LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] plan partij van de arbeid

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
aansteker

Re: plan partij van de arbeid

Ongelezen bericht door aansteker »

Gewoon geen kinderen nemen :idea:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Als er geen kinderen zijn, hoe moeten die dan meebetalen aan de premie voor het prepensioen voor de ouderen?

aansteker

Heb je vrij vandaag of .............

Maakt mij niet uit ik werk gewoon door zolang ik kan en voel me daarbij goed !

Gast

Gast
Gast

Geplaatst op 22 Jun 2004 00:42 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Dus we moeten al die jongeren dwingen mee te dokken zodat de ouderen nu tenminste lekker op hun 60ste kunnen stoppen met werken?

Die jongeren willen NU wat extra omdat ze NU kinderen hebben die geld kosten. Dan maar liever tot je 65ste doorwerken in de wetenschap dat je dat voor je kinderen doet.
Dat ouderen eerder kunnen stoppen is aleen maar logisch .
Die hebben genoeg gedaan waar de jongeren nu de vruchten van plukken .
Er zijn zat beroepen op te noemen dat je op 60 jaar gewoon op bent.
En waarvoor zou ik door moeten werken als ik nog niet eens kinderen heb .

Een beleid voor alleen maar voor gezonde en jonge mensen.
:cry:
Wat dit allemaal met de PVDA heeft te maken begrijp ik niet maar ik ben geen aanhanger van Wouter .Bos

Gast

Is 40 jaar werken niet genoeg??????????

Wanneer je als 16 jarige bent begonnen mag je er gewoon met 56 jaar uit!!
Tegenwoordig zijn ze 25 dus doorwerken tot 65 jaar.
Alleen gelijk hebben ze 40 jaar van alles en nog wat betaald.

Gast

ach het heeft zoveel te maken met de PVDA dat woutertje doet wat het FNV zegt.....
hebben ze omgedraaid nadat wim kok heel veel vertelde als vakbondsman, om vervolgens als minister van financien het tegendeel te doen :lol:

Gast

grin verkiezingen zijn weer achter de rug en de PVDA laat weer zien wie ze werkelijk zijn, want nu moeten we ineens wel weer in Irak blijven... HELP wanneer worden we eens afgeholpen van die manipulerende Bos

hoffie

Ongelezen bericht door hoffie »

gast van 21 juni 21:56
hoe kom je erbij erbij dat dat dan onbetaalbaar wordt????????? je auto verzeker je toch ook gewoon bij een verzekeraar??????
dat is de pure pvda policy als we het niet gesamenlijk doen is het niet betaalbaar.... nee het communisme bleek lekker betaalbaar.....
als je het vrij geeft komt er concurentie en je zal zien dat het dan zelfs goedkoper kan dat het nu het geval is....
zoveel dingen konden niet goedkoper, denk eens aan bellen, mocht je volgens de pvda nooit vrij geven, het is nu vrijgegeven, en kijk eens aan je belt voor een schijntje in vergelijking met het verleden......
en mag ik misschien er zelf voor kiezen of ik ga betalen om te stoppen met werken op bepaalde leeftijd, of dat ik het zo naar mijn zin heb op mijn werk dat ik lekker blijf doorwerken?????????
als je het niet gesamenlijk doet krijg je meerdere mogelijkheden, zoals part-time vanaf je 60ste .........

Gast

Mooi verhaal over onbetaalbaar.

Als je nu in de bouw werkt als twintig of dertigjarige tegen 1500 euro bruto, dan betaal je ongeveer 100 euro in de maand aan VUT premie (terwijl je waarschijnlijk zelf niet meer in aanmerking komt voor de VUT als je eenmaal 60 bent).

Dat is veel. Als je mag kiezen (wil je wel 100 euro betalen per maand waar je nooit iets voor terugziet) dan zeg je misschien: laat maar, het is te duur.
Nu moet de regering dus zeggen: u MOET die 100 euro betalen. Da's veel goedkoper toch?

hoffie

klopt gast want de jongeren onder ons komen er echt niet meer voor in aanmerking, en de ouderen moeten niet zeuren want opgebouwde rechten blijven gewoon geldig

Gast

En je denkt dat het goedkoper wordt als ik naar een verzekeringsmaartschappij gaat .Die moeten ook winst maken en als er te weinig mensen (vooral jongeren ) er aan mee doen dan moet z`on maatschappij meer uit keren .
Over martkwerking kan ik ook zat dingen op noemen wat alleen maar tot hoge tarieven en slechte service heeft geleid .
Niet dat ik daarop tegen ben maar je kan nu niet éénmaal niet alles privaticeren .Door mensen die daar de leiding
Verder betaal ik belasting voor dingen waar ik nooit gebruik van maakt .
Maar je kan nooit zeggen dat dit in de toekomst wel kan gebeuren .
Een maatschappij zoals in de VS zou ik hier toch echt niet willen.
Ken zat mensen die weten hoe echt daar gaat.

De PVDA of andere links partijen met het communisme vergelijken gaat wel erg ver.
Het communisme van Rusland ( met de rest van de sovjetunie ) en zijn vrienden was gewoon corruptie en dat is heel wat anders dan Marx heeft bedoeld.
Ben geen aanhanger van hun ooit geweest maar er wordt z`on hoop onzin over geschreven.

Gast

Verder betaal ik belasting voor dingen waar ik nooit gebruik van maakt . Maar je kan nooit zeggen dat dit in de toekomst wel kan gebeuren
Kijk, en dat is nu precies de reden waarom de vakbonden de jongere werknemers belazeren. Ze weten dat de twintigers en dertigers toch al geen vut meer zullen krijgen, maar ze willen dat die groep nog wel even 10 jaar blijft betalen.

Ik betaal WW-premie, en ik ben nog nooit werkloos geweest. Maar je betaalt nu voor de werklozen, later ben ik werkloos en betaalt een ander voor mij.

Maar om nu vut premie te gaan betalen terwijl je weet dat je het zelf niet krijgt ... da's toch een beetje oplichterij. De dertigers van nu betalen zodat de zestigers lekker op vakantie kunnen ... en over dertig jaar moeten die dertigers wel tot hun 65e doorgaan.

Gast

juist als je er voor kiest om op je 60ste te stoppen moet je er wat voor over hebben, dus ga je er voor sparen

Gast

Geplaatst op 29 Jun 2004 12:04 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

juist als je er voor kiest om op je 60ste te stoppen moet je er wat voor over hebben, dus ga je er voor sparen
Ja alleen voor de rijken want Jan met de Pet kan het niet meer betalen.
Dat is dadelijk meer dan dat je nu aan pensioenpremie betaald.
En hoe kom je erbij dat je na tien jaar je geld kwijt bent.
Als het ooit wordt afgeschaft dan houdt je gewoon die tien pensioen jaren aan premie.Dat het niet zoveel is een andere verhaal maar het verdampt niet.

Gast

Nee, zo werkt het niet. Ik heb jarenlang bij het ABP vut-premie betaald. Na al die jaren kwam ik in een sector waar geen vut is. Je pensioenjaren (dus vanaf je 65e) die blijven gewoon staan. Je vut-jaren, die ben ik gewoon kwijt, foetsie, weg.

Gast

zo werkt het nu ja, en als je goed bekijkt wordt de vut alleen gebruikt door werkgevers die van duur personeel af willen..
het wordt tijd dat we dat lekker zelf mogen gaan regelen

aansteker

Ik doe hier niet aan mee en weet je waarom ??? Ik wil niets te maken hebben met PVDA . Eerst alles afpakken en dan schreeuwen om het terug te geven. Als je met alle winden mee waait heb je een waaierdeur nodig. Als je regeerd pak je alles af,,,,,, zit je in de kamer maak je veel lawaai om het terug te krijgen nietwaar WB.

Als een kind loopt te schreeuwen zeg je ook stil of hou je klep dus hierbij WB hou je klep !!!!!!!!

Gast

Gast

Geplaatst op 01 Jul 2004 10:54 door Gast

zo werkt het nu ja, en als je goed bekijkt wordt de vut alleen gebruikt door werkgevers die van duur personeel af willen..
Dus nu mag je naar de ww en daarna naar de bijstand want op z`on leeftijd vind je vaak geen werk meer.
De WW zal ook wel meer niet bestaan.

Gast

Op die leeftijd kom je niet meer in de bijstand na de WW.

hoffie

klopt dan kom je niet meer in de bijstand, en daarom kunnen bedrijven er zo lekker gebruik van maken

Gesloten