Pagina 2 van 2

Re: Gedwongen verlenging jaarabonnement na afbetalen apparatuur

Geplaatst: 20 mei 2019 12:15
door Feinel
Voorbeeld van een factuur met toestelkosten los: https://www.kpn.com/upload/66c22ce6-b70 ... nement.gif - Heb je zoiets is er niks aan de hand, als je inderdaad met KPN Finance een apart contract hebt afgesloten dan zou deze factuur op je van toepassing moeten zijn. (ingang van deze abonnement/facturen is 26 september2016)

Van een oude factuur is het wat lastiger nog een voorbeeld te vinden, maar daarop zul je de toestelkosten dus niet los zien maar samen met de naam van het abonnement, met daarachter HS1/2/3. Bv: [jaartal] Zorgeloos instap HS2

Is de eerste factuur vergelijkbaar met die van jou, is er niks aan de hand en betaal je ook niet langer dan 24 maanden voor je toestel, heb je nog wel HS of je factuur staan, dan moet je nog een keer bellen, en duidelijk vragen om het formulier "toestelkosten bij contract na 24 maanden" in te laten vullen, je krijgt je geld dan gewoon terug van KPN. Veel mensen komen niet verder omdat ze zelf online het hoge raad formulier invullen voor 'gratis mobieltjes' wat een compleet andere casus is.

Re: Gedwongen verlenging jaarabonnement na afbetalen apparatuur

Geplaatst: 20 mei 2019 13:01
door AHaa
Feinel schreef:
20 mei 2019 12:15
Voorbeeld van een factuur met toestelkosten los: https://www.kpn.com/upload/66c22ce6-b70 ... nement.gif - Heb je zoiets is er niks aan de hand, als je inderdaad met KPN Finance een apart contract hebt afgesloten dan zou deze factuur op je van toepassing moeten zijn. (ingang van deze abonnement/facturen is 26 september2016)

Van een oude factuur is het wat lastiger nog een voorbeeld te vinden, maar daarop zul je de toestelkosten dus niet los zien maar samen met de naam van het abonnement, met daarachter HS1/2/3. Bv: [jaartal] Zorgeloos instap HS2

Is de eerste factuur vergelijkbaar met die van jou, is er niks aan de hand en betaal je ook niet langer dan 24 maanden voor je toestel, heb je nog wel HS of je factuur staan, dan moet je nog een keer bellen, en duidelijk vragen om het formulier "toestelkosten bij contract na 24 maanden" in te laten vullen, je krijgt je geld dan gewoon terug van KPN. Veel mensen komen niet verder omdat ze zelf online het hoge raad formulier invullen voor 'gratis mobieltjes' wat een compleet andere casus is.
Bedankt voor de oplossing. Blijft raar dat de consument het bedrijf KPN daarop moet wijzen, want het komt al vaker voor.