LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] concept brief aan het Parool. Graag op onjuistheden controle

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Henk Wester

Re: concept brief aan het Parool. Graag op onjuistheden controle

Ongelezen bericht door Henk Wester »

Rob v.d.
Rob, ik heb vandaag telefonisch contact gehad met het Parool.
Zie mijn reactie op het initiatief van Aukje. Zij heeft ook gebeld met het Parool.

Henk Wester

Beste Karin,
Ik heb evenals Aukje telefonisch contact gehad met het Parool. Ze zeggen uiteraard niets toe. Ze willen eerst de brief lezen. Zie ook mijn reactie op het voorstel van Aukje.
vr. groet,
Henk

Henk Wester

Beste Sara,
Ben het met je eens. "goedgelovige" is geschrapt. Hans 2 stelde dat ook voor.
vr. groet,
Henk

rob v.d.

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Henk,
Ik denk dat de zelfkritiek van de meeste landelijke kranten (misschien niet de Telegraaf) groot is. En het Parool wil in de huidige situatie best wel aan de weg timmeren, uiteindelijk is jouw stuk toch ook te beschouwen als nieuws ..... Zoveel reacties zijn er immers niet van gedupeerden in de pers. Overigens hoeft er inhoudelijk van je stuk niets verloren te gaan als je de reactie op de journalist wat 'milder' maakt. Het woord 'tendentieuze'zou er bijv. uit kunnen, en het zo nadrukkelijk betitelen van Ton Damen als 'journalist' klinkt erg ironisch zo niet sarcastisch (beide eerste alinea). In de tweede alinea zou 'journalistiek onverantwoorde' eruit kunnen, en 'een journalist als Damen' is te vervangen door 'Damen'. Op deze manier zou je het stuk misschien nog eens zorgvuldig kunnen screenen. De angel naar het Parool toe is er dan een beetje uit, en je zegt inhoudelijk toch precies hetzelfde.
Succes, en met vriendelijke groet,
rob v.d.

Henk Wester

Sjaan,
Wat bedoel je precies met: "Gewoon de hele brief schrappen
brengt ongeluk". Graag enige toelichting.
vr. groet,
Henk

Karin

Ongelezen bericht door Karin »

Henk,
Misschien is dit een oplossing: stuur jouw brief gewoon naar Parool. Je hebt al contact gehad met de redactie; zij weten dus wat jouw verlangens zijn en zullen zeker begrijpen waarom het van belang is dat de brief in zijn totaliteit geplaatst wordt. De suggestie van Rob v.d. is zeker zinnig. Parool kan eventueel jouw brief als z.g. 'stoppertje' een paar dagen achter de hand houden.
In het uiterste geval, bij onwil van de redactie, zou je ertoe over kunnen gaan om de brief als artikel aan te bieden bij een andere krant, bijv. NRC-Handelsblad.
Groet,
Karin

Henk Wester

Beste allemaal,
Veel mensen vinden het stuk te lang. Voor een ingezonden brief is dat zeker het geval. Het Parool zegt niets toe over plaatsen of niet plaatsen. Stuur eerst de brief maar, was hun reactie.
Ik werk aan een verkorte versie, maar korter dan 2 A4-tjes lukt me niet zonder essentiële informatie weg te laten.
vr. groet,
Henk

rob v.d.

Ongelezen bericht door rob v.d. »

Henk,
Sterkte, want dat heb je nodig! Denk aan mijn eerdere reactie ...
gr. Rob

Karin

Henk,
dan red je het niet als ingezonden brief.
Ik heb laatst al een ex-redactrice van mij bij Weekmedia (is PCM Uitgevers) benaderd met de vraag of zij iemand kende die op deze materie wil inspringen. Zij zou erover nadenken, maar ik heb nog niets gehoord. Ga haar vanavond weer bellen voor advies.
Wacht s.v.p. nog één dagje met opsturen..?

Karin

Henk Wester

Beste Karin,
Dat is zeker te overwegen. Ik heb als voorwaarde gesteld, dat wij de brief inkorten als dat nodig is en niet zij. Ik heb overigens een iets kortere versie geschreven (zeg maar "geschrapt"). Deze komt nog op het forum. We beslissen dan met zijn allen wat we uiteindelijk doen. De eerste versie heeft mijn voorkeur, maar dat heeft waarschijnlijk meer met psychologie te maken.
We moeten ook het tweede voorstel van Dexia in de brief verwerken. Morgen wordt een en ander openbaar gemaakt. Radar Radio wil morgen op dat voorstel ingaan. Ik heb daarover een e-mail ontvangen. Jullie ook, zo neem ik aan.
groetjes maar weer,
Henk

Henk Wester

Hoi Karin,
Een kruiwagentje kunnen we zeker gebruiken. Ik stuur nog niets weg. Eerst moeten we enige consensus bereiken: korte of langere versie; jullie oordeel over de kortere versie; wat kan er nog geschrapt worden; etc.

Henk Wester

Rob v.d.
Ik ben inderdaad ook bang, dat de brief te hard is en misschien te kwetsend voor Damen en de redactie. Dat zou een reden kunnen zijn niet tot plaatsing over te gaan??
vr. groet,
Henk
(had ik maar wat meer tijd)

Karin

Henk,
verwacht niet teveel van die kruiwagentjes. Ik heb haar zojuist gebeld en zij zal mij morgen terugbellen hierover, want zij zat zelf met nodige (privé) problemen.
Mocht dit op niets uitlopen, dan opteer ik toch voor wat ik al eerder aangaf: eerst netjes Parool de kans geven om te reageren (op jouw voorwaarden), anders andere kranten benaderen.
Als jij moet gaan knippen, gaan er te veel essentiële zaken verloren.

Gr., Karin

Karin

Henk,
de brief is niet te hard. En journalisten zijn er niet om ontzien te worden!

Henk Wester

Pieter Jan,
Met je eerste opmerking ben ik het helemaal eens.
Met je tweede punt kan ik niet helemaal meegaan. De brief wordt er nog langer door en ik betwijfel of die informatie noodzakelijk is. Dank voor je kritische woorden.
groeten,
Henk

Henk Wester

Beste mensen,
Ik ga nu verder met de verkorte versie. Ik wil deze vanavond nog op het forum zetten.
Tot wederhoren,
Henk

Gesloten