LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deurverkoop energiebedrijven

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sanderzuman

Re: Deurverkoop energiebedrijven

Ongelezen bericht door sanderzuman »

Ik ben zelf sales medewerker en dacht waarom laat ik niet de andere kant van de deur zien.
Bijna iedereen in dit forum begrijpt het niet helemaal
Deur aan deur verkoop is uiteindelijk voor UW voordeel.
Kijk gewoon even mee en wie weet schiet je er wat mee op.
Zo niet dan zeg je 3X nee en dan is het meestal wel duidelijk.
Zeker in de energie markt is het goedkoopst aan de deur.
Daar bovenop komen er vaak nog cashbacks bij en zelfs persoonlijke adviseurs.
Dat gemekker van "ooooh wat is het vervelend" is een beetje belachelijk.
De meeste verkopers zijn aardige mensen die u proberen te helpen.
De meeste mensen behandelen verkopers slecht zonder goede aanleiding.
Ik durf zelfs te zeggen dat de gene die vervelend bezig zijn de mensen die meteen NEE GEEN INTERESSE!!!! schreeuwen.
De reden dat verkopers soms doorpushen is is een reactie op het gedrag van bewoners
Het is vaak antisociaal en onmenselijk gedrag wat bewoners vertonen.
Collega's van mij zijn zelfs achterna gezeten met schoenlepels omdat ze een grapje maakte.
Ik meen het echt als ik zeg dat het beste wat je kan doen is gewoon even luisteren en daarna pas oordelen.
Dan kan u mischien nog wat besparen en is de sales medewerker ook gewoon respectvol.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niemand zou als colporteur langs de deuren moeten willen gaan.

En het is al helemaal niet in het voordeel van de klant.

grun

Ongelezen bericht door grun »

sanderzuman schreef:
01 mar 2019 02:52
Ik ben zelf sales medewerker en dacht waarom laat ik niet de andere kant van de deur zien.
Bijna iedereen in dit forum begrijpt het niet helemaal. Deur aan deur verkoop is uiteindelijk voor UW voordeel. Zo niet dan zeg je 3X nee en dan is het meestal wel duidelijk. Zeker in de energie markt is het goedkoopst aan de deur. De meeste verkopers zijn aardige mensen die u proberen te helpen.
Nee. Nee. Nee. Duidelijk?

Wat u vergeet is dat colportage, aan de deur, via de telefoon of op straat, per definitie impulsaankopen zijn. Ik zit daar niet op te wachten. Als iemand iets wil aanschaffen, dan kijk je eerst op internet of elders naar de prijs en ervaringen van anderen, slaapt er dan nog een nachtje over en uiteindelijk ga je dan misschien tot aanschaf over, of niet. Ik wil niks opgedrongen krijgen, zelfs niet gratis want ik heb alles al.

Het begint al met de openingszin, wie bedenkt zulke onzin? 'O meneer, u zult wel denken, een onbekend gezicht, wie kan dat zijn?' of 'Wat woont u hier leuk'. Dan weet ik al meteen hoe laat het is en zeg meteen: geen interesse, succes en een fijne dag verder. En doe dan de deur dicht. Dat wil niet zeggen dat ik dat onvriendelijk bedoel, maar de ervaring leert dat je anders een eindeloze discussie krijgt en dat kost alleen maar tijd, van mij en vooral van de colportant.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

sanderzuman schreef:
Er staat zoveel onzin in een paar zinnen dat ik er maar een paar dingen uitpak:
De hele wereld begrijpt het niet.. Gelukkig ben jij daar :roll:
Dat heeft nog nooit welke verkoper dan ook kunnen aantonen.
Wat was er na de eerste NEE niet duidelijk? Waarom heb je er 3 nodig om te snappen wat in 1x ook had gekund?
Dat is gewoon een leugen, maar je gaat ongetwijfeld niet hard maken waarom dat dan wel zo is?
Nee, ze proberen iets te verdienen en bij voorkeur over de rug van een ander. Als het doel is om te helpen, dan weet ik wel een verzorgingstehuis waar ze met alle plezier veel mensen ECHT kunnen helpen..
Collega's van mij zijn zelfs achterna gezeten met schoenlepels omdat ze een grapje maakte.
Als de deur dicht doen niet de eenvoudigste manier is/was en men zelfs de moeite neemt om schoenlepels e.d. te halen, dan was de verkoper blijkbaar dusdanig vervelend dat dat de moeite waard was. Moet toch ook wat zeggen!
Ik meen het echt als ik zeg dat het beste wat je kan doen is gewoon even luisteren en daarna pas oordelen.
Ik stel voor dat de verkoper eerst even luistert en bij de 1e NEE ook gewoon daarnaar handelt.. Dan is er eigenlijk geen enkel probleem.

Cornelis7

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

sanderzuman schreef:
Ik durf zelfs te zeggen dat de gene die vervelend bezig zijn de mensen die meteen NEE GEEN INTERESSE!!!! schreeuwen.
De reden dat verkopers soms doorpushen is is een reactie op het gedrag van bewoners
Dan kan u mischien nog wat besparen en is de sales medewerker ook gewoon respectvol.
Mijn ervaring is dat energiecolporteurs aan de deur oneerlijk zijn. Zo kwamen er een paar Nuon verkopers, die brutaal zeiden: "Wij komen voor uw meterstanden." Ze wekten op het eerste gezicht de indruk van mijn eigen energiemaatschappij te zijn, en dan hebben ze recht op mijn meterstanden. Maar zo probeerden zij op slinkse wijze aan mijn privé meterstanden te komen. Ik heb ook gevraagd niet meer terug te komen, maar toch kwam Nuon nog 2 x aan de deur daarna. En dan ben je nog verbaasd als er een negatieve reactie komt aan de deur?

yan

Ongelezen bericht door yan »

Zorgen dat je zelf altijd een leuk papiertje met inkoopvoorwaarden hebt: die aan het contract nieten en dan ondertekeken.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik denk dat een contract niet verandert door een aan geniet papiertje.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Beste Sander , uw verhaaltje is dus de reden dat veel mensen niet met u in gesprek gaan. Als ik nee zeg ,dan is het nee en hoef ik u geen uitleg te geven waarom niet .Simpel toch . Dat geld ook als ik op zondag ochtend wordt gestoord door personen doe hun geloofsovertuiging komen vertellen .

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

sanderzuman schreef:
Hou een ander voor de gek.
Als je bij mij aan de deur komt, of jij het nu bent met je waanbeelden of iemand anders, ik smijt gewoon de deur dicht in je gezicht.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

angel1978 schreef:
01 mar 2019 11:43
sanderzuman schreef:
Wat was er na de eerste NEE niet duidelijk? Waarom heb je er 3 nodig om te snappen wat in 1x ook had gekund?

:D :lol: :mrgreen:

En daar wil ik de woorden van TS nog aan toevoegen:
Ik neem tenminste aan dat hij bedoelt: Bijna niemand op dit forum begrijpt dit.

(Wanneer een vrouw nee zegt, bedoelt ze ook nee. En een man ook.)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou SanderZuman, ik heb diep medelijden en diep respect voor je. Zoals jij behandeld wordt... ik zie aan je inloggegevens dat je er nachten van wakker ligt, misschien wel huilend in slaap valt. Als ik je bericht lees moet je een verschrikkelijk leven hebben. Waarom zoek je geen andere baan?
Laatst actief:
01 mar 2019 02:55
Inhoudelijk: net als de rest geloof ik geen fluit van je verhaal. Immers, ik ben een officieel erkend jaarlijkse energie-overstapper. Jouw salaris moet uit mijn bonus betaald worden. Dat steek ik liever in mijn eigen zak. Goedkoper kun je dus nooit zijn.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

sanderzuman schreef:
I

U wil mij de buitenkant van mijn eigen voordeur laten zien, want dat is nl. in die situatie voor mij de andere kant van de deur.

Ik laat u echter niet de andere kant van mijn voordeur zien, want die gaat na een vriendelijk "nee, dank u wel geen interesse" gewoon weer dicht, zodat u alleen maar de buitenkant van mijn deur te zijn krijgt.

Bij mij "aan de deur geen geleur" en zeker niet over fantastische energieaanbiedingen met super lage (fictieve) maandelijkse voorschotbedragen.
Die maandelijkse voorschotbedragen kan ik zelf heel eenvoudig omlaag brengen, maar aan het einde van het verbruiksjaar krijg ik wel het balletje keihard teruggespeeld.

Costnix

Ongelezen bericht door Costnix »

De laatste keer, dat er iemand voor een energiecontract aan de deur was, en de man bezig was met zijn verhaal af te raffelen, zei ik: “Haal uw voet van de drempel, ik doe nu de deur dicht.” De man keek me toe heel dom aan, trok zijn voet weg en ik deed de deu dicht.
Hij reageerde wel zijn frustratie af op mijn opening van mijnbrievenbus door meerdere keren met de klep te klepperen.

De titel van dit is wel heel grappig “deurverkoop energiebedrijven”😁

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als Sander op deze tijd aan gaat bellen, dan verwacht ik dat hij geen handtekening maar hand afdruk kreeg omdat ik wakker werd gemaakt.... door agressief te reageren en boos te worden slaan ze hopelijk hele buurt over.

Ik kan niets vergelijken, weet niet huidige tarief uit mijn hoofd en ook geen eind .
Ik ga wel zelf vergelijken en heb niemand nodig als vele jaarlijkse overstappers.

En de zittenblijvers ook niet.
Een moeilijk leesbaar stickertje en mijn harde hand is hopelijk efficiënter dan hun gezeur.
Ik kan 20X per jaar overstappen als ik overal ja op zeg, en dat is nu minder geworden door mijn en enkele buren....

Dat de Tablet sneuvelde, niet mijn probleem, als ze mijn gegevens hebben vernietig ik die wel even.
Mag niet maar als je dagelijks thuis zit en 20x per jaar iemand kreeg...... en dan nog de riool en dakgoot speciallisten....

Wij kunnen U goedkoper..... maar ze weten niet waar ik zit en wat ik gebruikte!
agressieve verkopers gewoon op zelfde manier terug pakken....
Als 1x nee niet genoeg is laat ik dat gewoon op andere manier merken, mag niet maar sinds aug 2018 is het hier stukker rustiger aan de deur...

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sanderzuman schreef:
Totdat de BTW erbij geteld wordt die echt niet aftrekbaar is voor woonhuizen.
sanderzuman schreef:
Helpen? De laatste 2 verkopers maakte het heel bond. De een wist precies wat ik nu betaalde voor gas. Op de vraag waar ik dan klant was kon hij geen antwoord geven. Dat is namelijk privacy, dat mogen ze niet weten. Maar hij wist precies te vertellen dat ik dit jaar €300,- duurder uit ben.
De tweede verkoper wist te melden dat mijn contract bij Essent bijna afliep. Knap, ik heb geen vast contract, en al helemaal niet bij Essent. Al vrij snel vielen beide verkopers door de mand.

Dan mag u, sanderzuman, mij gaan uitleggen wat u dan verstaat onder helpen? En waarbij zou ik hulp nodig moeten hebben? Zou ik zelf niet in staat zijn om mijn eigen kosten in de hand te houden? Of zijn wij dom om te denken dat een standaard gelogen verhaaltje voldoende is om zieltjes te winnen?

Met beide verkopers is het een uitermate leuk gesprek geworden. Leuk voor mij dan. Niets leukers om dat soort verkopertjes onderuit halen om te laten zien hoeveel ze bij elkaar staan te liegen. Bedrijfsnamen googelen waar zij bij staan en dan de vraag stellen waarom het bedrijf niet bestaat. Of het telefoonnummer die ze geven nakijken, bestaat ook niet. Nee, wat zijn ze vriendelijk, eerlijk en vooral behulpzaam. Behulpzaam om de klant van zijn geld af te helpen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

NeoDutchio schreef:
01 mar 2019 14:31
Niets leukers om dat soort verkopertjes onderuit halen om te laten zien hoeveel ze bij elkaar staan te liegen.
En dan staan ze je ook nog glashard te vertellen dat je het verkeerd ziet, verkeerd begrijpt en er helemaal naast zit. :lol:

Ze zijn gehaaid, maar je weet waar het woord gehaaid vandaan komt... precies... :mrgreen:

Costnix

Ongelezen bericht door Costnix »

Een liedje over zo’n colporteur:
“Hij sjouwde van deurtje tot deurtje
Al deden zijn voeten ook zeer
Aan ieder persoon daaraan vroeg hij,
Wilt u een energiecontract, meneer? 😁

(het rijmt niet helemaal)

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Woon zelf in "Eneco territory" en krijg elk jaar iemand van Eneco aan de deur. Zit momenteel bij Budget Energie en heb nu al drie zeurmails van Budget Energie gehad dat ik mijn contract bij ze moet verlengen, het liefst meteen voor 5 jaar. Heb direct een afmeldvinkje gezet voor deze mails maar ze blijven gewoon komen. Het getouwtrek om klanten gaat onverminderd voort.

de auditu

Ongelezen bericht door de auditu »

ellyboon schreef:
13 dec 2017 14:15
Ik ben sinds kort verhuisd naar zelfstandige woning na jarenlang in appartement met VvE gewoond te hebben, dus die regelden altijd de energie etc.
Ik moest toen op hele korte termijn beslissen welke energieleveraar het beste voor mij zou zijn en kwam uit bij NLE. Na ongeveer 2 maanden stond er een aardige meneer voor de deur -ze zijn altijd aardig als er wat te verkopen is - en ik heb even staan kletsen want eigenlijk had ik geen zin in ook nog weer overstap, na alle verhuisstress etc. maar omdat we allebei Midden-Oosten fan zijn hebben we daar nog even over gepraat en heb ik hem binnengelaten want het was koud en hij had zich gelegitimeerd als verkoper voor Essent. Hij heeft me het een en ander voorgerekend en ik zou een gratis Nest thermostaat geinstalleerd krijgen ( Wat er hing van de vorige bewoners daar snapte ik echt niets van, een klokthermostaat met 1000 mogelijkheden)
Dus ik ben met hem op bijzonder prettige wijze overgestapt naar Essent en had binnen 2 weken een monteur aan de deur voor gratis om Nest-thermostaat te installeren. De boete van vroegtijdig beeindigen contract NLE is overgenomen door Essent dus eigenlijk vond ik het wel prettig geregeld zo. Ik spreek liever face to face met mensen over dit soort zaken als via een call-centre dus ik ben tevreden over deze meneer die bij mij aan de deur kwam. Ik vond het niet vervelend en ben zelf ook assertief genoeg om mensen de deur te wijzen als iets niet interessant is voor mij.
Ook hier zijn het de uitzonderingen die de regel bevestigen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@de auditu
Maar dat was wel in 2017. :lol:

Gesloten