, onkundige klantenservice en ik raad iedereen aan om lekker voor een andere provider te kiezen, als ze nog in dubio zijn waar ze naartoe willen.
Ps. Mijn laatste klacht: omdat ik bij Vodafone zit, krijg je dan zo een all in one korting. Ik zou vijf euro korting krijgen op mijn abbonoment en ik mocht een extra gratis tv pakket kiezen via de mail. Dus ik heb gekozen voor het sportpakket (vind mijn vriend leuk). Nou ik betaal gewoon maandelijks voor het pakket hoor. Ook een foutje zeiden de bij de klantenservice. JOE.