Pagina 2 van 4

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Geplaatst: 16 nov 2017 10:55
door alfatrion
Dat de informatie uit 2014 is betekent nog niet dat de informatie niet meer actueel is.

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Geplaatst: 16 nov 2017 11:01
door Brahms
alfatrion schreef:Dat de informatie uit 2014 is betekent nog niet dat de informatie niet meer actueel is.
Deze redenering valt onder stemmingmakerij. Ook dat in 2014 was slechts een voorval.
Booking.com heeft tienduizenden hotels op haar website staan, het kan gewoon niet anders dan dat daar af en toe een foutje in staat. Dat is gewoon niet te voorkomen. Al zeker 50 keer een hotel geboekt via Booking.com en nog steeds zeer tevreden :D

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Geplaatst: 16 nov 2017 11:14
door mp2017
alfatrion schreef:Dat de informatie uit 2014 is betekent nog niet dat de informatie niet meer actueel is.

Zou het misschien kunnen zijn, wat in de info van 2014 staat , intussen al opgelost is?

Daarom is het niet meer actueel.

Ben het met @Brahms eens, ook ik boek altijd met booking. com en heb nog nooit een slechte ervaring opgedaan, maar je moet natuurlijk voor je op "BOEKEN" drukt, eerst alles lezen, dan kom je niet voor verassingen te staan! :wink:

Inderdaad stemmingsmakerij !

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Geplaatst: 16 nov 2017 11:18
door sjohie
Brahms schreef:
alfatrion schreef:Dat de informatie uit 2014 is betekent nog niet dat de informatie niet meer actueel is.
Deze redenering valt onder stemmingmakerij. Ook dat in 2014 was slechts een voorval.
Booking.com heeft tienduizenden hotels op haar website staan, het kan gewoon niet anders dan dat daar af en toe een foutje in staat. Dat is gewoon niet te voorkomen. Al zeker 50 keer een hotel geboekt via Booking.com en nog steeds zeer tevreden :D
Wat ze wél doen is de goedkoopste prijs bovenaan zetten, en het is ons ook wel eens overkomen dat daar, ondanks zoeken naar kamer mét ontbijt, een prijs tussen stond zónder ontbijt. zie dit voorbeeld. Let dan op de 2e entry van de comfort-kamer, van 140 euro. die is zónder ontbijt, waar de 1e optie van 144 dat wel is. En dat zie je niet in 1 oogopslag. Dit ondanks het zoeken op kamers mét ontbijt.

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Geplaatst: 16 nov 2017 11:39
door vroem
https://www.klacht.nl/booking-com/?pg=1 dit is wat actueler. onduidelijkheid en discrepanties in aanbod op booking.com en perceptie hoteleigenaar viert hoogtij.

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Geplaatst: 16 nov 2017 11:41
door vroem

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Geplaatst: 16 nov 2017 11:50
door yan
sjohie schreef: een prijs tussen stond zónder ontbijt. zie dit voorbeeld. Let dan op de 2e entry van de comfort-kamer, van 140 euro. die is zónder ontbijt, waar de 1e optie van 144 dat wel is
Je zoekt op een datum, locatie EN een aanbod met ontbijt,
Dat krijg je ook, dat er vervolgens op de pagina met opties van een hotel een goedkopere aanbod zonder ontbijt wordt aangeboden is nog geen misleiding, en tevens is dit heel goed in 1 oogopslag te zien voordat u de €4,- goedkopere kamer gaat boeken.

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Geplaatst: 16 nov 2017 12:47
door vroem
ik heb de nodige klachten gelezen idd. steekproeven uit 91 paginas vanaf 2011. En herken jouw stelling over niet goed lezen niet daarin. Maar dat komt wellicht doordat ik ook aan de andere kant sta, die van de horeca, dus weet hoe booking .com met bepaalde zaken en vermeldingen op websites, tekstopmaak ed omgaat.
Overigens vind booking.com die site wel van belang anders hadden zij zich daar niet aangemeld (dat is iets wat een bedrijf actief moet doen namelijk).
Ik vraag mij ook af of je alleen even klachten gescand hebt of ook wat dieper gegaan bent. Gezien het aantal keren dat booking .com op klachten daar compensatie heeft gegeven kan ik de conclusie dat het door slecht lezen van klanten is niet onderschrijven.

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Geplaatst: 16 nov 2017 16:10
door alfatrion
Brahms schreef:
alfatrion schreef:Dat de informatie uit 2014 is betekent nog niet dat de informatie niet meer actueel is.
Deze redenering valt onder stemmingmakerij.
Het is gewoon logica. Er werd een relatie tussen twee zaken gelegd, die geen relatie met elkaar hebben, namelijk de datum waarop informatie is gepubliceerd en de vraag of het nu nog speelt.
mp2017 schreef:Zou het misschien kunnen zijn, wat in de info van 2014 staat , intussen al opgelost is?
Dat de informatie uit 2014 is betekent niet dat het is opgelost.

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Geplaatst: 16 nov 2017 16:27
door sjohie
yan schreef:
sjohie schreef: een prijs tussen stond zónder ontbijt. zie dit voorbeeld. Let dan op de 2e entry van de comfort-kamer, van 140 euro. die is zónder ontbijt, waar de 1e optie van 144 dat wel is
Je zoekt op een datum, locatie EN een aanbod met ontbijt,
Dat krijg je ook, dat er vervolgens op de pagina met opties van een hotel een goedkopere aanbod zonder ontbijt wordt aangeboden is nog geen misleiding, en tevens is dit heel goed in 1 oogopslag te zien voordat u de €4,- goedkopere kamer gaat boeken.
Die niet gezochte "optie", want ik zoek naar een prijs mét ontbijt, dat vink ik op de voorliggende pagina expliciet aan, is dan weer wél het enige roodgedrukte (dus opvallendste) in het gedeelte met het volgens hun systeem beste aanbod.

Maw ze benadrukken optisch een resultaat waar ik niet om gezocht heb, maar wat wel een opvallende/goedkopere prijs oplevert, en ultimo voor verwarring kan zorgen, met het resultaat van TS als gevolg.

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Geplaatst: 16 nov 2017 16:29
door vroem
ach.... veel jurisprudentie is van nog veel ouder...daarmee niet minder van toepassing in de rechtspraak. Veel coalities bestaan ook langer dan 3 jaar. Wordt daarmee wat ze aan het begin van de rit afspreken ook van tafel geveegd als te oud plan? meestal niet.
Wel erg makkelijk zoiets vanwege "'te oud"" van tafel te vegen.

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Geplaatst: 16 nov 2017 16:39
door vroem
https://www.hospitality-management.nl/b ... bookingcom Ik heb over die zaak in Duitsland nog niet kunnen vinden of er uitspraak gedaan is. Gezien een bericht uit februari dit jaar is het hooggerechtshof ermee bezig. Blijkbaar geen haast.
Wel opvallend is dat landen het individueel blijkbaar belangrijk genoeg vinden om eigen wetgeving over te maken.
zie onderstaand bericht, waaruit blijkt dat er in de duitse zaak op dat moment nog geen uitspraak was gedaan. Dus ook al gestart al in 2014 nog steeds actueel.https://www.hospitality-management.nl/o ... ekingsites

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Geplaatst: 16 nov 2017 18:39
door mp2017
sjohie schreef:
yan schreef:
sjohie schreef: een prijs tussen stond zónder ontbijt. zie dit voorbeeld. Let dan op de 2e entry van de comfort-kamer, van 140 euro. die is zónder ontbijt, waar de 1e optie van 144 dat wel is
Je zoekt op een datum, locatie EN een aanbod met ontbijt,
Dat krijg je ook, dat er vervolgens op de pagina met opties van een hotel een goedkopere aanbod zonder ontbijt wordt aangeboden is nog geen misleiding, en tevens is dit heel goed in 1 oogopslag te zien voordat u de €4,- goedkopere kamer gaat boeken.
Die niet gezochte "optie", want ik zoek naar een prijs mét ontbijt, dat vink ik op de voorliggende pagina expliciet aan, is dan weer wél het enige roodgedrukte (dus opvallendste) in het gedeelte met het volgens hun systeem beste aanbod.

Maw ze benadrukken optisch een resultaat waar ik niet om gezocht heb, maar wat wel een opvallende/goedkopere prijs oplevert, en ultimo voor verwarring kan zorgen, met het resultaat van TS als gevolg.

Ik neem toch aan, dat jij en ook TS lezen kan.
Wat optisch op een website staat, kan ook van iedere reclame staan, dan ben je toch niet verwart en klikt het verkeerde aan.
Kom op, zo geeft het genoeg websites, die hetzelfde opgebouwd zijn, als er staat incl. ontbijt dan is dat zo, als beneden niets staat , dan is het zonder ontbijt.

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Geplaatst: 17 nov 2017 11:16
door arvandongen
sjohie schreef:Die niet gezochte "optie", want ik zoek naar een prijs mét ontbijt, dat vink ik op de voorliggende pagina expliciet aan, is dan weer wél het enige roodgedrukte (dus opvallendste) in het gedeelte met het volgens hun systeem beste aanbod.

Maw ze benadrukken optisch een resultaat waar ik niet om gezocht heb, maar wat wel een opvallende/goedkopere prijs oplevert, en ultimo voor verwarring kan zorgen, met het resultaat van TS als gevolg.
Booking.com werkt als volgt:
1) Je zoekt op locatie en data.
2) Booking.com geeft een lijst met hotels. Als je wilt (maar dit is niet verplicht!) selecteer je zoekfilters, om het aanbod te verkleinen naar jouw speciale wensen.
3) Daarna geeft Booking.com alle hotels weer die tenminste één kamer aanbieden die aan al jouw criteria voldoen.

4) Van deze subset van hotels laten ze alle kamers zien (dus ook eenpersoons, tweepersoons, gezinskamer, met ontbijt of zonder ontbijt, extra luxe kamers etc etc.).
Ik vind dat handig omdat je dan een goed vergelijk hebt en eventueel een wens kan aanpassen. Maar inderdaad, als je niet goed leest, dan zou je dit verwarrend kunnen vinden.

5) Binnen deze hotel-pagina, worden soms enkele kamers optisch duidelijker aanbevolen. Dit is vooraf opgegeven/ingesteld door het hotel en is onafhankelijk van de door jouw ingestelde zoekfilters. Dit is dus geen bewuste misleiding van Booking.com

Ik ben het er mee eens dat Booking.com haar proces iets zou kunnen verbeteren door de kamers die niet aan de sub-filters voldoen, dan ook minder duidelijk naar voren te laten komen. Echter, als je normaal leest dan is het overduidelijk welke kamer je selecteert, hoeveel persoons-kamer het is en of daar wel of geen ontbijt bij zit.

In het geval van de TS lijkt het er op dat het gekozen hotel zijn aanbod heeft veranderd tegelijk (of vlak nadat) de TS de kamer heeft gereserveerd. Dat is niet netjes en mogelijk misleiding van het hotel.

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Geplaatst: 17 nov 2017 19:19
door vroem
Het is altijd mogelijk dat kamervoorwaarden eijxigen. Het duurt in de regel een paar dagen voordat wanneer doorgegeven dit door booking.com ook op hun site gewijzigd is. Om daarbij van misleiding te dpreken gaat dan weer wat ver. Ik weet alleen niet of dat hier ook speelde, of dat het toch iets anders was.

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Geplaatst: 17 nov 2017 20:15
door mp2017
vroem schreef:Het is altijd mogelijk dat kamervoorwaarden eijxigen. Het duurt in de regel een paar dagen voordat wanneer doorgegeven dit door booking.com ook op hun site gewijzigd is. Om daarbij van misleiding te dpreken gaat dan weer wat ver. Ik weet alleen niet of dat hier ook speelde, of dat het toch iets anders was.
Daarom is lezen voor vele veel te moeilijk!

Ik boek al jaren bij Booking.com, maar eerst zoek ik de eigen website van het hotel op, om te lezen, wat daadwerkelijk speelt!

De kamer voorwaarden van het Hotel zijn toch belangrijk en niet, dat bij het boeken plotseling iets veranderd.
Nog nooit mee gemaakt!

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Geplaatst: 18 nov 2017 17:23
door vroem
maar daar val je alleen terug op eigen ervaringen. En die zijn, weten we inmiddels via dit forum o.a., niet genoeg om een conclusie te kunnen/mogen trekken over wat anderen ervaren hebben. Heeft volgens mij nog steeds niets met wel of niet kunnen lezen te maken... Dat alles wat ik aandraag door jou van tafel geveegd wordt (oha zonder echte onderbouwing alleen maar een persoonlijke mening) zegt mij om die reden ook niets. Reden dat ik het schrijf is niet om jou te overtuigen, wel om extra informatie te geven aan anderen . heeft ook niets met gelijk willen halen te maken. Bij mij niet in ieder geval. Wel met informatieverstrekking. Alleen maar afserveren wat anderen schrijven heeft m.i. namelijk niets met ""helpen"" te maken.

wel wat veel teipfauten in vorige reactie zag ik, sorry...

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Geplaatst: 18 nov 2017 17:55
door Jablan
onewithnature schreef:Vandaag een hotelkamer geboekt via booking.com. Volgens hun tarief zou ontbijt inclusief zijn echter in de loop van de boeking veranderd dit opeens en uiteindelijk blijkt dit niet zo bevestigd te worden. Het hotel belt me terug om ook aan te geven dat het ontbijt niet inbegrepen is en dat zij veel last hebben van deze misinformatie door booking.com. Booking.com zelf is niet te bereiken voor deze kritiek.
Booking.com is gemiddeld in dit opzicht. Je geeft je zoekcriteria op en de meeste sites geven resultaten terug, waarvan ongeveer de helft voldoet aan je selectie en de rest erbij geplaatst wordt om je over te halen iets anders te boeken. Lees: een accommodatie, waar het bedrijf achter de website meer aan verdient.
Positieve uitzonderingen heb ik alleen bij TUI, Interhome en Micazu gevonden: daar krijg je alleen aanbiedingen te zien, die echt voldoen aan je selectie. Deze drie bedrijven hebben hun wortels dan ook in het toerisme, waar Booking.com vanuit de techsector komt.

Veel hotels via booking.com hebben ontbijt als extra en dat is te betalen, vooral in Frankrijk!
En dat is gelijk één van de vele problemen, waarmee aanbieders van onderkomens worden geconfronteerd als ze Booking.com als bemiddelaar willen gebruiken.

booking.com rekent forse provisie richting hotels en andere gelegenheden ... die provisie van 15% moet ergens van betaald worden.
De provisie is afhankelijk van type accommodatie en locatie/regio. In Europa tussen de 12 en 25 procent van de vermelde prijs.

Tijdens het boeken krijgt u dus al de informatie die tegenstrijdig is met eerdere informatie, maar tóch gaat u verder met boeken. Dan had u beter direct kunnen stoppen en om duidelijkheid vragen wat nu het geval is. Geen misleiding, wellicht gewoon een verkeerde tekst geplaats op de eerste pagina.
Wel misleidend, omdat Booking bij het tonen van zoekresultaten niet volledig rekening houdt met de opgegeven criteria.

Ik ben al vele jaren gebruiker van deze site en vind de informatie nauwkeurig en zeer betrouwbaar. Natuurlijk kan er wel eens iets mis gaan. Een hotel dat onjuiste gegevens opgeeft, of een een bug in de software. Die 1 of 2 keer fout (in 17 jaar regelmatig gebruik, ook zakelijk) ben ik er altijd uitgekomen met Booking.com.
Gefeliciteerd! Maar zo werkt Booking.com niet.

De prijzen en voorwaarden van de hotels wordt door de hotels bepaald en geüpload. Het hotel heeft blijkbaar (toevallig) tijdens jouw boeking de voorwaarden en prijzen aangepast. Prijzen van hotels zijn trouwens zeer veranderlijk afhankelijk van hoe vol het hotel zit. Na de boeking behoort de afgesproken prijs berekend te worden en niet een verhoogde prijs. Je zou een melding kunnen maken bij booking.com. Als het prijsverschil irritant groot is, zou ik het hotel cancellen.
En zo werkt Booking.com ook niet.

Probleem met booking.com is dat hotel wel een raamwerk tekst voor op booking.com mag aanleveren, maar dat booking.com uiteindelijk de tekst (her) schrijft voor op de site. En dat geeft soms vreemde vertalingen o.a. , en ook vreemde fouten. Waar booking.com dan wel verantwoordelijk voor is. Nu zal de fout inmiddels gecorrigeerd zijn, dus eigenlijk is dit hier klaar....
Dit klopt beter met de werkwijze van Booking.com.

Wel of geen ontbijt: Booking.com kent geen bijkomende kosten in het prijs/kalendermodel. Je kunt ze vermelden, maar ze worden niet meegenomen in de eindprijs.
Dit soort dingen aanpassen is behoorlijk omslachtig bij Booking.com. Voor de meeste wijzigingen ben je afhankelijk van de klantenservice. Gemiddeld duurt het een week om iets simpels als de hoogte van de toeristenbelasting of ontbijt in/exclusief aan te laten passen. Voor het wijzigen van een betalingsmethode mag je twee weken uittrekken.
In dit geval zal het hotel wel vaker aan de bel hebben getrokken bij Booking.com, maar is de vraag blijven liggen. Waarschijnlijk heeft een boos, dreigend bericht deze keer wel geholpen om de basis-instellingen van de accommodatie correct vermeld te krijgen.

Mijn onderbouwing is, dat ik ieder jaar een aantal keren via dit bedrijf boek, en nooit ook een verkeerde info gekregen heb. Natuurlijk kan iets mis gaan, maar tijdens het boeken... een verandering ?
Ja hoor. Wel/geen ontbijt is nog onschuldig. Wat denk je van een reservering, iets verder in de toekomst, waar tijdens het boekingsproces een aan- en eindbetaling wordt beloofd, maar Booking.com uiteindelijk direct het hele bedrag van je creditcard afschrijft?

Het Hotel moet zelf zijn beschrijving van het hotel etc. Aanleveren.op booking.com..... Booking.com kan dit ook niet beschrijven.......dus het Hotel of b&b blijven aansprakelijk heel makkelijk. Booking.com is alleen maar een platform om wat te boeken, niets meer of minder.
Fout, fout en nog eens fout.

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Geplaatst: 18 nov 2017 17:58
door Jablan
Inderdaad, heel simpel, booking.com neemt gewoon de website van het bedrijf over. Dus afwijkingen zijn uitgesloten.
Eveneens een foute gedachte.

Bij veel hotels heb je meerdere keuzemogelijkheden. Vooraf of achteraf betalen, met of zonder ontbijt, annuleren mogelijk of juist niet, etc. 100% zeker weten dat je de juiste optie hebt aangeklikt?
Aanklikken is één. Of Booking.com er rekening mee houdt, is iets heel anders.

de medewerkers van booking .com schrijven de definitieve tekst.
Nu komen we in de buurt. Goed, stel, je hebt een hotel en je wilt gebruik maken van de diensten Booking.com. Je meld je aan en wat wil Booking.com weten? Een paar basisgegevens - locatie, creditcard, naam - en verder wil Booking.com foto's, veel foto's. Aan de hand van die foto's wordt een tekst aangemaakt. Pas daarna kun je alles aanvullen en corrigeren. Een voorbeeld: Op de foto's staat een fornuis met 6 pitten plus oven. De medewerkers maken in de tekst er een 2-pits kookplaat van. Tegen zoveel professionaliteit kan geen onkruid op!

Punt is toch, dat booking.com de gegevens van het hotel gewoon 1:1 overbrengt op de website. Welke andere reden zou hetr moeten zijn?
Nee. Booking.com kijkt niet eens naar de eigen websites van de vermelde hotels. Alleen hun vergelijkingssoftware kijkt naar de prijzen elders - maar niet de prijzen op de eigen websites. Feitelijk eist Booking.com van een hotel een aantal kamers, die exclusief via dit bedrijf worden aangeboden. En die eis is niet eens zo onlogisch: dit voorkomt overboekingen.

Booking.com heeft tienduizenden hotels op haar website staan, het kan gewoon niet anders dan dat daar af en toe een foutje in staat. Dat is gewoon niet te voorkomen. Al zeker 50 keer een hotel geboekt via Booking.com en nog steeds zeer tevreden.
Geloof ik direct. Maar waarom boek je niet direct bij het hotel zelf? Gemiddeld is Booking.com tien procent duurder - een gevolg van de hoge provisie.

Pariteit
Over het punt dat hotels andere kamerprijzen elders mogen hanteren is al uitspraak geweest, die verloren is door booking.com.
Toch hanteren booking.com en andere bedrijven in hun voorwaarden nog steeds prijspariteit. Pas wanneer een negatieve uitspraak van een rechter over deze voorwaarde breed in de publiciteit komt, zal die misschien verdwijnen.

Wel opvallend is dat landen het individueel blijkbaar belangrijk genoeg vinden om eigen wetgeving over te maken.
Dit komt uit Portugal, Spanje en Italië. Drie landen, die zwaar door de crisis in 2008 zijn getroffen en ook drie landen, waar een vergunningenstelsel is ingevoerd - onder andere om de belastingen efficiënter te kunnen innen en het illegaal verhuren tegen te gaan. Hierdoor zijn de overheden alerter geworden op andere concrurrentiebeperkende voorwaarden zoals prijspariteit. Als je in één van deze landen boekt, moet het nummer van de vergunning al in de presentatie staan en kun je aan de hand van het nummer de accommodatie ook elders terugvinden.

Binnen deze hotel-pagina, worden soms enkele kamers optisch duidelijker aanbevolen. Dit is vooraf opgegeven/ingesteld door het hotel en is onafhankelijk van de door jouw ingestelde zoekfilters. Dit is dus geen bewuste misleiding van Booking.com
Nee, het is verkoop. Booking.com brengt soms op eigen initiatief, soms op initiatief van de hotelier, kamers nadrukkelijker naar voor om zo de kans op een succesvolle boeking te vergroten. Als je goed oplet, is de hele site van Booking.com volgestopt met prikkels om niet ergens anders rond te kijken, maar zo snel mogelijk bij hen te boeken.

Ik zag stom toevallig een accommodatie van een bekende staan met een vermelding 'krijg 10% terug'. Blijkt een actie te zijn van Booking.com. Wie boekt en een review schrijft, krijgt van Booking.com 10 procent terug van de reissom. Bekende over de rooie, want dit soort acties levert niet de gasten op, die hij wil en maakt de beoordelingen stukken onbetrouwbaarder. Het meest verbolgen was hij nog over het feit, dat dit soort acties niet eens door Booking.com aan de eigenaren/hoteliers worden gecommuniceerd.

Ik boek al jaren bij Booking.com, maar eerst zoek ik de eigen website van het hotel op, om te lezen, wat daadwerkelijk speelt!
Ook voor jou geldt: blijkbaar betaal je graag teveel. Als je toch al de website van het hotel opzoekt, boek daar dan direct.

Er is niets mis met Booking.com, het zijn goede verkopers, maar het enige echte nadeel van dit bedrijf voor gasten en aanbieders: de hoge provisie, waardoor de prijs/kwaliteitsverhouding relatief laag is.
Het succes van Booking.com zou nog groter zijn, als ze minder op verkoop gefocust zouden zijn en veel beter op de wensen van de aanbieders en gasten zouden inspelen. Krijg je minder topics zoals deze, waarin gasten zich misleid voelen en het wantrouwen hier en daar voelbaar is.

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Geplaatst: 18 nov 2017 23:11
door arvandongen
Je moet wel lef hebben om te stellen: “Zo werkt booking.com niet” op mijn mededeling dat ik er met Booking.com uitgekomen ben bij fouten van Booking.com.

Daarnaast is cancellen van een hotel wel zeker een optie (waar dit in de voorwaarden overeengekomen is)

Zo werkt Booking.com dus wel.