| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lekker gegeten in restaurant !
-
Gast
Re: Lekker gegeten in restaurant !
inxl er zijn nog steeds veel te veel mensen in nederland hoor.....
en ehh gast wist niet dat je in een restaurant een voorlopige rekening kreeg, is dat nieuw?????
als je het van de andere kant bekijkt wist het restaurant het telefoonnummer van mijnheer omdat ie geresserveerd had, als ie gewoon was komen binnenlopen hadden ze zijn nummer ook niet gehad, hoe hadden ze hem dan opgespoord???????????
maar goed de mensen willen hier allemaal supereerlijk overkomen zolang het niet om hun eigen centjes gaat
en ehh gast wist niet dat je in een restaurant een voorlopige rekening kreeg, is dat nieuw?????
als je het van de andere kant bekijkt wist het restaurant het telefoonnummer van mijnheer omdat ie geresserveerd had, als ie gewoon was komen binnenlopen hadden ze zijn nummer ook niet gehad, hoe hadden ze hem dan opgespoord???????????
maar goed de mensen willen hier allemaal supereerlijk overkomen zolang het niet om hun eigen centjes gaat
-
Lucifer
Weg met dat cda gedoe over "normen en waarden" en niet nabetalen.
-
Inge van Leuven
Als ik er achter kom dat ik te weinig betaald heb, dan zal ik zelf terug gaan, dus ook wanneer ik achteraf hoor dat ik te weinig betaald heb. Ook in de supermarkt, wanneer ik teveel geld terug krijg, ben ik altijd eerlijk. Meestal bedanken ze me dan. Als de restaurant een fout maakt en je hebt te veel betaald en ze bellen dan om het terug te geven had je het wel normaal gevonden, maar niet nu het andersom is. Het lijkt me dat jij niet eerlijk bent, dat je hier zoveel moeite mee hebt.
-
galith
wat zijn jullie een stel hypocrieten, caroline vraagt gewoon een mening, en jullie maken haar bijna uit voor de grootste crimineel, net alsof jullie allemaal zo eerlijk zijn, met jullie belachelijke normen en waarden, als ik in een restaurant de rekening krijg, controleer ik hem ook of ik niet teveel moet betalen, dus de restauranthouder controleert ook maar de rekening, en niet achteraf komen met dingen, als ik caroline was betaalde ik niet, want de restauranthouders kun je ook niet vertrouwen met rekeningen, en hoevaak schrijven die consumpties of met dubbele vork, en als je de rekening gecontroleerd heb, en je zegt dat er teveel opstaat van consumpties, dan zeggen ze sorry foutje, maar controleer je niet dan betaal je gewoon en krijg je avonds ook geen telefoontje met de mededeling dat je teveel betaald heb
m vr gr dv
m vr gr dv
U meld het goed
Controleert de rekening ??????????????alleen of alles klopt?
Sory maar dit gaat er bij mij niet meer in.
U spreekt zichzelf tegen
Controleert de rekening ??????????????alleen of alles klopt?
Sory maar dit gaat er bij mij niet meer in.
U spreekt zichzelf tegen
-
Gast
Ik heb ook wel eens een rekening gehad waar TEVEEL op stond. Toen ging ik een paar dagen later terug naar de winkelier, ik legde het uit, en hij betaalde me het teveel betaalde bedrag terug.
Wat vinden jullie daarvan? Mocht ik dat doen?
Wat vinden jullie daarvan? Mocht ik dat doen?
-
Inge van Leuven
Dit is inderdaad precies hetzelfde, maar dan andersom. In dit geval vinden we het heel normaal om terug te gaan. Als het restaurant niet betaalt, vinden we dit heel vreemd en zal het op trosradar forum uitgebreid vermeld worden.
We meten met 2 maten.
Ik ga ook altijd terug als het niet in mijn voordeel is.
Een paar jaar geleden kocht ik voor de reis naar Frankrijk en voor mijn familie in Frankrijk, bij onze bakker heel veel bolletjes en krentebollen. Ze legden ze op de toonbank naast andere zakken met bolletjes. Per ongeluk nam ik deze ook mee. Toen we weer in Nederland terug kwamen vertelde ik dit bij de bakker en wilde ze betalen. Maar zij vonden dat niet nodig.
We meten met 2 maten.
Ik ga ook altijd terug als het niet in mijn voordeel is.
Een paar jaar geleden kocht ik voor de reis naar Frankrijk en voor mijn familie in Frankrijk, bij onze bakker heel veel bolletjes en krentebollen. Ze legden ze op de toonbank naast andere zakken met bolletjes. Per ongeluk nam ik deze ook mee. Toen we weer in Nederland terug kwamen vertelde ik dit bij de bakker en wilde ze betalen. Maar zij vonden dat niet nodig.
-
galith
inge, ze moeten jou voordragen voor een lintje met koninginnedag, als ik dit hoor moet je toch spontaan kotsen
m vr gr dv
m vr gr dv
M`n laatse reactie
Een ieder die eerlijk is is gek en de rest niet
Een ieder die eerlijk is is gek en de rest niet
-
Gast
Wat is nou het probleem, als de rekening meteen als E351 was gepresenteerd dan had je toch ook gewoon betaald?
Waarom denk je in vredesnaam dat jij het recht hebt om te profiteren van de fout van een ander? (de kelner of serveerster, uitbater of wie dan ook)
Ook al is in eerste instantie het verkeerde bedrag genoemd het restaurant heeft nog gewoon een vordering op jou, die ook gewoon rechtsgeldig is.
Waarom denk je in vredesnaam dat jij het recht hebt om te profiteren van de fout van een ander? (de kelner of serveerster, uitbater of wie dan ook)
Ook al is in eerste instantie het verkeerde bedrag genoemd het restaurant heeft nog gewoon een vordering op jou, die ook gewoon rechtsgeldig is.
-
Lucifer
ps ik vind dat je voor die 50 euro gewoon iets leuks voor jezelf moet kopen audio cd's of dvd's bijvoorbeeld,toch een leuke extra (zou ik wel doen,serieus) 
-
Gast
Los van de 'wormen en maden' discussie. Er is hier maar 1 vraag belangrijk. Wat stond erop de rekening die u kreeg. Als het totaal bedrag erop stond, en zij hebben bijvoorbeeld per abuis een ander bedrag van de ccard afgeboekt, heeft u niet het voldaan aan uw deel van de transactie. Volgens mij heeft de restauranteur dan in principe nog een vordering op u. Als u wel gewoon het totaal bedrag van de rekening betaald heeft, is de transactie voltooid en hadden beide partijen op het moment van afrekenen zich ervan moeten overtuigen dat de geleverde dienst en de te betalen prijs in orde waren. Als de restauranteur dat toen niet gedaan heeft is dat spijtig voor hem.
Maar ja, normen en waarden.....eet u vaak in dat restaurant? Zo ja, probeer een gulden middenweg te vinden. Ieder de helft of zo, of zeg toe nog een keer uitgebreid te komen eten....Ik denk dat u hier best op een leuke manier uit kunt komen. Ga niet op de wet zitten, maar denk bij uzelf wat u een prettige manier vindt om dit af te sluiten, zodat beide partijen geen 'vieze smaak' overhouden aan uw etentje....( hahaha, zag u wat ik deed? 'Vieze smaak'- 'etentje'...hahaha zo gevat...)
Maar ja, normen en waarden.....eet u vaak in dat restaurant? Zo ja, probeer een gulden middenweg te vinden. Ieder de helft of zo, of zeg toe nog een keer uitgebreid te komen eten....Ik denk dat u hier best op een leuke manier uit kunt komen. Ga niet op de wet zitten, maar denk bij uzelf wat u een prettige manier vindt om dit af te sluiten, zodat beide partijen geen 'vieze smaak' overhouden aan uw etentje....( hahaha, zag u wat ik deed? 'Vieze smaak'- 'etentje'...hahaha zo gevat...)
-
Gast
Wat hypocriet zeg om te zeggen dat ze die 55 Euro moet betalen.
Ze heeft gelijk als ze zegt de supermarkt belt ook niet op om te zeggen dat ik nog 55 Euro moet betalen.
Zou wel eens willen weten hoeveel mensen er zeggen dat hun kratje pils niet is afgerekend ?
De meesten van hun zeggen, als ze hem in de auto hebben staan dat hebben we weer mooi voor niks.
En dan nu zeggen dat die mevrouw maar betalen moet.
Denk het dus niet.
Caroline koop er iets moois voor zou ik zeggen.
En voor die uitbater zou ik zeggen volgende keer beter uit je doppen kijken.
Moet toch iedereen.
Ze heeft gelijk als ze zegt de supermarkt belt ook niet op om te zeggen dat ik nog 55 Euro moet betalen.
Zou wel eens willen weten hoeveel mensen er zeggen dat hun kratje pils niet is afgerekend ?
De meesten van hun zeggen, als ze hem in de auto hebben staan dat hebben we weer mooi voor niks.
En dan nu zeggen dat die mevrouw maar betalen moet.
Denk het dus niet.
Caroline koop er iets moois voor zou ik zeggen.
En voor die uitbater zou ik zeggen volgende keer beter uit je doppen kijken.
Moet toch iedereen.
-
gaste
gewoon niet betalen
die hier zeggen van dat moet je betalen zijn echt hypocriet zoals vorige gast zei
en daar bij dat moeten ze nu maar eens bewijsen dat je te weinig heb betaald
die hier zeggen van dat moet je betalen zijn echt hypocriet zoals vorige gast zei
en daar bij dat moeten ze nu maar eens bewijsen dat je te weinig heb betaald
-
Gast
Eerlijk zijn leer je vanzelf af.
Ik controleer inderdaad altijd de rekening maar het is al een paar keer overkomen dat er Te WEINIG berekend werd. Ijsje vergeten of de fles wijn. Soms krijg je een grauw en een snauw dus heb je direct spijt van je eerlijkheid, andere keren snappen ze de er de balen van en denken ze nog steeds dat 1 + 1 = 3 of heb je zo'n helder licht dat zegt "tja zo staat het nu eenmaal in de computer"
Ik meld het alleen nog maar als het in mijn nadeel afwijkt. En dan alleen als niet om een paar euro gaat want dan geef ik gewoon geen fooi, klopt het ook weer!
Zolang er nog restaurants zijn die 3 euro voor een glas drinken durven vragen, heb ik geen medelijden met ze.
Als je die 55 euro zelf houd, zit je nog steeds niet op de prijzen van voor de euro!
Ik controleer inderdaad altijd de rekening maar het is al een paar keer overkomen dat er Te WEINIG berekend werd. Ijsje vergeten of de fles wijn. Soms krijg je een grauw en een snauw dus heb je direct spijt van je eerlijkheid, andere keren snappen ze de er de balen van en denken ze nog steeds dat 1 + 1 = 3 of heb je zo'n helder licht dat zegt "tja zo staat het nu eenmaal in de computer"
Ik meld het alleen nog maar als het in mijn nadeel afwijkt. En dan alleen als niet om een paar euro gaat want dan geef ik gewoon geen fooi, klopt het ook weer!
Zolang er nog restaurants zijn die 3 euro voor een glas drinken durven vragen, heb ik geen medelijden met ze.
Als je die 55 euro zelf houd, zit je nog steeds niet op de prijzen van voor de euro!
-
Gast
Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt.
U heeft een gedeelte niet betaald, omdat dit niet op uw rekening stond.
Wanneer er bij ondernemingen dit soort dingen voorkomen, worden er extra cq credit nota's verstuurd. De dienst is immers gewoon geleverd.
De restauranthouder heeft u nog dezelfde dag geinformeerd! Nu zal ik niet zeggen u moet die 55 euro betalen, maar ik zou het doen, maar wel een tegengebaar van de restaunthouder verwachten, al was het maar een flesje wijn.
Let op juridisch gezien, durf ik niet te zeggen wie hier gelijk heeft, maar aangezien het restaurant uw terstond in kennis heeft gesteld vermoed ik dat zij in haar gelijk staat, ook u moet namelijk de nota controleren en als daar iets niet of teveel opstaat, is dat het moment om dat kenbaar te maken.
Succes!
U heeft een gedeelte niet betaald, omdat dit niet op uw rekening stond.
Wanneer er bij ondernemingen dit soort dingen voorkomen, worden er extra cq credit nota's verstuurd. De dienst is immers gewoon geleverd.
De restauranthouder heeft u nog dezelfde dag geinformeerd! Nu zal ik niet zeggen u moet die 55 euro betalen, maar ik zou het doen, maar wel een tegengebaar van de restaunthouder verwachten, al was het maar een flesje wijn.
Let op juridisch gezien, durf ik niet te zeggen wie hier gelijk heeft, maar aangezien het restaurant uw terstond in kennis heeft gesteld vermoed ik dat zij in haar gelijk staat, ook u moet namelijk de nota controleren en als daar iets niet of teveel opstaat, is dat het moment om dat kenbaar te maken.
Succes!
-
Gast
Waar slaat dit op?!extra cq credit nota's
Naar mijn weten is een creditnota een nota om een verschuldigd bedrag in mindering te brengen d.w.z. te crediteren.