Pagina 2 van 2
Re: Misgelopen energiebesparing verhalen?
Geplaatst: 23 nov 2017 10:50
door Bolanet
Dat is er wel want met de nieuwe ketel zou ik 30 procent gaan besparen en die besparing is nergens terug te zien. Het verbruik is hetzelfde gebleven of zelfs meer geworden (terwijl er in de voorgaande jaren steeds een daling in het gasverbruik te zien was) is het verschil tussen het wel en niet aangesloten zijn van de zonneboiler....zo kunnen ze zich er makkelijk vanaf maken zeg omdat ik zuinig ben met energie.
Re: Misgelopen energiebesparing verhalen?
Geplaatst: 23 nov 2017 18:37
door Lady1234
En 30% verlaging ivm een nieuwe ketel is ook zwaar overdreven.
Re: Misgelopen energiebesparing verhalen?
Geplaatst: 23 nov 2017 18:56
door Bolanet
Ze moeten mij niet voor de gek houden he? Ze hadden het over een besparing op gas alleen al van 300 tot 400 euro PER JAAR. Hoe kan je zoiets zeggen als iemand maar 125 euro aan puur gasverbruik kwijt? Ik heb het niet over alle kosten die erbij komen dan kom je misschien aan 300 tot 400 euro aan gaskosten maar dan nog kan je nooit zoveel geld besparen!! 30 procent lijkt mij echter WEL een haalbare kaart.
Re: Misgelopen energiebesparing verhalen?
Geplaatst: 24 nov 2017 00:54
door stofzuigertje
garantie 30% of tot 30% besparen ...... en ik denk dat ze dat laatste genoemd hebben....
maar niet iedereen zal die 30% dan halen.
Maar de niet aangesloten boiler is gewoon foutje, en dat kun je wel claimen.
Een wel geplaatste en betaalde met €25,- per maand boiler die niets kan opleveren wegens niet aansluiten.
Dat is huur commissie gaan en verlaging huur aanvragen wegens niet geleverd waarvoor betaald is.....
Re: Misgelopen energiebesparing verhalen?
Geplaatst: 24 nov 2017 02:04
door Brahms
sylvesterb schreef:Bolanet schreef:Hoe pak ik dit het beste aan of op en waar kan ik welke claim neerleggen want ze kunnen ook zeggen het is uw nalatigheid dat het u niet eerder is opgevallen dat de apparaten niet aan elkaar verbonden zijn, maar ja ik ben ook niet technisch ingesteld en ging er vanuit dat alles in orde gemaakt was.
De vraag is of er wel sprake is van schade? Nergens maak ik uit op dat de energie rekening hoger is geworden, enige wat u meldt is dat de energie nota niet de verwachte 30% verlaging heeft gebracht. Indien er geen sprake is met een verhoging t.o.v. de oude situatie dan is er geen sprake van schade.
Tuurlijk is er wel schade. De ketel is grofweg 30 procent zuiniger, maar door het niet werken van de zonneboiler is dit effect te niet gedaan en daardoor ongeveer gelijk uitgekomen. Met werkende zonneboiler was het totaalverbruik dus 30 procent lager geweest.
Re: Misgelopen energiebesparing verhalen?
Geplaatst: 06 dec 2017 10:06
door Bolanet
Ben nog geen steek verder. Zonneboiler is inmiddels aangesloten maar het installatiebedrijf ´vertraagt´ de boel enorm door gewoon maar niet op mails ed. te reageren....De WBV is inmiddels wel bezig om contact met ze te zoeken.
Re: Misgelopen energiebesparing verhalen?
Geplaatst: 06 dec 2017 11:07
door Lady1234
Maar als u € 125 per jaar aan gas gebruikt, over wat voor “schade” hebben we het dan? Euro 36.? Is het nuttig daar zoveel energie in te steken?
Re: Misgelopen energiebesparing verhalen?
Geplaatst: 06 dec 2017 12:21
door Dirkie
Bolanet schreef:Ik woon in een huurhuis en de opdracht kwam niet van mijzelf. Echter ik heb destijds vooraf mailcontact gehad met het bedrijf dat de cv-ketel zou vervangen en in die mail stond ook dat de zonneboiler behouden zou blijven, dus dan ga je er ook vanuit dat ze die weer aansluiten toch? Dat bedrijf heeft ook het onderhoudscontract voor beide apparaten dus ze moeten het geweten hebben.
Zie daar het misverstand denk ik. U gaat ergens vanuit zonder dit zeker te weten. Als een bedrijf ingehuurd wordt om de nieuwe ketel aan te sluiten dan hebben ze dus ook aan hun opdracht voldaan.
Re: Misgelopen energiebesparing verhalen?
Geplaatst: 10 dec 2017 10:40
door Hawk-Eye
huurt u de zonneboiler van de woningbouw of is deze uw eigendom?
daar zit een verschil namelijk, huurt u deze dna is de woningbouw uw aanspreekpunt is het uw eigendom dan is de installateur uw aanspreekpunt, zeker als deze hebben gezegd, liefst geschreven, dat zij deze weer aan zouden sluiten...