Pagina 2 van 2

Re: Onterechte incasso Vodafone

Geplaatst: 08 jan 2018 15:04
door Guardian72
Hypo63 schreef:Als ik de reacties goed begrijp moet ik maar accepteren dat bedrijven ongevraagd mogen incasseren van mijn rekening. Dat bedrijven mogen beschikken over mijn geld. Dat ik vooral niet moet zeuren als ik zelf moet zorgen dat een onterecht afgeschreven bedrag weer teruggestort moet worden en contracten niet meer nodig zijn.
Nee - maar als er een bestaand contract is - en de incassant van naam verandert door een fusie - kunnen er wel eens dingen mis gaan.

Als ik u was zou ik Vodafone eens vriendelijk vragen om uitleg, daarbij aangeven dat u op (datum) contract heeft afgesloten voor (mobiel nummer) en dat dit zonder kennisgeving vooraf per abuis op naam (dochter) is gezet.
Verzoek ze om deze fout te herstellen daar (dochter) niet gemachtigd is om abonnementen te hebben (ik ga er van uit dat zij of minderjarig, of handelingsonbekwaam is - anders kan zij zelf contact met Vodafone opnemen).
Vraag wat nodig is om deze wijziging tot stand te brengen, en uit uw ongenoegen dat men deze fout heeft gemaakt.

Maar, als u koppig blijft - en een abonnement gebruikt (dan maakt men kosten, bellen, datagebruik) om daarna zomaar bedragen terug te vorderen - zal Vodafone een blik (of twee) juristen opentrekken en alle juridische opties pakken - en u verliest gegarandeerd.

Iets van met stroop en vliegen en zo.

Re: Onterechte incasso Vodafone

Geplaatst: 08 jan 2018 15:12
door mahadma
Iets van met stroop en vliegen en zo. de azijn vergeten? En dat handelsonbekwame zal wel meevallen, "Mijn dochter volgt echter een HBO opleiding en moet daarvoor stage uren volmaken."

Re: Onterechte incasso Vodafone

Geplaatst: 08 jan 2018 15:16
door Guardian72
mahadma schreef:Iets van met stroop en vliegen en zo. de azijn vergeten?
Nee hoor - gewoon een referentie naar het gezegde.
TS komt op mij nogal dwingend over - en de telefoonopnemers bij Vodafone zullen wel denken 'weer zo`n schreeuwerd' en vervolgens niet al te veel doen voor de klager.

Dus, beleeft blijven - werkt vele malen beter dan dreigen en blaffen zoals TS lijkt te doen.

(Heb zelf ook eens een behoorlijk issue gehad met een provider, toen ik belde vroeg ik naar degene die ik mocht 'uitschelden' want (probleem). De servicemedewerker moest lachen, vroeg naar wat er dan aan de hand was - zodat hij juist kon doorverbinden - en heeft uiteindelijk het issue op kunnen lossen... en dat zonder dat er daadwerkelijk gescholden is :) )