Ze weten niet beter; dat gaat over het standaard riedeltje van de vaste klanten zonder allergie hier op het forum.Lowieze schreef:
Wat een arrogantie om de mensen hier te beschuldigen van 'ze weten niet beter'.
Ik denk dat er juist heel veel mensen ervaring hebben met een allergie voor een bepaald product. En die mensen zullen allemaal zelf goed opletten wat ze in een restaurant gaan eten.
Als de klant in een restaurant niet vraagt wat voor producten in een gerecht zitten, zoals TO, dan is toch de eigenaar van het restaurant de schuldige in uw ogen?
Je gaat volledig voorbij aan de informatieplicht van de ondernemer.
Als op de kaart geen allergenen staan vermeld, zoals verplicht sinds dec 2014, dan mag ik ervanuit gaan dat ze er ook niet in zitten.
(Alleen wat is beter; genezen of voorkomen (TS vind ik daarin nog naïef, )
Verschil tussen jou en mij:
allergenen en voedsel is deel van mijn werk
Ik ken de verantwoording daarin....deze prijsvraag; raad de smaak met allergenenbestanddelen is gewoon het domste wat iemand kan verzinnen, voedselveiligheid is daarin niet gegarandeerd omdat medewerkers niet op de hoogte zijn of antwoord erop kunnen geven.
Ik adviseer TS in elk geval de NVWA op de hoogte te stellen.