LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ov-chipkaart niet kunnen laten zien in Arriva-trein

Andere onderwerpen over auto en vervoer
MrMancunian

Re: Ov-chipkaart niet kunnen laten zien in Arriva-trein

Ongelezen bericht door MrMancunian »

Roland0543 schreef:Hallo Manchester fan
Hartelijk dank voor bovenstaand antwoord. Daar kun je iets mee :)
Ik durf te wedden dan minder dan 10% van de MBO leerlingen de voorwaarden van hun OV hebben nagelezen. Zou je inderdaad altijd moeten doen, maar dat gebeurd niet. Als iedereen de Nederlandse wet kent zouden we waarschijnlijk allemaal advocaat zijn. Ik heb gisteren in een wetboek gezocht of er iets staat over termijnen maar (nog) niets kunnen vinden.
Ik had het beter gevonden als ze de termijn voor "toonrecht" en betaling gelijk hadden getrokken, bent u dat met mij eens?
(en nog steeds zouden ze dit op hun afdruk moeten zetten volgens mij)
nogmaals bedankt voor uw reactie!
Ik denk dat het minder dan 1% is ;-)

Ik weet niet of ik het met u eens bent dat de termijnen gelijk getrokken moeten worden. Het is coulance dat u het vervoersbewijs nog mag tonen en wie ben ik om te oordelen of dit redelijk is? Elke vorm van coulance is in principe al een vorm van redelijkheid.

Voor wat betreft de afdruk, deze coulance geldt alleen voor een selecte groep reizigers, namelijk de reizigers met een doorlopend reisrecht. De groep reizigers zonder abonnement zal aanzienlijk groter zijn, dus vind ik het niet gek dat het niet op de afdruk staat. Wel vind ik dat de conducteur het mondeling mag melden.

Gesloten