Elke vereniging en ook verschillende Universiteiten hebben eigen regels... dus ik kan niets zeggen over deze uit Wageningen.
Verder bestaat de kans dat je mails miste omdat ex studenten na bepaalde tijd het mail adres vervalt... een blijvend adres zoals Gmail of Yandex mail blijven wel werken.
En bij niet meer gebruik kun je ook eerder opzeggen, en je mag er gebruik van maken... maar nooit verplicht.
Verder hebben de meeste afgestudeerde een iets hoger inkomen en willen nog wel op de hoogte gehouden worden, vooral die actief waren.
En daarom is deze regel vermoedelijk bij hun ingevoerd, en ik zou de info ook niet willen missen van TU Delft....
Wel is het per faculteit anders en van gratis mail brief tot post tegen betaling maar ik ga ze echt niet allemaal opzeggen.
Daar heb ik best een redelijk bedrag voor over om op de hoogte te blijven van nieuwste ontwikkelingen na verlaten.....
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ben ik verplicht te betalen na auto verlenging lidmaatschap?
Re: Ben ik verplicht te betalen na auto verlenging lidmaatschap?
Hi Moederslink,
Jij en enkele anderen hier schijnen een nogal verkeerd beeld van de situatie te hebben. Jij denkt dat het hier om een studentenvereniging gaat. Nee, dit is géén studentenvereniging. Dit is een veel bredere vereniging waar duizenden mensen 'slapend' lid van zijn.
Dus deze uitspraak van jou slaat de bal compleet mis:
In mijn studententijd ben ik tevens lid geweest van een studentenvereniging. Dat is hele andere koek. Wekelijks activiteiten, borrels, ledenvergaderingen, et cetera. Natuurlijk zou een situatie zoals degene waar ik mij nu in bevind nooit plaatsvinden bij een studentenvereniging, vanwege het intensieve contact dat je met je verenigingsgenoten hebt.
Jij en enkele anderen hier schijnen een nogal verkeerd beeld van de situatie te hebben. Jij denkt dat het hier om een studentenvereniging gaat. Nee, dit is géén studentenvereniging. Dit is een veel bredere vereniging waar duizenden mensen 'slapend' lid van zijn.
Dus deze uitspraak van jou slaat de bal compleet mis:
moederslink schreef:En ook tijdens de ontgroening nooit ad orde geweest? Of direct na de aanmelding ? Of in al die jaren er na? Van een ouderejaars in dezelfde club?
Ik kan dat maar moeilijk geloven, sorry
Als dit een studentenvereniging was, dan had je een punt. Maar het gaat hier om een alumni-vereniging met zo'n 8000 leden. Velen daarvan hebben helemaal niet door dat ze lid zijn. Waarom niet? Omdat het geen enkele impact op je leven heeft. Die vereniging organiseert af en toe een event waar dan een paar mensen naartoe gaan (een cursus speed readen bijvoorbeeld, of een cursus solliciteren). Veel mensen worden ooit eens een keertje lid, maar kijken er vervolgens nooit meer naar om.moederslink schreef:Als lid word je geacht indien mogelijk de jaarlijkse ledenvergadering bij te wonen.
In mijn studententijd ben ik tevens lid geweest van een studentenvereniging. Dat is hele andere koek. Wekelijks activiteiten, borrels, ledenvergaderingen, et cetera. Natuurlijk zou een situatie zoals degene waar ik mij nu in bevind nooit plaatsvinden bij een studentenvereniging, vanwege het intensieve contact dat je met je verenigingsgenoten hebt.
Ik verwijder e-mails nooit. Een gmail-inbox heeft iets van 15 GB opslagruimte, dus dat kan makkelijk. Intussen vormt die inbox een soort archief dat inmiddels 13 jaar teruggaat, en waar ik praktisch al mijn correspondenties en afspraken uit het verleden in kan terugvinden. Erg handig. Waarom zou ik ooit iets verwijderen?moederslink schreef:U bewaart serieus zo lang de emails?
Correct! Zoals ik al meerdere keren heb aangegeven hoefde ik niets aan te vinken destijds!moederslink schreef:Hoezo hoefde dat niet?
Niets om aan te vinken 6 jr geleden?
Nee en ja. Er geldt ook nog het redelijkheidsbeginsel. Een dergelijke contributie is niet redelijk meer voor de meeste verenigingen.Biologist schreef:Een gedachte-experiment: als een vereniging tijdens de jaarlijkse ledenvergadering de contributie bepaalt op een miljoen euro per kwartaal, zijn leden die zich niet bijtijds uitschrijven dan echt betaalplichtig tot die miljoen euro?
Het zal wel een heel bijzondere vereniging moeten zijn wil een dergelijke contributie redelijk zijn. In dat geval kan men wel een dergelijke contributie vaststellen, maar zelfs dan moeten ze dit wel bekend maken en hebben ook de leden een informatieplicht.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 nov 2017 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende tekst verwijderd
Reden: Aanvallende tekst verwijderd
Bedankt voor de reacties allemaal (behalve Kuklos, die alles wat ik zeg in het negatieve trekt). Vooral Henk Toeter bedankt voor de link naar de relevante regelgeving!
Het lijkt erop dat ik dus wel betaalplichtig ben, helaas. Ik ga het misschien nog even elders checken. Maar als het zo is, dan is het zo.
Het lijkt erop dat ik dus wel betaalplichtig ben, helaas. Ik ga het misschien nog even elders checken. Maar als het zo is, dan is het zo.