Zoiets hoor je te checken als je je reis voorbereidt. Het is niet de fout van Transavia. De dames die bij de (self) checkin rijen staan zijn er alleen voor om te controleren dat je een geldig ticket hebt dat jij degene bent die bij dat ticket hoort. Dus je argument dat je dan nog genoeg tijd had gehad voor een nooddocument is de verantwoording bij de verkeerde persoon leggen en bovendien nog foutief ook. Verder is het maar zeer de vraag of er zo kort voor vertrek tijd is voor het maken van een nooddocument.richardkiter schreef:Als daar was opgevallen dat mijn paspoort niet geldig was 6 maanden, had ik nog ruim alle tijd gehad om een nooddocument te regelen via de Koninklijke Marechaussee.
Dit is inderdaad niet zo netjes, maar door de snelheid waarschijnlijk fout gegaan. Immers het verwijderen van jouw bagage zorgt voor vertraging en dat kost ergernis bij alle andere passagiers.de kite bag van mijn vriend Marco
Nogmaals de fout ligt in principe en voornamelijk bij jou omdat jij je reis onvoldoende hebt voorbereid. De tweede fout heb je gemaakt toen je de verkeerde tas van de band haalde. Technisch gezien is dit verduistering, je had immers geen toestemming om er met de tas van je vriend vandoor te gaan. Daarnaast gaf je TA niet de kans de fout te herstellen. TA had de tas vast na kunnen zenden. Dit is dus jouw 2e fout en ook dit is TA niet aan te rekenen.Door een fout van Transavia bij het inchecken van de kite bags heeft mijn vriend in Sal een probleem. Zijn kite bag en spullen lagen bij mij. Als ik gelijk de goede kite bag van mij zelf had gekregen dan was ik thuis gebleven, 800 euro is een heleboel geld.
Tsja alle problemen, is zoals je hele verhaal erg overdreven. ER was 1 probleem, nml, jij was vergeten voor geldige reisdocumenten te zorgen. Dat je doodmoe was is ook verder geen TA probleem. Je beging hier overigens je 3 fout (en 2 strafbare feit) door te reizen met bagage die niet van jouw is.Dus ondanks alle problemen besloot ik om toch een dag later met TAP Portugal via Lissabon te gaan vliegen. Was hierdoor wel een 14 uur onderweg in plaats van de 7 uur rechtstreeks met Transavia. Na vertrek van 08.00 uur vanaf mijn huis kwam ik doodmoe aan in het appartement om 02.00 uur in Sal.
Trans Avia doet geen security check. Dat doet het security personeel in de bagagehal samen met de KMAR en de douane. Ook dit heeft niks met een terroristische aanlsag te maken (je bent wel goed in dramatiseren). Dat jouw paspoort niet geldig is is immers uiteindelijk op het juiste moment (namelijk tijdens het boarding proces) opgemerkt. En overigens heeft dat niks met beveiliging te maken. Jij en je koffers zijn immers door de detectie systemen op de airport gescand.Conclusie
drugs wil smokkelen of een terroristische aanslag willen plegen dit dus vrij simpel kan doen als bij de security check vanTransavia.
Je kletst onzin. Drugs wordt opgespoord adhv sporen door bijvoorbeeld drugshonden en drugsscanners.Zorg dat je niet de goede label op je bagage doe
Nee jij hebt fouten gemaakt. Je hebt je reis niet goed voorbereid . Je hebt de verkeerde tas van de band gepakt. Je hebt vervolgens gereisd met bagage die niet van jou is en niet door jou is ingepakt. Niet alleen stom ook verboden.Als mijn goede bagage gelijk uit het vliegtuig was gehaald dan was ik gewoon waarschijnlijk thuis gebleven omdat het ticket enkele reis veel meer kostte dan de hele vakantie bij elkaar.
Transavia treft geen blaam. De controles die jij van hun verwacht hoeven ze niet op dat moment uit te voeren. Jij bent verantwoordelijk voor de geldigheid van jouw reisdocumenten, niemand anders. Jij werd niet gedwongen de logistieke fout van TA op te lossen. Jij had die tas niet van de band moeten halen, dan was deze met de volgende vlucht mee gegaan en had TA voor de kosten opgedraaid.Naar aanleiding van het bovenstaande heb ik verzocht Transavia 750,48 euro over te maken mijn rekening, omdat:.
Nee je hebt je zelf deze stress aangedaan door niet je voor te bereiden en je niet aan gebruikelijke procedures te houden. Als je hier al diarree van krijgt, dan lijkt het me onverstandig in een arm Afrikaans land te gaan kite surfen.* En dan reken ik niet mee wat dit voor mij en mijn familie aan gigantisch veel stress , slapeloze nachten, hoofdpijn, diarree, buikpijn en koorts heeft gekost. En een dag minder vakantie!
40 euro is een prima vergoeding want je hebt recht op 0. TA heeft een fout gemaakt maar je vriend Marco is degene die daar last van had en niet jij Laat voortaan de bagage van anderen gewoon liggen, ook al is het een vriend (misschien zat er wel drugs in de tas, of een bom )komt er voor mij een schadevergoeding uit voor 40 euro wat ik zelf veel te weinig vind
Transavia en ik hebben beide fouten gemaakt. Transavia heeft dit ook toe gegeven
Wegens lange lappen tekst, wat weggelaten